דרופשיפינג בווקומרס

icon About

דרופשיפינג בווקומרס - WooCommerce Dropshipping

פתיחת חנות אונליין כרוכה בהשקעה של זמן וכסף, הדרך הזולה והמהירה יותר לפתיחת חנות אונליין זו עבודה בשיטת הדרופשיפינג. דרופשיפינג מתאפיינת כשיטת מכירה בסיכון נמוך ובעלות התחלתית זולה. חנות דרופשיפינג זו דרך מעולה לייצר הכנסות דרך האינטרנט והיא זולה משמעותית מעסק פיזי מכיוון שבדרופשיפינג לא עובדים עם סחורה ואחסון, מה שהופך את שיטת המכירה הזו ליעילה מאוד. אין השקעה כספית גבוהה מראש וזה מושלם לאנשים חדשים בתחום האיקומרס ולאנשים עם תקציב מוגבל.

מה זה דרופשיפינג בווקומרס?

דרופשיפינג הוא מודל מסחר אלקטרוני שבו מוכרים מוצרים מבלי להחזיק סחורה או מלאי. WooCommerce הוא תוסף לבניית חנות שנמצא במערכת לבניית אתרים, WordPress. בוורדפרס & ווקומרס ניתן לבנות חנויות מקצועיות בצורה מאובטחת עם אפשרויות בנייה מורחבות, אפשרויות סליקה, משלוחים, ניהול מלאי, וכל דבר אחר שאותו תרצו לעשות. בנוסף, ישנם אלפי תוספים שאפשר לחבר ל-WooCommerce כדי לשפר את החנות.

Woocommerce

דרופשיפינג בווקומרס - יתרונות וחסרונות

השוואה למודלי מסחר אחרים, לדרופשיפינג יש מספר יתרונות וחסרונות ובהשוואה לפלטפורמות נוספות לבניית חנויות, ווקומרס מובילה בפער משמעותי אך גם במערכת זו יש מעט חסרונות.

מה היתרונות בדרופשיפינג בווקומרס?

  • קל להתחיל – לא צריך הרבה משאבים כדי לצאת לדרך עם חנות דרופשיפינג בווקומרס. לא צריך למצוא מיקום פיזי לחנות, לקנות סחורה, לייצר את המוצר או לאחסן את המוצרים במחסן. כל מה שצריך בשביל חנות דרופשיפינג ב-WooCommerce זה ספק למוצרים.
  • עלויות התחלה נמוכות – בהתחשב בעובדה שאין צורך במיקום פיזי, אחסון מוצרים והוצאות ייצור, העלויות היחידות שתהיו חייבים לשלם זה עבור אחסון ודומיין. זו גם הסיבה שדרופשיפינג הוא תחום פופולרי מאוד מכיוון שכל אחד יכול להתחיל מבלי להשקיע סכומי עתק.

  • אין תלוי במיקום שלכם – אתם יכולים לבנות חנות דרופשיפינג מכל מקום בעולם. בכל מקום שבו יש לכם אינטרנט תוכלו להקים את החנות שלכם אונליין ולבחור לאיזה מדינה למכור. הרבה דרופשיפרים הם נוודים דיגיטליים שמטיילים בעולם עם הלפטופ.

  • קל לעשות סקייל – בגלל שאין מלאי של מוצרים ושטח פיזי מוגבל ניתן לבצע סקייל לחנות בכל עת. מלבד הגדלת החנות שלכם, אתם יכולים בקלות לפתוח חנויות נוספות עבור נישות נוספות ולקדם גם אותם.

מה החסרונות בדרופשיפינג בווקומרס?

  • קושי במציאת ספק – מציאת הספק אמין עבור החנות שלכם זו לא משימה קלה וזו הסיבה שאתם צריכים לבדוק לעומק ספקים – זמני משלוח, אריזת המוצר, אינטגרציה לחנות שלכם, ניהול הזמנות ועוד.

