דרופשיפינג באמזון

icon About

דרופשיפינג באמזון - Amazon Dropshipping

דרופשיפינג היא שיטת מכירה גמישה שהפכה לפופולרית עבור קמעונאים בשנים האחרונות. בניגוד לאפשרויות משלוח המסורתיות, דרופשיפינג מאפשרת לכם לשלוח סחורה מבלי להחזיק מלאי או לשלם עלויות גבוהות של אחסון מוצרים. סטטיסטית, 27% מהמוכרים באינטרנט, מוכרים בשיטת הדרופשיפינג, שזה 1 על כל 4 סוחרים אונליין.

מה זה דרופשיפינג באמזון?

דרופשיפינג הוא מודל מסחר אלקטרוני שבו הסוחר לא שומר את הפריטים שהוא מוכר במלאי. במקום זאת הסוחר מקבל הזמנות בצורה מקוונת ומעביר את פרטי ההזמנה ליצרן, מפיץ או ספק צד שלישי שממלאים את ההזמנה בשמו של הסוחר. כל אחד יכול לבצע דרופשיפינג באמזון. הדרישות היחידות הן שתקבל אישור לחשבון מוכר באמזון, לעמוד בדרישות של Amazon ולאפשר לספק צד שלישי מוכר מטעמם למלא את ההזמנות שלכם.

איך דרופשיפינג באמזון עובד?

דרופשיפינג באמזון הוא תהליך עם 3 שלבים מרכזיים:

  1. לקוח רכש מוצר שעלה למכירה על ידי מוכר באמזון
  2. עם קבלת ההזמנה, המוכר רוכש את המוצר מהספק עבור הלקוח
  3. המוכר מזין את פרטי המשלוח של הלקוח אצל הספק

כמוכרים באמזון, אתם מרוויחים את ההבדל במחירים בין המחיר שרשום באמזון לבין המחיר של היצרן או הספר. אתם בעצם מתווכים בין היצרן / ספק ללקוח הקצה. מוכרים באמזון חייבים לציית למדיניות הדרופשיפינג של אמזון. מדיניות זו כוללת מספר כללים עיקריים עבור סוחרי דרופשיפ באמזון:

  • אתם מוצגים כמוכר בעסקאות בפלטפורמה של אמזון.
  • על החבילה ומסמכים נלווים צריכים להיות פרטים המזהים אתכם כבעלי העסק/מוצר.
  • אתם צריכים להסיר כל תו מחיר, חשבונית או פרטים של הספק צד שלישי שאתם עובדים איתו.
  • אתם אחראים להחזרות מוצרים של לקוחות.
  • אתם מחויבים לציית להסכם המוכר באמזון ולכל מדיניות שאמזון דוגלת בה.

בנוסף, כמוכרים באמזון אתם לא רשאים:

  • לקנות מוצרים מאתר קמעונאי אחר (אליאקספרס, איביי וכו') ושהאתר הזה ישלח את המוצרים שלכם.
  • לשלוח חבילות ללקוחות עם חשבונית, מחירים או פרטים שלא קשורים אליכם.
Amazon

מה זה Amazon FBA?

ניתן לבצע דרופשיפינג על ידי FBA (ר"ת – Fulfillment By Amazon). תוכנית זו מאפשרת למוכרים לשלוח את הסחורה שלהם למחסנים של אמזון והיא תספק להם את המלאי עבור הלקוחות בפלטפורמה תמורת תשלום מסוים. נניח שאתם נמצאים בתוכנית FBA של אמזון ולקוח מבצע הזמנה של אחד המוצרים שלכם. אמזון תאסוף את המוצר המבוקש מהמחסנים שלה, תארוז אותו ותשלח את ההזמנה ישירות ללקוח שלכם במשלוח מהיר מאוד של 1-2 ימים. בנוסף, אמזון גם תטפל בשירות הלקוחות, בהחזרות ותספק מספר מעקב ללקוח.

