מה זה דרופשיפינג?

icon About

אז מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג זו שיטה למילוי הזמנות עבור לקוחות שבה חנות לא שומרת את המוצרים שהיא מוכרת במלאי. במקום זאת, החנות רוכשת מוצרים מספק צד שלישי אשר שולח את הפריטים ישירות ללקוח. ההבדל הגדול בין דרופשיפינג למודל הקמנועאי הסטנדרטי הוא שהסוחר שמוכר את המוצרים אינו מחזיק במלאי אלא משמש כמתווך. המוכר רוכש מלאי לפי הצורך מצד שלישי, בדרך כלל מסיטונאי או יצרן, כדי למלאות הזמנות.

איך שיטת הדרופשיפינג עובדת?

2 שיטות הדרופשיפינג הנפוצות ביותר היא לחפש ספק באופן פרטי בקבוצות פייסבוק של ספקים או באתרי אינטרנט של חברות שעושות שירותי Fulfillment. השיטה השנייה היא לחפש חברה עם מערכת שמחברת אתכם ואת החנות שלכם לאלפי ספקים עם אינטגרציה לחנות שלכם. למשל: WholeSale2B.

במידה ואתם עובדים עם ספק פרטי, ברגע שבחרתם מוצרים שהחנות שלכם מוכרת אתם יכולים להביא מלאי קטן למחסן שלו או לחילופין להזמין ממנו רק אחרי שלקוח ביצע הזמנה באתר שלכם, מה שמקטין לכם את העלויות באופן משמעותי אך מעכב מעט את זמני המשלוח.

במידה ואתם עובדים עם מערכת שמחברת אתכם לספקים תוכלו להזמין רק לאחר שהזמינו ממכם באתר ולצד משלוחים מהירים ואחריות מטעם החברה שתקבלו, האפשרות למתג את החבילות שלכם תרד מהפרק בחלק מהחברות שעובדות עם מאגר ספקים.

מודל הדרופשיפינג האופטימלי עובד בצורה:

  1. לקוח ביצע הזמנה בחנות שלכם
  2. האתר שלכם ייצא באופן אוטומטי את ההזמנה לספק
  3. הספק שלכם קיבל את ההזמנה ומכין אותה ללקוח
  4. הספק שלכם שולח את ההזמנה ישירות ללקוח

דרופשיפינג נתפס לפעמים כ"כסף קל" ודרך מהירה להתעשר – חשיבה ממש לא נכונה. בדיוק כמו כל מותג איקומרס, חנות דרופיפשינג דורשת השקעה והתמדה כדי שתהיה רווחית. יחד עם זאת, דרופשיפינג היא באמת שיטת עבודה עם עלויות כספיות מינימליות ובאופן כללי יש פחות סיכון בעסק מהסוג הזה לעומת עסקים פיזיים או עסקי אונליין אחרים.

איך מודל הדרופשיפינג עובד

מה היתרונות של דרופשיפינג?

דרופשיפינג זו תעשייה של 20 מיליארד דולר בשנה. בעזרת שיטת המסחר הזו ניתן לבדוק במהירות רעיונות עסקיים שונים בלי העלויות העצומות הכרוכות בהקמת עסק, מה שמאפשר תהליך למידה על מוצרים, משלוחים, ניהול הזמנות וניהול עסקי.

מספר יתרונות נוספים של דרופשיפינג:

  • אין צורך בהון עצמי – כנראה היתרון הכי גדול בדרופשיפינג הוא שניתן להקים ולהשיק חנות אונליין מבוססת דרופשיפינג בלי להשקיע אלפי שקלים בקניית סחורה מראש. בשיטות מסחר אחרות נדרשת השקעה ראשונית עבור מלאי מוצרים. במודל הדרופשיפינג אין צורך לרכוש מוצרים, אלא רק לאחר שקיבלתם הזמנה באתר שלכם. ללא השקעת תקציב במלאי מוצרים תוכלו למצוא מוצרים להתחיל למכור אותם מבלי לקנות מראש מה שמקטין את הסיכוי לנפילה רצינית מבחינה כלכלית.

  • קל להתחיל – ניהול חנות אונליין מבוססת דרופשיפינג הופך לפשוט יותר כאשר לא עובדים עם מוצרים פיזיים או מלאי. מי שעובד במודל הדרופשיפינג לא צריך לדאוג מנושאים מרכזיים בעסק, כמו: ניהול או תשלום עבור מחסן, אריזה ומשלוח של ההזמנות, מעקב אחר מלאי, טיפול בנושא ההחזרות והזמנת המוצרים מהספק (לספקים רציניים תהיה את היכולת לבצע אינטגרציה לחנות שלכם ולמשוך את ההזמנות בצורה אוטומטית).