  • קושי במציאת נישה – מציאת נישה רווחית עם תחרות נמוכה זו משימה מאוד מסובכת, אבל לא בלתי אפשרית. אתם צריכים גם להקפיד בקביעת המחיר על המוצרים, מחיר גבוה מדיי יגרום לגולשים להתרחק מהחנות ומחיר נמוך מדיי יגרום לכם להיות לא רווחיים.

כל מה שאתם צריכים כדי לבנות חנות דרופשיפינג בווקומרס

כדי לבנות חנות דרופשיפינג ולהתחיל למכור את המוצרים שלכם יש מספר דברים שאתם צריכים להכין מראש עוד לפני תחילת העבודה:

למה ווקומרס זו הפלטפורמה האידיאלית לחנויות דרופשיפינג?

לפני שנגיע לשלבים ליצירת חנות דרופשיפינג בווקומרס, בטח שאלתם את עצמכם עם כל האלטרנטיבות הקיימות ופלטפורמות ייעודיות למסחר אלקטרוני, למה בעצם כדאי לכם לבנות את חנות הדרופשיפינג שלכם דווקא ב-WooCommerce? לפניכם מספר סיבות טובות:

  1. פופולריות – ווקומרס הוא תוסף מסחר אלקטרוני הפופולרי ביותר שיש כיום ל-WordPress (ש-40% מהאתרים אונליין שיש בעולם נמצאים במערכת הזאת). בנוסף, ווקומרס היא מערכת חינמית כמו וורדפרס וגם היא מערכת קוד פתוח, כך שיש כבר תוספים מותאמים למערכת הזאת שניתן להתקין בקליק וללא עלות.

  2. מבחר עצום של תבניות – בגלל שהמערכת של WooCommerce היא קוד פתוח, המון מעצבים ומפתחים בונים תבניות מעוצבות המותאמות למסחר אלקטרוני בכלל ולווקומרס בפרט. ניתן להתאים אישית כל תבנית שבחרתם והפונקציונליות של החנות נשמרת יחד עם עיצוב מרהיב שנועד לעודד גולשים לבצע רכישות.

  3. תוספים זמינים – ישנם אלפי תוספים שפותחו במיוחד עבור ווקומרס המאפשרים לכם להוסיף יותר פיצ'רים לחנות האינטרנטית שלכם. בין התוספים תמצאו: חיבור לספקים, חיבור לחשבונות סושיאל מדיה, תוספי קידום אורגני (SEO), תוספים לשיווק עם מערכות הפרסום, תוספי הטמעות ועוד.

  4. אין עמלות על מכירות – סיבה נוספת לבחור בווקומרס בשביל לבנות חנות דרופשיפינג זו העובדה שאין עמלות עבור עסקאות שאתם מבצעים בפלטפורמה, בניגוד ל-Shopify שגובה 2% עמלה עבור כל עסקה שמתבצעת בפלטפורמה. במידה ותבחרו במערכת התשלומים המובנית של WooCommerce לא תחויבו בעמלה אך אם תסלקו לקוחות עם ספק סליקה חיצוני (פייפאל, ישראכארט, משולם פתרונות תשלום וכו'), אתם תשלמו עמלה לפי החוזה שחתמתם מול חברת הסליקה.

  5. אין הגבלות לסוג וכמות המוצרים – בעבודה עם WooCommerce לא תתיקלו בהגבלות מכל סוג שהן על כמות המוצר וגם לא על סוג המוצר שאתם מוכרים. בשונה מפלטפורמות מסחר שמתפקדות כמו קניונים (איביי, אמזון, אטסי וכו') ומונעות מהמשתמשים בפלטפורמה למכור את כל סוגי המוצרים, בווקומרס אתם בונים חנות משלכם מבלי לעבוד עם פלטפורמה שמחליטה עבורכם. בנוסף, ב-WooCommerce ניתן להעלות גם מאות אלפי מוצרים לחנות מכיוון שאין הגבלה, רק חשוב לזכור שלמשאבי השרת שלכם כן יש הגבלה מסוימת ואם אתם רוצים לבנות חנות ענקית חשוב להגדיל משאבים לפני.
שיווק חנות שופיפיי

איך מתחילים לעשות דרופשיפינג בווקומרס?