היתרון המשמעותי בשימוש בשיטת ה-FBA של אמאזון הוא גישה למשלוחים של אמזון Prime. בשיטת השילוח Amazon Prime, זמני אספקת המוצר הם מאוד מהירים (יום-יומיים) ובאמצעות שיטה זו אתם יכולים לספק ללקוחות מוצרים במהירות, מה שמגדיל את אחוז הלקוחות החוזרים שלכם. החסרונות המרכזיים של FBA באמזון הם שבשיטה זו אנחנו כבר יוצאים מגבולות הדרופשיפינג וכבר מחזיקים מלאי מסוים במחסנים של אמזון. בנוסף, יש עמלות נוספות למוכרים בשיטת ה-FBA ואם המוצר שלכם לא נמכר אחרי 6 חודשים, עלות האחסון שלו במחסנים של Amazon מתייקרת.

דרופשיפינג באמזון - יתרונות וחסרונות

לדרופשיפינג באמזון יש יתרונות וחסרונות. ריכזנו לכם את הדברים שהופכים את אמזון לפלטפורמה מעולה לדרופשיפינג וגם את הדברים שיקשו עליכם לבצע דרופשיפינג בפלטפורמה.

מה היתרונות בדרופשיפינג באמזון?

  • עלות נמוכה לאחסון – אם אתם עובדים במתכונת דרופשיפינג ולא מחזיקים מלאי אז בכלל עלות האחסון שלך לא קיימת ואם אתם עובדים בשיטת ה-FBA של אמזון עדיין תשלמו מחיר סמלי עבור אחסון במחסנים של אמזון ביחס להשכרת מחסן משלכם.

  • כמות לקוחות עצומה בפלטפורמה – אמזון נותנת שירות ליותר מ-300 מיליון משתמשים פעילים, מה שהופך אותה לפלטפורמה האיקומרס הגדולה בעולם. זה אומר שאתם צפויים לקבל תנועה מתמדת למוצרים שלכם. אתם עדיין צריכים למצוא את קהל היעד שלכם בתוך הפלטפורמה.

  • קטגוריות מוצרים מגוונות – באמזון יש מעל ל-30 קטגוריות ראשיות ובתוכן עוד מאות תתי קטגוריות שזמינות עבור המוצרים שלכם. בנוסף, Amazon מאפשרת לכם להתנסות בבחירת הקטגוריה ומציעה הצעות שיכולות לסייע לכם בבחירת הקטגוריה המדויקת.

  • משלוחים מהירים ושירות לקוחות איכותי – כשעובדים ב-Amazon FBA נהנים מאחסון המוצרים במחסנים של אמזון, כך שהמוצר מגיע ללקוח תוך ימים ספורים. בנוסף, אמזון מטפלים בהחזרות ובשירות הלקוחות וביחד עם המשלוח המהיר Amazon FBA לשיטת העבודה המועדפת ביותר באיקומרס, לבעלי חנויות וגם לצרכנים.

מה החסרונות בדרופשיפינג באמזון?

  • אין בקרת איכות למוצר – בגלל שאתם עובדים בשיטת הדרופשיפינג, המוצרים שלכם מגיעים מצד שלישי ואין לכם את האפשרות לוודא את האיכות שיש למוצר. בנוסף, החבילה יכולה להינזק בדרך ללקוח. לכן, חשוב מאוד שתקפידו על עבודה עם ספק מוצרים שעושה בדיקות איכות למוצרים לפני המשלוח ללקוח.

  • תחרות גדולה – לתחום הדרופשיפינג יש מחסום כניסה נמוך מכיוון שניתן להתחיל עם עלות מאוד נמוכה ולכן התחרות בשוק גוברת. חשוב לזכור שמוכרים אחרים באמזון יכולים למכור את אותם מוצרים כמו שלכם בדיוק.

  • שול רווח נמוך – בגלל ריבוי המוכרים בפלטפורמה, התחרות הגדולה גורמת לחנויות להוריד מחירים, מה שמשאיר סוחרים רבים עם שול רווח (רווח נטו) נמוך מאוד. אם מוכרים חייבים להתאים את המחירים שלהם כדי לבצע מכירות, בסופו של דבר לא ישתלם לסוחרים למכור מוצרים.