  • הוצאות עסק נמוכות -בנוסף לעובדה שדרופשיפרים לא מוציאים כסף על מלאי, הוצאות נוספות של עסקים עם אופי אחר גם לא מגולמות בהוצאות של חנויות דרופשיפינג. ניתן לתפעל חנויות דרופשיפינג מהבית והמחשב הנייד וניתן לחסוך הוצאות כמו משרד, עובדים, לוגיסטיקה ועוד. בהמשך עם גדילת העסק הוצאות העסק יגדלו אך אלו הוצאות שוליות ביחס להוצאות של עסקים פיזיים.

  • מיקום גמיש – עסק דרופשיפינג יכול להתנהל מכל מקום בעולם עם חיבור לאינטרנט. כל עוד אתם יכולים לתקשר עם הספקים ולתת שירות לקוחות, תוכלו לנהל את העסק מכל מקום.

  • בחירת מוצרים ללא הגבלה – מכייון שבדרופשיפינג לא צריכים לרכוש את המוצרים מראש אתם יכולים להציע לגולשים בחנות שלך מגוון רחב של מוצרים.

  • קל לבצע טסטים – במודל הדרופשיפינג ניתן לבצע טסטים על מוצרים או אפילו על חנות אונליין שלמה כדי לראות מגמות שונות בקהל היעד – האם המוצרים נמכרו בצורה טובה, מה הסמנטציה של הקהל, מה הרווח הנטו ועוד. ביצוע טסטים יעזור לכם להעריך את הרווחיות של העסק.

  • קל לבצע סקייל – בעסק קמעונאי רגיל, אם לפתע תקבלו פי 5 הזמנות יותר מבדרך כלל כנראה שתקרסו. בדרופשיפינג רוב העבודה של תפעול הזמנות מוטל על הספקים שלכם מה שיאפשר לכם להתרחב ולהגדיל את העסק עם פחות כאבי גדילה. רוב הגידול בעבודה שתחוו מגדילת החנות שלכם תהיה בשירות הלקוחות.

מה החסרונות של דרופשיפינג?

כל היתרונות שהזכרנו הופכות את שיטת הדרופשיפינג לאטרקטיבית מאוד עבור כל מי שמתחיל עסק של חנות אונליין או למי שמחפש להגדיל את אפשרויות הבחירה בחנות אונליין קיימת. אבל, כמו לכל שיטות המכירה, גם לדרופשיפינג יש מספר חסרונות.

מספר חסרונות שאתם חייבים לקחת בחשבון:

  • רווח נטו נמוך – רווח נמוך הוא החיסרון המרכזי בתעשיית הדרופשיפינג. בגלל שכל כך קל להתחיל ושעלויות ניהול העסק נמוכות אז התחרות מאוד גבוהה וכמות גדולה של אנשים יקימו חנויות וימכרו מוצרים במחירים נמוכים בניסיון להגדיל הכנסות. בדרך כלל, לרוב חנויות הדרופשפיינג יש אתרים ממוצעים עם איכות נמוכה של שירות לקוחות. לכן, תצטרכו באמת להשקיע כדי לבדל את החנות שלכם משאר החנויות. בנוסף, אם תמחרו לקהל מחו"ל תצטרכו להתחרות במעצמות מסחר כמו: eBay, Amazon, Aliexpress ועוד.

  • בעיות מלאי – הרבה יותר פשוט לנהל מלאי ולדעת מה חסר אם אתם מחזיקים מלאי של מוצרים ומנהלים אותו. כאשר אתם מזמינים מלקוחות ממספר מחסנים שונים המלאי עלול להשתנות על בסיס יומי. כיום יש מספר ספקים פרטיים או עם מערכת שמחברת אתכם לספקים תוכלו להעביר לספק הזמנות בקליק.

  • תקלות במשלוחים – עבודה עם ספקים מרובים, כמו שרוב הדרופשיפרים עושים, תגרור גם עבודה עם חברות שילוח שונות, מה שאומר שאין לכם שליטה על שרשרת האספקה. נניח שלקוח מבצע הזמנה של 4 פריטים מהחנות שמגיעים מספקים נפרדים – הלקוח יקבל את המוצרים בנפרד וגם תשלמו עלות שילוח נפרדת עבור כל חבילה שנשלחה אליו. חשוב לעבוד עם ספק אחד שיכול לספק לכם כל מוצר שתרצו.