אחרי שהבנתם שדרופשיפינג בווקומרס יכול להיות הפתרון הנכון לחנות הדרופשיפינג שלכם והכרתם מקרוב את היתרונות שהופכים את WooCommerce לפלטפורמת האיקומרס הטובה בעולם, בואו נעבור על השלבים שצריך לעבור כדי להתחיל עם חנות דרופשיפינג ב-WooCommerce:

1. צרו את חנות הדרופשיפינג שלכם

ראשית, עליכם ליצור חנות WooCommerce. בשביל זה תצטרכו לקנות דומיים ואחסון לאתר שלכם. הדומיין באתר שלכם הוא בעצם הכתובת שלו, ה-URL וככה אנשים מגיעים לאתר שלכם בעוד שאחסון אתרים הוא המקום בו שרת האחסון נמצא עם כל הקבצים של האתר ומאפשר לגולשים להיכנס, להנות מהתוכן ולבצע פעולות. ישנם חברות אחסון רבות שבהן מומלץ לרכוש אחסון, במקרה אני מגיע מתחום אחסון האתרים ולכן ההמלצה שלי היא ברורה – אחסון אתרים בענן דרך חברת Cloudways, שמנגישה לקהל בלי ידע טכני אחסון מתקדם בשרת ענן – מהיר יותר, חזק יותר, מאובטח יותר ויעיל יותר.

לגבי דומיין גם כאן יש לכם מספר אפשרויות. קודם כל, חשוב שתבינו עם עצמכם לאן האתר שלכם יפנה. אם קהל היעד שלכם הוא ישראלי אני ממליץ לרכוש דומיין עם סיומת co il באתר LiveDNS. אם אתם פונים לקהל עולמי אז אתם צריכים דומיין עם סיומת com אותו ניתן לרכוש במספר אתרים כשהמומלצים הם Cloudflare או Namecheap.

2. בחרו איזה מוצרים למכור בחנות שלכם

מציאת נישה רווחית ומוצרים בלי תחרות זו משימה לא פשוטה. כמעט לכל הנישות הרווחיות יש תחרות רבה ולכן אתם חייבים להיות יצירתיים. אם אתם רוצים שהחנות דרופשיפינג שלכם בווקומרס תצליח אתם חייבים למצוא מוצר עם מספיק ביקוש כדי שיהיה שווה למכור אותו ויחד עם זאת לא מוכר מדיי כדי לא לטבוע בתחרות. הקפידו על הדברים הבאים כשאתם בוחרים נישה ומוצרים לחנות הדרופשיפינג שלכם:

  • בחרו מוצרים שלאחר המכירה שלהם הרווח הנטו שנשאר לכם יהיה משמעותי.
  • תהיו מודעים למידות ולמשק של המוצר כדי להעריך מה תהיה עלות המשלוח שלו.
  • תבצעו מחקר מילות מפתח בפלטפורמות איביי, אמזון, Wish ו-Google Trends כדי למצוא רעיונות למוצרים.
  • בחרו נישה ומוצרים שמגיעים מהעולם שלכם כדי שתהיו מספיק בקיאים כדי למכור את המוצר ללקוחות פוטנציאליים.
גוגל טרנדס

לאחר שמצאתם את הנישה והמוצרים שאתם רוצים למכור, אתם צריכים למצוא את הספק שידאג שהמוצרים האלו יגיעו ללקוחות שלכם. מלבד הספקים המוכרים AliExpress, Wholesale2B, SaleHOO, Amazon וכו', אתם יכולים לפנות אל ספק פרטי למוצרים שמתחבר בצורה אוטומטית לחנות שלכם עם אינטגרציה ומייבא מוצרים עבור לקוחות הקצה. מציאת ספק פרטי היא קשה הרבה יותר מכיוון שהוא עובד איתכם ישירות ולא על גבי פלטפורמה כמו אליאקספרס. בנוסף, עליכם לוודא שהספק אמין, עם זמני משלוח טובים ואפשרויות תשלום מרובות. עוד כמה דברים חשובים בקשר לספק המוצרים שלכם:

