Mailchimp – הגדילו את הלידים והמכירות עם אימייל מרקטינג מתקדם

Mailchimp

Mailchimp היא פלטפורמה פופולרית מאוד לשיווק בדואר אלקטרוני. תפקיד העיקרי היא לשלוח ניוזלטרים ומיילים אוטומטיים כדי להגדיל את התוצאות העסקיות של בעל העסק. שיווק בדוא"ל עם מיילצ'ימפ מאפשר לכם להתחבר ללקוחות שלכם, לתקשר איתם ולבנות מערכת יחסים משמעותית וארוכת טווח. שיווק דרך דוא"ל הוא ערוץ מאוד מאוד יעילה והסטטיסטיקה מראה שלמייל יש החזר השקעה (ROI) ממוצע של 38$ על כל 1$ שאתם מוציאים. מה שמוכיח ששיווק בדואר אלקטרוני זו דרך חסכונית מאוד להגדיל את העסק ולהרחיב את מאמצי השיווק שלכם. הכירו את המערכת של Mailchimp לאימייל מרקטינג בצורה מתקדמת.

מה זה Mailchimp?

Mailchimp היא ספק שירותי דוא"ל (ESP – Email Service Provider), שנבנה כדי לעזור לעסקים עם דואר אלקטרוני ושיווק אונליין. מיילצ'ימפ נוסדה בשנתה 2001, גדלה עם השנים והפכה לאחד משירותי הניוזלטרים המובילים בעולם.

mailchimp 200

עם Mailchimp אתם יכולים לשלוח ניוזלטרים ומיילים אוטומטיים. אתם יכולים לבנות את רשימת הדוא"ל שלכם באמצעות טופס או לייבא את אנשי הקשר שאספתם בעסק שלכם עם הזמן. מיילצ'ימפ מציעה תבניות דואר אלקטרוני מעוצבות מראש ואפשרות לבנות תבניות משלכם על ידי עיצוב מבוסס Drag & Drop. בנוסף, לכלי העבודה של מיילצ'ימפ יש ניתוח נתונים מבנה למיילים ששלחתם. Mailchimp היא התוכנה האטרקטיבית ביותר עבור עסקים שרוצים להתחיל בשיווק בדואר אלקטרוני.

סטטיסטיקות מעניינות של Mailchimp

  • Mailchimp מחזיקה בכ-60% מתעשיית האימייל מרקטינג.
  • מ-Mailchimp נשלחים 10.794 אימייל בכל שנייה.
  • למיילצ'ימפ יש 11 מיליון לקוחות פעילים וסך הכל 4 מיליארד קהל שמקבל מיילים.
  • לקוחות Mailchimp הניבו הכנסות של יותר מ-321M$ בעבודה עם המערכת.

למה חשוב להשתמש באימייל מרקטינג כחלק מאסטרטגיית השיווק?

שיווק בדוא"ל הוא מרכיב מרכזי באסטרטגיית השיווק של רוב העסקים, במיוחד לעסקים קטנים. במקרה רוב העסקים שמשתמשים במיילצ'ימפ הם עסקים בגודל קטן עד בינוני. אימייל מרקטינג מסייע לבעלי עסקים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם. כל עסק דיגיטלי שואף לפתח מערכת יחסים עם הלקוחות שלו. שיווק בדואר אלקטרוני כולל בדרך כלל שליחת ניוזלטר בדוא"ל רגיל שיכול לכלול הצעות מיוחדת, עדכונים, מידע וייעוץ.

עבור אנשים שכותבים בלוג באתר שלהם, ניתן לפרסם את הפוסטים בבלוג ולשלוח ניוזלטר או לחבר בצורה אוטומטית קישורים מהבלוג בתוך המיילים השיווקים שלכם. בנוסף, מומלץ לשלוח גם מיילים חד פעמי אם אתם רוצים לקדם אירוע מסוים, הצעה מיוחדת או ידיעה דחופה שאתם רוצים שהקהל שלכם ידע בנוסף לניזולטר שאתם שולחים.

איך מתבצע השימוש ב-Mailchimp?