  • טעויות של ספקים – בתחום הדרופשיפינג, כבעלי החנות יאשימו אתכם הרבה בתקלות שלא באשמתכם, כמו תקלות של הספק למשל. גם הספקים הכי טובים וחברות ה-Fulfillment המומלצות ביותר עושות טעויות במילוי הזמנות ובמשלוח מוצרים ולכן כל מה שנותר לכם הוא להתנצל ולטפל בבעיה. עבודה עם ספקים לא טובים תגרום לתסכול שלא נגמר עם מוצרים שחסרים, משלוחים בעיתיים, אריזה באיכות נמוכה, מוצרים באיכות נמוכה ועוד מגוון תקלות.

  • אפשרויות מיתוג מוגבלות – בניגוד למוצרים בהתאמה אישית או מוצרים מתחום ה-POD, בדרופשיפינג יש פחות שליטה על המוצר עצמו. בדרך כלל המוצר שנשלח ממותג על ידי הספק. חלק מהספקים יכולים לבצע עבורכם מיתוג של החנות שלכם על המוצר או האריזה אבל בדרך כלל תוכלו לבצע מיתוג למוצרים שמגיעים מחברת Fulfillment ולא למוצרים שמגיעים ישירות מהיצרן.
מודל הדרופשיפינג

דרופשיפינג שאלות ותשובות

תחום הדרופשיפינג הוא עולם ומלואו ובניגוד למה שחושבים, אי אפשר ללמוד את כל התחום בשבוע. הנה מספר שאלות שעולות בדרך כלל אצל יזמי דרופשיפינג מתחילים:

קשה מאוד לחזות את העלויות של פתיחת החנות וניהול העסק מכיוון שהעלויות משתנות בין חנות לחנות. ישנם כמה הוצאות קבועות שיהיו בכל חנות דרופשיפינג.

  1. עלות החנות עצמה – תצטרכו לבנות את החנות שלכם בפלטפורמה לבניית אתרים או לחלופים בפלטפורמה של חנות מסחר. הפלטפורמה של Shopify היא המומלצת ביותר ובישראל תוכלו למצוא אלטרנטיבות כמו CashCow, אי-שופ, החנות של ישרכארט ועוד. אם תחליטו לבנות חנות ב-WordPress לא תשלמו עלות חודשית על החנות כמו ב-Shopify אך תשלמו עבור אחסון האתר. עלות חודשית משוערת של חנות בסיסית בשופיפיי – 29$.

     

  2. דומיין (Domain) – כל אתר או חנות חייבים דומיין. דומיין הוא שם האתר, תעודת הזהות שלו והכתובת שרושמים ב-URL כדי להגיע לאתר. חפשו שמות שמתארים את המותג שלכם והשתמשו בסיומות נפוצות לפי קהל היעד. בישראל מומלץ לבחור בסיומת co.il. עלות שנתית משוערת של דומיין – 20$-30$.

     

  3. ביצוע טסט להזמנת מוצרים – למרות שדרופשיפינג מאפשרת לכם טיפול מינימלי בכל מה שקשור למוצרים ולתפעול הזמנות חשוב שתבחנו בעצמכם את איכות המוצרים של הספק ואת זמני המשלוח שלו. אתם צריכים להוציא מעט כסף ולבצע הזמנה של המוצרים (עדיפות לבסט סלרים). אם לא תעשו את זה אתם תסתכנו בעבודה עם ספק ששולח מוצרים באיכות נמוכה ובזמני משלוח לא אופטימליים. עלות משוערת של טסטים למוצרים – משתנה בהתאם לבחירה שלכם.

     

  4. קידום ממומן ופרסום – כל עסק איקומרס צריך להשקיע בקידום אורגני ברשת החיפוש של גוגל וערוצי פרסום נוספים שלבסוף יניבו מכירות ללא תקציב פרסום. אך בהתחלה, כשעוד אין קהל לחנות, כדי להתחיל לייצר מכירות תצטרכו לפרסם מודעות ולקדם את המוצרים בערוצי הפרסום השונים – גוגל, פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם, פינטרסט ועוד. תבחרו את הערוץ שהכי מתאים לקהל היעד שלכם ותשקיעו כסף כדי לייצר תנועה שלבסוף תוביל למכירות. עלות חודשית משוערות של תקציב פרסום – יש חנויות שיפרסמו ב-1000$ לחודש ויש כאלו שיפרסמו ב-100,000$ לחודש וזה משתנה מאוד בהתאם לחנויות. אני ממליץ להתחיל בחודשים הראשונים עם 500$ לחודש, למדוד כמה הזמנות ומה יחס ההמרה ולגדול בהתאם.

