שירותי Fulfillment

בעזרת שיתוף הפעולה של Merchant Center עם חברת HyperSKU, אתם יכולים לקבל שירותי Fulfillment מהספק שלכם, ניהול מלא של מלאי והזמנות – ללא עלות!

שירותי fulfillment קאבר

שירותי Fulfillment לאתרי איקומרס

שירותי Fulfillment הם שירותים שמוענקים למנהלי חנויות איקומרס והם כוללי: קבלת המלאי, אחסון הסחורה, תפעול ההזמנה, אספקת ההזמנה ללקוח הקצה וטיפול בהחזרות. פולפילמנט בדרך כלל מתבצע על ידי חברות צד שלישי המספקות את הלוגיסטיקה לכל תפעול ההזמנה בשביל הסוחרים.

שירותי Fulfillment יכולים להתבצע עבור סוחר שמוכר ביחידות בודדות ללקוח קצה (B2C) ויכול להתאים גם ללקוחות שמוכרים בסטוקים לעסקים אחרים (B2B). חשוב שתכירו לעומק את תחום הפולפילמנט ואיך משתמשים בשירות הזה במסחר אלקטרוני ובדרופשיפינג. כדי לעבור על התחום לעומק, בואו נצלול אל השלבים השונים בתהליך.

קבלת ההזמנה - Receiving

בין אם אתם מחזיקים מלאי באופן עצמאי או שאתם משתמשים בשירותי Fulfillment של חברת צד שלישי, קבלת הסחורה מהיצרן היא הצעד הראשון לתפעול שוטף של הזמנות מלקוחות. גם אם אתם לא מקבלים פיזית את הסחורה אליכם והספק שלכם מקבל אותה, יש כמה דברים שחשוב שתבדקו:

  • לוודא שמספר הפריטים והכמות שהוזמנה תואמת למה שהזמנתם.
  • לבדוק שהסחורה לא נפגעה במהלך המשלוח.
  • להוסיף מספר סידורי לכל פריט (לא חובה, מטעמי נוחות בלבד)

אחסון הסחורה - Inventory Storage

לאחר שהמלאי התקבל אצלכם או אצל הספק שלכם שעשה לכם סורסינג והוא נבדק ונספר הגיע הזמן לאחסן אותו בצורה הנכונה. אחסון מלאי בצורה נכונה יהפוך את תהליך קבלת ההזמנה או האספקה שלה להרבה יותר יעיל, איכותי וללא בזבוז זמן.

לגבי אחסון הסחורה, אני לא יודע איך הספקים שלכם מסדרים את הסחורה במחסנים שלהם ואני אישית לא התערבתי באופן העבודה שלהם במחסן כל עוד ההזמנות שלי יצאו בזמן והגיעו כמו שצריך. יחד עם זאת, גם אם אתם לא אלה שמנהלים את הסחורה פיזית, חשוב שתבינו איך סדר במחסנים מתבצע.

ברוב המקרים כל יחידת אחסון תקבל מספר קטלוגי משלה (מק"ט) כדי לאפשר לעובדים במחסן למצוא את המוצרים שנמצאים ביחידת אחסון הזאת בקלות. מוצרים בסט סלרים מקבלים "מק"טים חמים", שבדרך כלל נמצאים יותר קרוב לאיזור שבו אורזים את ההזמנה ללקוח, כדי לקצר זמנים בתהליך אספקת המוצר.

ניהול ורישום הסחורה

תפעול הזמנות - Order Processing

אחרי שהמלאי שלכם נבדק וסודר במחסן, הגיע הזמן שהספק שלכם יתפעל עבורכם את ההזמנות. השלב הראשון בעיבוד הזמנה הוא קבלת ההזמנה מהלקוח. בדרך כלל ספקים יתחברו עם אינטגרציה לחנות שלכם וימשכו את ההזמנה בצורה אוטומטית.