  1. תבדקו דירוגים של לקוחות על השירות שהספק נותן כדי לראות עד כמה הם מרוצים.
  2. תבדקו את זמני המשלוח, את מדיניות המשלוחים ומדיניות המכס של הספק שמצאתם והתרחקו מספקים ששולחים בזמני משלוח מוגזמים מדיי (חודש ומעלה זה כבר המון זמן)
  3. חפשו באתר של הספק את הדירוגים על המוצרים כדי להבין עד כמה הם איכותיים ובנוסף, בקשו מהספק ומהצוות שלו לבצע בדיקות איכות למוצרים לפני שהם נשלחים ללקוחות הקצה.
  4. הזמינו מספר דוגמאות אליכם לפני שאתם מזמינים עבור לקוחות כדי לבדוק את המוצר, את זמני ההגעה ואת כל חווית הרכישה.
  5. תוודאו שהספק שלכם נותן מענה מהיר ובאנגלית מובנת.

4. תחשבו מראש עלויות מוצרים ולוגיסטיקה

לאחר שיש לכם רשימת מוצרים, הספק שמצאתם כבר עשה לכם סורסינג למוצרים ואתם כבר יודעים מה העלויות של המוצר, תעשו חישוב מקיף וכולל של עלויות מוצר, עלויות שילוח, לוגיסטיקה, עמלות, אחוז החזרות ועוד. אחרי הכל, אתם צריכים לספק לקונה שלכם מידע מדויק לגבי העלויות וזמני המשלוח ולכן לא מומלץ להפתיע לקוחות בעמוד הצ'קאאוט עם עלויות נוספות. לאחר כל החישובי םשעשיתם אני ממליץ לגבות מחיר אחיד למשלוח או אפשר משלוח חינם ללקוחות ולגלם את עלות המשלוח בתוך מחיר המוצר – ככה הלקוח מרגיש שהחנות באה לקראתו עם משלוח בחינם ואתם לא מפסידים כסף בשביל "ההטבה" הזו.

5. תוסיפו לווקומרס חיבור לספק שלכם ותעלו מוצרים למכירה

עכשיו, אחרי שהחנות שלכם באוויר, אתם צריכים להוסיף מוצרים למכירה באתר שלכם. ניתן להוסיף מוצרים על ידי 2 דרכים מרכזיות:

  1. העלאה ידנית – במידה והאתר שלכם יכיל מספר מועט של מוצרים, מומלץ להשתמש בהעלאה ידנית. בדרך זו תוכלו לשלוט בכל הפרטים של המוצר, לעבור על כל השדות ובאופן כללי לשלוט יותר על הפרטים הקטנים שלאחר מכן יופיעו בדף המוצר שיוצג ללקוח. כדי להעלות מוצר בצורה ידנית עברו לפאנל הניהול בוורדפרס, לחצו על Products ואז על הוסף Add New.
Add Products

כפי שאתם יכולים לראות, ניתן להזין את שם המוצר, התיאור שלו, המחיר המבוקש, להוסיף מדיה ולהגדיר אפשרויות מוצר נוספות כמו הגדרה של משלוחים או מיסים. החלק הזה קצת מתיש מכיוון שאתם צריכים לכתוב בעצמם מידע רלוונטי על כל מוצר ושיהיה מספיק ברור וענייני כדי שמשתמשים ירצו לקנות אותו.

2. העלאה דרך תוסף – מומלץ אם אתם מעלים כמות גדולה של מוצרים לחנות. ניתן לחבר תוספים שמתחברים ישירות לאליאקספרס או לספק אחר שאתם עובדים איתו ומושכים את דפי המוצר מהאתר החיצוני ישירות לאתר שלכם. כמובן שמומלץ מאוד לערוך את דף המוצר לפני שהוא מתפרסם, במיוחד אם החנות מכוונת לקהל ישראלי. יש ספקים שמתחברים עם אינטגרציה או API לחנות שלכם, מושכים את ההזמנות כשהן מתקבלות ומנהלים אותם בלייב.