  • זמני אספקה איטיים – אם אתם לא עובדים בשיטת ה-FBA של אמזון ומאחסנים מוצרים אצל החברה, כדי לשמור על שול רווח גבוה תצטרכו לספק מוצרים מהמזרח ללקוחות שלכם, מה שיגרור זמני משלוח איטיים ובהמשך גם שירות לקוחות בעייתי.

  • לקוחות מאוכזבים באופן תדיר – בגלל שהרכישה מתבצעת בפלטפורמה של אמזון, לקוחות יצפו לקבל את המוצר שלהם תוך ימים בודדים מרגע ההזמנה. לכן, כשעובדים באמזון בשיטת הדרופשיפינג אתם עלולים להיתקל בלקוחות מאוכזבים שציפו לזמן משלוח מהיר יותר.

האם משתלם לעשות דרופשיפינג באמזון?

שיטת הדרופשיפינג היא פופולרית מכיוון שהיא חוסכת לסוחרים כסף רב. עם זאת, אין מסקנה ברורה לגבי שול הרווח כי בדרופשיפינג כל אחד מחליט בעצמו מה יהיה שול הרווח שלו בהתאם למחירי העלות שהוא משלם ולסכום הכסף שהוא גובה מלקוח הקצה. הרווחיות בעיקר תלויה במציאת ספקים שמוכרים לכם מוצרים איכותיים במחירים זולים. לאחר שמצאתם את הספק הנכון תרצו למכור את המוצרים במחיר שיכסה גם את עלות המוצר, גם את העמלות באמזון ואת כל ההוצאות השוטפות מסביב, בתוספת לשול הרווח שנותר בשבילכם.

שול הרווח שלכם חייב להיות מספיק כדי שתרוויחו על כל מוצר שנשלח ללקוח קצה. כדי להימנע מכמות אדירה של תחרות, נסו להתמקד בתת נישה מסוימת כי אולי שם תמצאו מוצרים עם שול רווח גבוה יותר. אם אתם עושים הכל על הצד הטוב ביותר, דרופשיפינג באמזון יכול להיות מאוד רווחי.

מה השלבים לביצוע דרופשיפינג באמזון?

כשעושים דרופשיפינג ב-Amazon יש הרבה משתנים שצריך לקחת בחשבון, הרבה עבודה שחורה ובדיקות מקיפות לפני שמתחילים למכור. לצד כל הבדיקות המקיפות יש 5 שלבים מרכזיים בדרופשיפינג באמזון:

1. צרו חשבון מוכר באמזון

כדי להתחיל למכור באמזון אתם צריכים לפתוח חשבון מוכר (Amazon Seller Account). ניתן ליצור חשבון מוכר באמזון תוך כמה דקות בלבד. היכנסו ל-Amazon Seller Central כדי ליצור את החשבון.

2. תמצאו מוצרים למכור

אחת ההתלבטויות הכי גדולות של סוחרים באינטרנט היא איזה מוצרים למכור. רמת התחרות באינטרנט עצומה ולכן כמעט כל נישה וכל מוצר שקיימים נמכרים איפשהו ברחבי האינטרנט. לכן, כדי למצוא את הנישה והמוצרים הטובים ביותר אתם צריכים לעשות שימוש בכלים לחקר שוק כמו Zik Analytics או Jungle Scout, שעוזרים לכם לזהות הזדמנויות טובות ולמצוא מוצרים לדרופשיפינג שנמכרים בצורה טובה עם רמת תחרות נמוכה.

לאחר שעשיתם מחקר מקיף ומצאתם את הנישה והמוצרים אותם תרצו למכור אתם צריכים למצוא ספק דרופשיפינג שישלח את המוצרים ללקוחות שלכם באמזון. אחד הספקים הפופולרים ביותר הוא AliExpress, שם נמצאים מפעלים מהמזרח המספקים מוצרים בכל שיטות העבודה בתחום האיקומרס. ההמלצה שלי עבורכם היא למצוא ספק פרטי למוצרים שישלח את המוצרים שלכם וינהל לכם את ההזמנות בצורה שוטפת.