לאחר שההזמנה שלכם התקבלה במחסן, הצוות במחסן אוסף את הפריטים מהמדפים לפי המק"טים הרלוונטיים ומעביר אותם לאיזור שבו אורזים את ההזמנות. בתחנת האריזה המוצר עובר סדרה של בדיקות איכות על ידי הצוות, נארז בקפדנות על ידי מוצרי אריזה איכותיים, הצוות מדביק מדבקה עם הלוכו של החנות שלכם או אורז עם אריזה ממותגת (במידה ושילמתם לו עבור השירות הזה), ולאחר האריזה ההזמנה עובר לאיזור של ההזמנות המוכנות שמחכות לשילוח.

קיימות מגוון שיטות וטכנולוגיות שבה ספקים משתמשים כדי לקבל הזמנות, לארוז מוצרים, למתג חבילות וכל ספק משתמש בדרך אחרת – מה שעובד בדרך כלל אצל ספק אחד לא בהכרח יהיה יעיל עבור ספק אחר. זו אחת מהסיבות שסוחרים באיקומרס יעדיפו לעבוד עם חברת צד שלישי מבלי להזמין סטוקים כי תמיד יהיה אפשר לבדוק איך מתבצעת העבודה איתו ולהחליף אותו במידת הצורך.

לסוחרי איקומרס, בעלי חנויות ובעלי חנויות דרופשיפינג אין סיבה להחזיק את המלאי שלהם בעצמם ולכן חברות Fulfillment הן הפתרון המושלם עבורם. ככה הם לא צריכים לבנות אופרציה של ניהול מלאי, אריזה ושילוח של הזמנות.

משלוחים - Shipping

לאחר איסוף ואריזה של הזמנה במחסן של הספק שלכם היא מועברת לאזור שממנו יוצאות ההזמנות למשלוחים כדי להכין אותה לקראת היציאה ללקוח הקצה. באחריות הספק לשקול את החבילה, לשלוח עם חברת השילוח שבחרתם ולספק מספרי מעקב לאחר שהיא נשלחה. בדרך כלל הספק שלכם יוכל להעריך מראש את מחיר המשלוח למוצר לפי משקל החבילה עוד לפני שהיא הגיעה אליו למחסן (תהליך הסורסינג). אני אישית ממליץ לשלוח מסין לישראל עם החברות Jnet או YunExpress.

משלוחים

החזרת מוצרים - Return Processing

החזרות הוא נושא מרכזי שחלק מסוחרי האיקומרס שוכחים או לא מייחסים לו מספיק חשיבות. עבור לקוחות שקונים אונליין, היכולת להחזיר מוצרים במידת הצורך חשובה מאוד בהחלטה שלהם לקנות ממקום מסוים. עבור מוכרים אונליין, היכולת לטפל יעילות בנושא החזרות קריטי מאוד לפעילות תקינה של העסק.

סוחרים צריכים לקבוע מדיניות החזרות פנימית עם הספק שלהם ומדיניות החזרות חיצונית המוצגת בדף באתר וחופפת למה שסגרתם עם הספק בנושא ההחזרות ולהסביר בפירוט ללקוח לאן ואיך שולחים את המוצרים חזרה. חשוב גם להסביר לספק כדי לתפעל החזרות של לקוחות, מה לעשות עם המוצרים שחזרו ולא לשכוח להתקזז בתשלום לספק במידה ומגיע לכם החזר.

חברה המספקת שירותי Fulfillment מבצעת את התהליכים שציינו למעלה כבר בעיניים עצומות. חשוב לזכור שלכל שלב בתפעול ההזמנה יש מורכבויות שונות והפתעות לא צפויות. חשוב להיות בקשר טוב עם הספק שלכם, לדבר על נושאים שחשוב לפתור מראש, להיות בקשר רציף תוך כדי תפעול הזמנות בשגרה ופשוט להיות מעורבים בעסק שלכם.

מעוניינים בספק מוצרים מנצח לעסק? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

  • סורסינג למוצרים בחינם
  • אינטגרציה לחנויות עם API
  • תשלום עבור עלות המוצר בלבד
  • משלוחים לארץ ולעולם
  • ניהול הזמנות שוטף
  • הזנה של מספרי מעקב
קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!