6. תקבעו את התמחור שלכם כדי לייצר רווח

שמגיעים לנושא של תמחור מוצרים, המערכת של ווקומרס נותנת לכם מספר אפשרויות לבחירה:

  • תמחור לפי אחוז קבוע – אסטרטגיית תמחור זו היא כנראה הפשוטה ביותר. כדי לתמחר בצורה הזאת פשוט מוסיפים אחוז מסוים לעלות הכללית של המוצר. לדוגמה, אם מוצר X עולה לכם אצל הספק 20$ כולל משלוח ואתם רוצים למכור את המוצרים שלכם ב-50% יותר אז תתמחרו אותו ב-30$. לחלופין , ב-WooCommerce אפשר לקבוע סכום קבוע בדולרים שיתווסף למחיר המקורי של המוצר (המחיר אצל הספק).

  • אחוזים מותאמים לפי מחיר מוצר – אם תאם מוכרים הרבה מוצרים במחירים משתנים, האסטרטגיה הזאת תהיה יעילה עבורכם. באסטרטגיה זו מגדירים אחוז שונה שמשתנה לפי המחיר של המוצר. לדוגמה, אם מוצר X עולה אצל הספק פחות מ-10$ כולל משלוח אחוז הרווח עליו יהיה 30% ואם מוצר Y עולה אצל הספק יותר מ-200$ כולל משלוח אחוז הרווח עליו יהיה 10%. אסטרטגיה זו עוזרת לכם לא להגזים עם התמחור שלכם עבור הלקוחות וגם מאפשרת לכם להרוויח על מוצרים בעלות נמוכה.

  • מחיר מומלץ של היצרן – אסטרטגיה לא נפוצה בכלל אבל עדיין נעשה בה שימוש בחנויות מסוימות. באסטרטגיה זו מתמחרים את המוצר לפי המלצת היצרן או הספק שדרכו אתם מוכרי םאת המוצר. זה עוזר לכם להימנע מהמשימה של קביעת העלות למוצר ומבטיח שאתם גובים מחיר הוגן עבורכם ועבור הלקוחות שלכם.

טיפ מנצח לתמחור: בגלל שבחנויות שלי אני משקיע בדפי מוצר, אני בוחר לתמחר את המוצרים ידנית ובנפרד. לאחר שתמחרתם מוצר והוא עלה לאוויר זה "שגר ושכח" ואין יותר התעסקות בנושא המחיר, לכן זה שווה לי את זמן העבודה כי הפעולה הזאת בעצם מבטיחה את הרווחיות שלי.

7. תחשבו את הרווחיות שלכם

הדבר האחרון ואולי הכי חשוב בחנות הווקומרס שלכם זה לדעת איך לחשב את הרווחיות של החנות. הדרך הקלה ביותר היא לחשב את ההפרש בין המחיר ששילמתם עבור המוצר לבין המחיר שבו אתה מוכר אותו בתוספת עלויות נוספות כמו עלות משלוח, אחוז החזרות, עמלות ומיסים. הנוסחה נראית ככה:

רווח נטו = מחיר מכירת המוצר פחות (מחיר רכישת המוצר + עלות משלוח + החזרות + עמלות + מיסים)

חשוב לדעת באיזה מחיר לתמחר את המוצרים שלי כדי לא להגיע למצב שבו אתם מוכרים הרבה מוצרים ואתם לא רווחיים. הנוסחה שכתבנו למעלה עוזרת לכם למצוא את מודל התמחור הטוב ביותר עבור המוצרים שלכם בחנות.

איך לקדם את חנות הדרופשיפינג שלכם בווקומרס?