בתור התחלה, מיילצ'ימפ הוא כלי חינמי לדיוור בדואר אלקטרוני כל עוד רשימת התפוצה שלכם היא פחות מ-2,000 מנויים ואתם שולחים פחות מ-10,000 מילים בחודש. אתם יכולים לשלוח מיילים עם Mailchimp ולנהל את המנויים ורשימות התפוצה שלכם במערכת ה-CRM שלהם. 

Mailchimp מאפשרת לכם ליצור ניוזלטרים שיווקים בדוא"ל ובמערכת אתם יכולים לשלוח דואר אלקטרוני לכמות גדולה של משתמשים במכה אחת. המגבלה היחידה שיש לכם במערכת זה על גודל רשימת התפוצה שלכם. זה שונה בהרבה משליחת אימיילים בדרך הנפוצה שאתם מכירים כמו Gmail או Outlook. כל הניוזלטרים במיילצ'ימפ ניתנים להתאמה אישית וניתנים לשליחה לסוגים שונים של קהלים שאתם יכולים לבנות בתוך המערכת. בנוסף, אתם יכולים לבנות אוטומציה שיווקית, ליצור קמפיינים בצורת משפך ולשלוח אימייל תגובה באופן אוטומטי לקהל שלכם.

האם מיילצ'ימפ הוא כלי לאימייל מרקטינג וזהו?

Mailchimp אמנם החלה כפלטפורמת אימייל מרקטינג בלבד, אך כיום המערכת גדלה והחברה הפכה לפתרון All-In-One עבור משווקים. לאחרונה מיילצ'ימפ הוסיפו שואה של פתרונות חדשים לפלטפורמה שלהם המיועדים בעיקר לעסקים קטנים. אתם יכולים ליצור דפי נחיתה, להסתנכרן עם מודעות פייסבוק, רימרקטינג בגוגל, מודעות של רשתות חברתיות נוספות וגם כלי CRM (יחסית פשוט) כדי לנהל לקוחות. מיילצ'ימפ דואגת לכל מה שעסקים צריכים כדי לצמוח ולשווק את המותג שלהם.

איך שולחים מיילים עם Mailchimp?

כדי להתחיל לשלוח מיילים תחילה תצטרכו ליצור חשבון Mailchimp. לאחר מכן, תועברו ישירות ליצירת קמפיין דואר אלקטרוני ראשון. כשאתם כותבים את המייל, בחרו את הנושא, הזינו את התוכן, בחרו את רשימת המיילים אליה תרצו לשלוח ותוכלו לשלוח ישירות או לתזמן את השליחה למועד אחר. לאחר מכן לחצו על שליחה. הכירו את השלבים שאתם צריכים לעבור כדי ליצור מייל שיווקי מקצועי במיילצ'ימפ:

1. צרו טפסי הרשמה

רשימת תפוצה של כתובות דואר אלקטרוני היא חשובה מאוד. כדי להתחיל לבנות את רשימת התפוצה שלכם, Mailchimp מאפשרת לכם ליצור טפסי הרשמה הכוללים את פרטי יצירת קשת וצ'קבוקס שמאשר את ההסכמה לאיסוף המייל. ברגע שההרשמות החדשות נמצאות בכלי, תוכלו לתקשר איתם על ידי שליחת מיילים. המנויים ברשימת הדוא"ל שלכם מהווים את הבסיס למערכת יחסים ארוכת טווח. הכלי בונה הטפסים (Form Builder) של מיילצ'ימפ מאפשר לכם ליצור, לעצב ולהתאים אישית טפסי הרשמה שניתן להשתמש בהם באתר, בדף פייסבוק, באפליקציה ובכל מקום שבו תרצו.