עסקי דרופשיפינג פועלים כמתווכים של מוצרים. בחרתם מוצר בעלות נמוכה מספק סיני והצלחתם למכור אותו בפי 3? יש לכם פה מודל עסקי. בחירה נכונה של מוצרים ושיווק לקהל הנכון תעזור להנגיש את המוצר ללקוח ולהרוויח את עמלת התיווך. תצטרכו לגלם עלויות נוספות בהכנסה כמו שירות לקוחות וניהול העסק.

עם כל העלויות הללו, עסקי דרופשיפינג בדרך כלל יבחרו במספר מצומצם אך מדויק של מוצרים. זאת הסיבה שלספקים שלכם יש סיבה להעריך אתכם כי ללא עבודת השיווק שלכם הספק לא היה מגיע לקהל שלכם בעצמו. כדי לדעת כמה בדיוק אתם מרוויחים תצטרכו לחשב 3 דברים: עלות הבאת לקוח חדש, הכנסה מעגלה ממוצעת באתר שלכם ועלות ניהול העסק.

דרופשיפינג הוא שירות ניהול הזמנות שמשמש חברות וסוחרים רבים והוא חוקי לחלוטין. כמו בכל עסק – לקוחות מרוצים ובניית מותג הם סוד ההצלחה לטווח הרחוק. השאלה האם דרופשיפינג הוא חוקי עולה בגלל חוסר הבנה איך דרופשיפינג עובד. רוב החנויות בישראל, גם הפיזיות, לא מוכרות מוצרים שהן מייצרות בעצמם ולכן כביכול עושות תיווך לספק הסחורה שלהם. דרופשיפינג פשוט מאפשר לנו לעשות אותו דבר רק מבלי להזמין את הסחורה מראש.

כמובן שיש מספר דברים שכן צריך לסדר מבחינה חוקית כדי שהעסק יוכל לקבל הזמנות ולספק מוצרים – תקנון אתר ומדיניות משלוחים והחזרת מוצרים באתר שלכם, אישור מספק סליקה לקבל תשלום ועוד. מומלץ להתייעץ עם עורכי דין המתמחים בסוג כזה של עסק.

כמובן, אפשר לעשות דרופשיפינג בפלטפורמה של אמאזון. מומלץ להיכנס לדף מדיניות הדרופשיפינג של אמאזון כדי לראות להכיר את התהליך בפלטפורמה ולהכיר את היתרונות והחסרונות וכמובן את החוקים. באמאזון הרבה סוחרי דרופשיפינג משתמשים במחסנים שלהם וקונים סחורה מראש ולכן זמני השילוח שלהם מהירים ויהיה קשה להתחרות שם.

דרופשיפינג חוקי באיביי. שאלה שעולה הרבה בישראל היא לגבי החוקיות של דרופשיפינג באיביי. הפלטפורמה עצמה מעודדת דרופשיפינג מספקים אך לא מקבלת בהבנה דרופשיפינג מאתרי מסחר מתחרים כמו: אמאזון, אטסי ועוד.
ההחלטה לפתוח עסק דרופשיפינג לא קלה בכלל, במיוחד אם לא עשיתם את זה בעבר. תוכלו לקרוא עוד על התחום ולראות סרטונים כדי לקבל ביטחון לפני פתיחת החנות. הנה 9 שלבים בתהליך של פתיחת חנות.
  1. להחליט להקים עסק דרופשיפינג
  2. לבחור רעיון (נישה) לחנות ומוצרים בנישה
  3. לעשות חקר שוק וחקר מתחרים
  4. למצוא ספק למוצרים
  5. לבחור פלטפורמה ולבנות את החנות
  6. להכין מודל עסקי ותוכנית שיווק לחנות
  7. לסדר את הכספים והעלויות ולנהל מעקב הוצאות-הכנסות
  8. לשווק את החנות
  9. לנתח מידע ולשפר את החנות בצורה שוטפת

כמו שרשום למעלה, דרופשיפינג היא לא דרך מושלמת ונטולת סכנות. לבנות עסק אונליין מצליח תמיד נדרשת עבודה קשה, השקעה והתמדה. למודל הדרופשיפינג יש כמה יתרונות ברורים אך יחד עם זאת מספר פעולות מורכבות שתצטרכו לפתור. עם קצת תכנון ושיקול דעת ניתן לפתור את כל המכשולים והם לא צריכים למנוע ממכם לבנות עסק דרופשיפינג משגשג.

מעוניינים בספק מוצרים לחנות דרופשיפינג? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

  • סורסינג למוצרים בחינם
  • אינטגרציה לחנויות עם API
  • תשלום עבור עלות המוצר בלבד
  • משלוחים לארץ ולעולם
  • ניהול הזמנות שוטף
  • הזנה של מספרי מעקב
קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!