4. פרסמו את המוצרים שלכם למכירה באמזון

אתם יכולים ל ליצור ליסטים (העלאת מוצרים) במערכת של Amazon בתוך Amazon Seller Central. לחצו על הלשונית Inventory בתפריט ולאחר מכן לחצו על Add Product ולבסוף לחצו על Create New Product List. הוסיפו את כל השדות הנדרשים ואת כל המידע הרלוונטי ואז לחצו על Publish. זכרו שכל פיסת מידע שתוסיפו בעמוד המוצר תעזור לדף המוצר שלכם לקבל דירוג גבוה יותר בחיפוש של Amazon.

5. בצעו קידום לחנות שלכם באמזון

כדי להבטיח את המכירות שלכם בפלטפורמה של אמזון ולמרות שיש תנועה שמגיעה מהפלטפורמה אתם יכולים לייצר טראפיק בעצמכם למוצרים שלכם בחנות. פרסמו את המוצרים שלכם ברשתות החברתיות בקידום ממומן או דרך משפיענים כדי לגרום לכמה שיותר אנשים לפגוש את דף המוצר שלכם. בגלל ששול הרווח לא גבוה בדרופשיפינג באמזון, תהיו חייבים לשים לב כמה תקציב שיווק אתם מוציאים והאם אתם מקבלים החזר על הוצאות הפרסום (ROAS) חיובי.

דרופשיפינג של מוצרים מאמזון לאיביי

דרופשיפינג מאמזון לפלטפורמה של איביי זו אפשרות נוספת שיש לסוחרים. סוחרים מזהים מוצרים עם מחיר נמוך באמזון ואז מוכרים אותם באיביי במחיר גבוה יותר. שול הרווח גדל משמעותית ושיטה זו מאפשרת לדרופשיפרים רבים להישאר רווחיים. החיסרון המרכזי בשיטה זו הוא שהמוצר באמזון ככל הנראה יגיע ללקוח עם אריזה של אמזון, כך שקונים שנאמנים לפלטפורמה של איביי, עלולים להרים גבה כשהם מקבלים מוצר עם אריזה של אמזון ויכולים לפנים להנהלה של איביי כדי להרחיק את הסוחר שמכר להם מוצר מהפלטפורמה המתחרה.

במצבים כאלו, המוכר באמזון גם יכול להבין שמתווכים מוצרים שלו ללקוחות באיביי והוא יכול להתחיל לעשות את זה בעצמו באיביי, ללא התיווך שלכם. תרחישים מהסוג הזה מכתימים את השם שלכם כמוכרים בפלטפורמה של אמזון וזה עלול לערער את המצב שלכם אל מול הנהלת אמזון. בנוסף, חברי Prime באמזון לא יכולים לעשות דרופשיפינג מאמזון לאיביי כמו שכתוב במדיניות של Amazon: חברי פריים אינם רשאים לרכוש מוצרים למטרת resale, השכרה או משלוח ללקוחות פוטנציאליים באמצעות הטבות Prime".

לאחר שעברנו על כל הסיכונים הקיימים, כבר הבנתי שדרופשיפינג מאמזון לאיביי זה בעצם ללכת על חבל דק והעסק שלכם תמיד יימצא בסיכון.

לסיכום

דרופשיפינג באמזון זו דרך מהירה למכור באינטרנט מבלי לבנות חנות משלכם ולהשקיע תקציבי ענק בבנייה, עיצוב, מלאי מוצרים, אחסון ושיווק של החנות. חלק מהסוחרים יעדיפו את ה-Dropshipping הקלאסי, שבו מוצאים ספק מהמזרח ומתחילים לשלוח מוצרים ללקוחות קצה ואילו חלק יעדיפו להשקיע סכום מסוים כדי לעבוד בתכנית Amazon FBA ולאחסן מוצרים במחסנים של אמזון. תבררו לעומק על שיטות המכירה הללו כדי לבחון מה מתאים עבורכם.

מעוניינים בספק מוצרים לחנות דרופשיפינג באמזון? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

  • סורסינג למוצרים בחינם
  • אינטגרציה לחנויות עם API
  • תשלום עבור עלות המוצר בלבד
  • משלוחים לארץ ולעולם
  • ניהול הזמנות שוטף
  • הזנה של מספרי מעקב
קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!