צרו טופס הרשמה Mailchimp

2. עצבו ניוזלטרים ותבניות דואר אלקטרוני בצורה מקצועית

ל-Mailchimp יש עורך תבניות דואר אלקטרוני במתכונת של Drag & Drop שנוח מאוד לשימוש. אתם יכולים להתחיל מאפס או להשתמש באחת מהתבניות וכלי העיצוב שנבנו מראש כדי להתחיל בצורה פשוטה יותר. למיילצ'ימפ יש למעלה מ-100 תבניות לניוזלטר לבחירה, המתאימות להודעות, מבצעים ואירועים שונים. בעזרת האפשרות לעיצוב הדוא"ל, אתם יכולים להוסיף תוכן ולהתאים אישית את התבניות. אבל, אתם צריכים לכתוב בעצמכם את הנוסח של הדואר ולחבר אותו לרשימת התפוצה שלכם. ניתן לאחסן תמונות, לוגו וקבצים אחרים במערכת של Mailchimp. הסטודיו לתוכן (Content Studio) של מיילצ'ימפ משמש כארכיון של קבצים וקבצי מדיה הניתנים לשימוש עבור המיילים שלכם, כך לא תצטרכו לאחסן את המדיה שלכם במקום אחר בתשלום והיא תמיד תהיה זמינה עבור הקמפיינים שלכם באימייל מרקטינג.

עצבו ניוזלטרים Mailchimp

3. הגדירו אוטומציות של דואר אלקטרוני

עם אוטומציות לדואר אלקטרוני של Mailchimp אתם מגדירים טריגרים שכשהם מופעלים, מיילים נשלחים בצורה אוטומטית. מיילים אלו שונים מניוזלטרים רגילים שאתם שולחים. טריגרים מופעלים אוטומטית כאשר מתקיימים תנאים מסוימים שהגדרתם מראש. לדוגמא – הודעת דוא"ל שנשלחת אוטומטית לאחר שמישהו ממלא טופס, או דוא"ל אוטומטי שנשלח ללקוח בתאריך יום ההולדת שלו. 

מספר דוגמאות לטריגרים במיילים של מיילצ'ימפ:

  • בניית המותג – מייל "ברוכים הבאים" לנרשמים חדשים
  • הגדלת מכירות – מיילים שממליצים על מוצרים או מיילים של נטישת עגלה
  • הגברת נאמנות הלקוחות – אימיילים ליצירת מעורבות של הלקוחות, קבלת פידבקים מלקוחות וכו'.


אוטומציה במיילים בדרך כלל זו השאיפה של הלקוחות של Mailchimp וכל מי שמשתמש באימייל מרקטינג באסטרטגיית השיווק שלו. הודעות דואר אלקטרוני אוטומטיות המבוססות על טריגרים נשלחות בדיוק בזמן שאתם צריכים, רלוונטיות מאוד ומותאמות אישית בהתאם לצרכים שלכם. זכרו: שלחו את המסר הנכון לאדם הנכון ובזמן הנכון.

4. נטרו את ביצועי הקמפיינים שלכם

כדי לשפר ולשדרג את השיווק שלכם באימייל מרקטינג, אתם צריכים לדעת מה עובד ומה לא. אתם צריכים לעקוב אחר הביצועים של המיילים שאתם שולחים ולהסיק את המסקנות והתובנות העסקיות מהנתונים. ל-Mailchimp יש פאנל ניהול עם דוחות צמיחה, נתוני מעורבות, הכנסות ונתונים נוספים. התבונות הללו חשובות והן מה שהייתם מצפים לקבל מכלי שיווקי כמו מיילצ'ימפ כדי לבצע אוםטימזיציות וקבלת החלטות מושכלות בקשר להמשך יצירת הקמפיינים השיווקיים. נתונים וסטטיסטיקות החשובות שאתם יכולים לקבל מ-Mailchimp:

  • דוחות קמפיינים בדואר אלקטרוני – מעקב אחר הביצועים של הקמפיינים שלכם בדוא"ל. כמות קליקים, אחוז פתיחה, לחיצות על לינקים בתוך המייל, מעורבות ורכישות.
  • דוחות אוטומציה – מציג את הביצועים של מיילים אוטומטיים
  • דוחות דף נחיתה – מעקב אחר הביצועים של דפי הנחיתה שנוצרו. צפיות, קליקים, הרשמות והכנסות.
  • דוחות למודעות – מעקב אחר ביצועי מודעות, חשיפות, קליקים, יחס המרה ועוד.
נטרו ביצועי קמפיין Mailchimp

5. אינטגרציה של Mailchimp עם כלים ומערכות נוספות

שילוב ספק האימייל מרקטינג שלכם עם ערוצי שיווק אחרים עוזר לכם לשמור על סדר באסטרטגיית השיווק שלכם ולייעל את התהליכים. מיילצ'ימפ יכולה להתחבר עם למעלה מ-300 כלים, מערכות ואפליקציות – כלי אנליטיקה, כלים לשירות לקוחות, כלים לניהול סושיאל, פלטפורמות איקומרס וכלי שיווק מתקדמים.