לאחר הקמת החנות שלכם, אתם צריכים להביא אליה תנועה אחרת לא תראו שום מכירות. יש אין ספור דרכים לקידום אתרי חנות ולהביא טראפיק איכותי לאתר. הנה כמה שיטות שיווק מוכחות ויעילות לקידום אתר חנות:

1. צרו נוכחות ברשתות החברתיות

הדרך הקלה ביותר להתחיל לקדם את החנות שלכם היא להיות פעילים ברשתות החברתיות השונות: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, פינטרסט, לינקדאין וכו. תזהו באיזה פלטפורמות קהל היעד שלכם נמצאים והשתמשו בהם כדי לפרסם את המוצרים שלכם. עם זאת, מומלץ ברשתות החברתיות לא לפרסם רק פוסטים עם אופי מכירתי מכיוון שהגולשים בפלטפורמות אלו אוהבים לקבל תוכן שמעניין או מצחיק אותם ולא רק תוכן שנוצר במטרה שירכשו משהו.

2. רשימת תפוצה במייל

חלק מהגולשים לא יהיו מוכנים לבצע רכישה בכניסה הראשונה שלהם לחנות שלכם. תציעו להם קוד הנחה או קופון כתמריץ להירשם לרשימת תפוצה במייל. כך תוכלו לטפח את מערכת היחסים עם הלקוחות ולקדם את המוצרים שלכם ללקוחות פוטנציאליים עד שהם יהיו מוכנים לרכוש.

3. תעשו SEO בחנות שלכם

בצעו אופטימיזציה של החנות לקידום אורגני (SEO). קידום החנות שלכם בצורה אורגנית תציג את המוצרים שלכם במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש כאשר גולשים משתמשים במילות מפתח רלוונטיות הקשורות למוצר או קטגוריה בחנות שלכם. במילים אחרות, תקבלו תנועה רלוונטית בחינם מאנשים שמחפשים ספציפית את מה שאתם מוכרים.

4. צרו עמוד שאלות נפוצות (FAQ)

מנועי חיפוש אוהבים דפי שאלות נפוצות מכיוון שהם עונים על הרבה שאלות שהגולשים יכולים לשאול וזה משפר משמעותית את חווית המשתמש. זו הדרך הטובה ביותר לספק את המידע החשוב שגולשים צריכים כדי לקבל ביטחון ולבצע רכישה. דפי שאלות נפוצות יכולים לענות על שאלות לגבי הזמנה מהחנות שלכם, לגבי המותג, לגבי המשלוחים ולגבי כל מה שקשור לביצוע רכישה באתר.

5. השתמשו בקידום ממומן

אם יש לכם תקציב פרסום או שכבר עשיתם כמה מכירות וכסף נזיל נכנס, מומלץ לשלב קידום ממומן למוצרים בחנות שלכם. ישנם דרכים רבות לקדם מוצרים בפרסום ממומן – פייסבוק + אינסטגרם (מערכת אחת ל-2 הפלטפורמות), טיקטוק, לינקדאין, טאבולה ואאוטבריין (פרסום של תוכן) ועוד. מומלץ לשלב גם פרסום במערכות לא מוכרות, כמו פינטרסט למשל, מכיוון שרמת התחרות בפלטפורמות הללו משמעותית נמוכה יותר.

לסיכום

אם אתם מחפשים את המערכת המושלמת לבניית חנות אינטרנטית אז הבחירה שלכם צריכה להיות WooCommerce. התוסף יושב על המערכת של WordPress, שבה נבנו יותר מ-40% מהאתרים בעולם. עברנו על היתרונות והחסרונות בדרופשיפינג בווקומרס ואיך בונים חנות דרופשיפינג על הצד הטוב ביותר במערכת של WooCommerce. החיסרון היחידי בהשוואה למערכת קוד סגור זו העבודה שאתם צריכים לדאוג לאחסון אתרים בעצמכם כדי לאחסן את החנות שלכם. אולי נשמע מרתיע אבל זו בסך הכל פעולה מאוד פשוטה. כעת, הדבר היחיד שנותר לכם הוא להמשיך לקדם ולשווק את החנות.

מעוניינים בספק מוצרים לחנות דרופשיפינג בווקמרס? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

  • סורסינג למוצרים בחינם
  • אינטגרציה לחנויות עם API
  • תשלום עבור עלות המוצר בלבד
  • משלוחים לארץ ולעולם
  • ניהול הזמנות שוטף
  • הזנה של מספרי מעקב
קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!