למי מומלץ השימוש במערכת של Mailchimp?

Mailchimp היא אחת מתוכנות השיווק בדוא"ל הפופולריות ביותר שישי, כך שבאופן טבעי משתמשים בה הרשה תעשיות שונות וגדלים שונים של עסקים. החברה מיועדת לכל סוגי העסקים. מיילצ'ימפ נמצאת בשימוש של מעלה ל-20 מיליון לקוחות כולל חברות מפורסמות בעולם, אוניברסיטאות, ארגוני צדקה ועד עסקים קטנים ומקומיים. יחד עם זאת, מיילצ'ימפ היא לא תוכנה ארגונית ולכן תאגידים יעדיפו לעשות שימוש בכלים אוטומטיים ויקרים יותר ולכן רוב בסיס הלקוחות של מיילצ'ימפ הם עסקים קטנים, בינוניים וגדולים.

למי מיילצ'ימפ מיועד

1. חנויות מסחר אלקטרוני וקמעונאים

עבור חנויות איקומרס ניתן להשתמש ב-Mailchimp כדי למשוך לקוחות נוספים, להגדיל טראפיק, לבנות רשימת תפוצה וליצור מודעות במיילים כדי להגיע לקהלים חדשים. חברות מסחר אלקטרוני וקמעונאים יכולים להשתלב עם פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלהם. ניתן לשלב מיילים של ימי הולדת ללקוחות קבועים, המלצות על מוצרים או לחדש קשרים עם לקוחות עבר. בנוסף, במיילצ'ימפ תמצאו פרטים ומידע על התנהגות רכישה של לקוחות מהאתר שלכם. אמנם Mailchimp היא לא הבחירה הראשונה לכלי אימייל מרקטינג לאיקומרס, אבל עקב ההתפתחות שלה בשנים האחרונות היא בהחלט יכולה לספק את מה שדרוש כדי להגדיל את החנות שלכם ולחזק את הקשרים שלכם עם הגולשים.

2. אפליקציות לנייד ולאינטרנט

מיילצ'ימפ מציעה פונקציונאליות למעורבות והגדלת האפליקציות שלכם לנייד או לאינטרנט. חיבור הפעילות בתוך האפליקציה ל-Mailchimp ויצירת מיילים מותאמים אישית על סמך התנהגות של אנשים מתו האפליקציה. שימוש בקמפיינים בערוצים רבים, פתרונות שיווק ומיילים אוטומטיים עוזרים לכם להגדיל את אחוז השימוש באפליקציה וגם את אחוז השימוש החוזר (אחד המשתנים הקריטיים בעולם האפליקציות).

3. חברות סטארט אפ ועסקים קטנים

חברות סטארטאפ ועסקים קטנים משתמשים ב-Mailchimp לאימייל מרקטינג לעסק שלהם. זוהי התוכנה המוכרת ביותר לשיווק בדוא"ל ודי קל להתחיל עם מיילצ'ימפ ביחס לתוכנות וכלים מסובכים יותר. ככה עסקים קטנים יכולים לוותר על הכשרות ולימודים על כלים מתקדמים ולהתחיל לייצר מיילים שיווקים בצורה נוחה ומהירה עם Mailchimp. יש חברות ומשרדי פרסום שיכולים לנהל עבורכם את השיווק דרך מייל במערכת של מיילצ'ימפ או שתיכנסו לעורך המיילים ותבנו ניוזלטרים ודפי נחיתה בקלות ובנוחות.

4. סוכנויות דיגיטל ומשרדי פרסום

הרבה סוכנויות שיווק ומשרדי פרסום עובדות עם Mailchimp. זה הגיוני מכיוון שהרבה מהלקוחות שלהם כבר מגיעים עם חשבון מיילצ'ימפ ועם היסטוריה של קמפיינים דרך מייל ונתונים שהצטברו. יש כמה אפשרויות במיילצ'ימפ המאפשרות לסוכנויות דיגיטל ושיווק לנהל הרבה לקוחות במקביל במערכת של Mailchimp. בנוסף, למיילצ'ימפ יש תוכנית תשלום ייעודית עבור סוכנויות דיגיטל ומשרדי פרסום.

מה המחיר של Mailchimp?

Mailchimp היא בבסיסה מערכת חינמית לשיווק באימייל כל עוד יש לכם פחות מ-2000 אנשים ברשימת התפוצה שלכם ואתם שולחים פחות מ-10000 מיילים בחודש. למיילצ'ימפ יש תמחור לחבילות מתקדמות המתבסס על כמות האנשים שנמצאים ברשימות שלכם. ככל שיש יותר אנשים, כך תשלמו למערכת יותר עבור האימייל מרקטינג שאתם עושים. למיילצ'ימפ יש 4 חבילות תמחור – חבילה חינמית עם התנאים שרשומים למעלה. חבילה חיונית (Essential) שמתחילה מ- 11$ לחודש ל-500 אנשי קשר, סטנדרטית (Standard) שמתחילה מ-17$ לחודש ל-500 אנשי קשר וחבילת פרימיום (Premium) שמתחילה מ-299$ חודשי ל-500 אנשי קשר. כעת נעבור על כל אחת מהחבילות כדי לעזור לכם בבחירת החבילה שמתאימה לכם.

החבילה החינמית של Mailchimp

ניתן להתחיל עם מיילצ'ימפ בחינם. החבילה החינמית לאימייל מרקטינג של Mailchimp מאפשרת לכם להוסיף עד 2000 אנשי קשר ולשלוח עד 10000 מיילים בחודש. אתם תקבלו גישה לפאנל הניהול של הקהלים, לסטודיו של התוכן (ליצירת קמפיינים) ולכמה תבניות אימייל בסיסיות. מלבד מיילים, תוכלו ליצור גם דפי נחיתה, גלויות, מודעות פייסבוק, מודעות אינסטגרם ופופאפים. אם רשימת התפוצה שלכם מכילה יותר מ-2000 אנשי קשר תצטרכו לשדרג את החבילה. בחבילה החינמית של מיילצ'ימפ, מיילים שתשלחו לאנשי הקשר שלכם יישלחו עם הלוגו של מיילצ'ימפ בכותרת התחתונה ולכן מומלץ לשדרג לחבילה מתקדמת יותר.

חבילה חינמית של מיילצ'ימפ

חבילת Essential של Mailchimp

החבילה היסודית (Essential) של מיילצ'ימפ מתחילה ב-11$ לחודש עבור 500 אנשי קשר ו-23$ לחודש עבור 1500 אנשי קשר. בחבילה זו תקבלו גישה לכל תבניות הדוא"ל שיש למיילצ'ימפ להציע, תוכלו לבצע A/B Testing ותוכלו לתזמן ולהשהות קמפיינים באימייל מרקטינג. אחד היתרונות המרכזיים של חבילה זו על פני החבילה החינמית זו העבודה שהלוגו של Mailchimp מוסר מהמיילים ואתם מקבלים שירות לקוחות ותמיכה בדוא"ל ובצ'אט.

חבילה יסודית של מיילצ'ימפ

חבילת Standard של Mailchimp

החבילה הסטנדרטית (Standard) של Mailchimp מתחילה ב-17$ לחודש עבור 500 אנשי קשר ועולה 59$ לחודש עבור 2500 אנשי קשר. בחבילה זו תקבלו גישה לתובנות ומסקנות עמוקות יותר בקש לקהל שלכם, תוכלו ליצור מודעות רימרקטינג לגוגל, לעצב תבניות מייל בהתאמה אישית ולהגדיר אוטומציה מרובת שלבים מבוססת אירועים.

חבילה יסודית של מיילצ'ימפ

חבילת Premium של Mailchimp

חבילת הפרימיום (Premium) של Mailchimp מתחילה ב-299$ לחודש עבור 10000 אנשי קשר. בחבילה זו תוכלו ליצור קהלים ולהשתמש בפילוח קהל מתקדם כדי למקד אנשי קשר ברמה הפרטנית בקמפיינים השיווקיים שלכם ב-Mailchimp. אפשרות נוספת בחבילת הפרימיום היא Multivariate Testing שלוקחת את ה-A/B Testing כמה צעדים קדימה. בנוסף, בתכנית פרימיום תקבלו תמיכה טלפונית.

חבילת פרימיום של מיילצ'ימפ

למה כדאי להשתמש ב-Mailchimp?

אחרי שהכרתם את מיילצ'ימפ ואת היתרונות שלה ועברתם גם על המחירים של החבילות, חשוב שתבינו למה כדאי להשתמש ב-Mailchimp ומה היתרונות של השימוש במיילצ'ימפ לאימייל מרקטינג ביחס למתחרים.

1. ממשק נוח ופשוט

הממשק של Mailchimp מאוד נקי, פשוט וידידותי למשתמש. אתם יכולים לבנות מיילים עם מערכת Drag & Drop ולהתאים אישית ולהוסיף סממנים של המותג למיילים השיווקים שנשלחים ללקוחות. זה מקל מאוד על משתמש חדש שנפגש לראשונה עם הפלטפורמה הזו. אמנם יש מספר פעולות מורכבות שמצריכות ידע במערכת כדי לתפעל אך ניתן למצוא מדריכים ל-Mailchimp שיסייעו לכם באוטומציות ומיילים רב שלביים.

ממשק נוח

2. אידיאלי למתחילים

הממשק של Mailchimp מאוד נקי, פשוט וידידותי למשתמש. אתם יכולים לבנות מיילים עם מערכת Drag & Drop ולהתאים אישית ולהוסיף סממנים של המותג למיילים השיווקים שנשלחים ללקוחות. זה מקל מאוד על משתמש חדש שנפגש לראשונה עם הפלטפורמה הזו. אמנם יש מספר פעולות מורכבות שמצריכות ידע במערכת כדי לתפעל אך ניתן למצוא מדריכים ל-Mailchimp שיסייעו לכם באוטומציות ומיילים רב שלביים.

3. סגמנטציית קהל

אפשרויות פילוח הקהל של Mailchimp לוקחת פילוח בסיסי של קהלים ומאפשרת לשלוף אותם בקלות. באמצעות תכונת הפילוח המתקדמת של המערכת, תוכלו ליצור קמפיינים ממקדים, מדויקים ורלוונטיים יותר המבוססים על מכלול שילובים של סגמנטציית הקהל – פעילות רכישה, מגדר, טווח גילאים ועוד. שימוש בגנמטציה מסייע לכם כשיש לכם רשימת תפוצה גדולה וקהל רחב.

קהלים

4. ביצוע A/B Testing

רוב התוכנות לאימייל מרקטינג מציעות A/B טסטינג בסיסי. ב-Mailchimp תוכלו לבדוק וריאציות מרובות של תוכן בחבילות בתשלום. לדוגמה – אתם יכולים ליצור שילובים שונים של כותרות, תמונות וגוף המייל כדי לראות איזה מהם עובד לכם הכי טוב. בנוסף, באפשרויות הניתוח של מיילצ'ימפ תקבלו ניטור מלא עבור הטסטים שעשיתם.

איך מתחילים עם Mailchimp?

Mailchimp היא בחירה מעולה למערכת אימייל מרקטינג לכל סוגי העסקים. הסיבה שהיא כל כך פופולרית היא שניתן להתחיל בתוכנית חינמית עם כמות גדולה של אנשי קשר ואפשרויות שליחת מיילים. אני ממליץ בחום להתחיל בתכנית החינמית ולעבור לתכנית בתשלום אחרי שאספתם מספיק מיילים לרשימת התפוצה שלכם. זכרו שבחבילה החינמית המיילים שלכם יישלחו עם הלוגו של מיילצ'ימפ ולכן, אם אתם כבר עסק מתפקד כדאי להתחיל ישירות מחבילה מתקדמת יותר.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!