איך למצוא ספקים לחנות שלכם באמזון?

איך למצוא ספקים לחנות שלכם באמזון

איך למצוא ספקים לחנות שלכם באמזון?

התהליך של מציאת הספק המתאים לעסק שלכם יכול להיות מכריע. בפוסט זה, נסביר מה עושים ספקים, כיצד למצוא אותם ומה לחפש לפני שתבצעו את ההזמנה הראשונה שלכם. יש לכם הרבה אפשרויות בכל מה שקשור למקור מוצרים לעסק המסחר האלקטרוני שלכם. אתם יכולים ליצור פריטים בעבודת יד, או לעבוד עם יצרן או מפעל כדי לייצר מוצרים מותאמים אישית. אם אתם רוצים לרכוש מוצרים בכמויות כדי למכור מחדש עם אחוז רווח גבוה, ספק מוצרים עשוי להיות בשבילכם.

מהו ספק מוצרים?

ספק מוצרים (נקרא גם סיטונאי) פועל כמתווך בין יצרנים למוכרים. בדרך כלל, סיטונאי אינו מוכר ישירות לצרכנים הסופיים. במקום זאת, רישיון סיטונאי מאפשר להם לקנות מוצרים בכמויות גדולות מיצרנים בהנחה ולמכור מחדש את המוצרים לבעלי עסקים בתוספת מחיר קלה. לאחר מכן תוכלו למכור מחדש את המוצרים ללקוחות תמורת רווח משמעותי.

למה לעבוד עם ספק מוצרים?

אם אתם רוצים את הגמישות של בחירת מוצרים עבור העסק שלכם, בניגוד לעבודה ישירה עם יצרן, שקול לעבוד עם ספק מוצרים. ספקי מוצרים כבר מחזיקים מוצרים לבחירתכם, כך שאינכם צריכים לטפל בפיתוח מוצרים או לרכוש חומרי גלם. האם סיטונאי מתאים לעסק שלכם? מלכתחילה, זה יהיה תלוי אילו מוצרים אתם רוצים למכור. הנה מה לחפש לפני שאתם מתחילים לעבוד עם ספק:

5 טיפים למציאת ספק

1. החליטו מה אתם רוצים למכור

האם אתם רוצים להתמקד במוצר נישה, או למלא את החנות במבחר רחב של פריטים שונים? דרך אחת לקבל תחושה של מה שיש בחוץ היא לעיין בקטלוגים של ספקים שונים. זכרו את הטיפים האלה לבחירת המוצר הנכון (כגון דרישות אחסון) כאשר אתם מתאפסים על מוצרים לרכישה בכמויות גדולות ולמכור ברווח. איזה כמות אתם רוצים? עם סיטונאים, המטרה היא לרכוש מספיק כדי ליהנות מההנחה הסיטונאית, אך להימנע מלהתקע עם יותרמדי סחורה ממה שאתם יכולים למכור. בדקו אם הסיטונאי דורש כמות הזמנה מינימלית. בקשו דוגמאות, שקלו את העלות עם איכות המוצרים – וזכרו, המספרים כנראה ניתנים למשא ומתן.

2. נסו מיקור הפוך

הסיטונאי המסורתי מתחיל בהשוואה בין הקטלוגים של ספקים שונים, ולאחר מכן בחירת המוצרים שאותם אתם רוצים למכור. במקור הפוך אתם עושים את ההיפך: התחילו עם מוצר בודד ומצאו ספקים שמוכרים אותו. האם אתם מודאגים מלהשקיע זמן ומשאבים בבחירת מוצרים, רק כדי לגלות שאתם מתקשים למכור אותם מחדש לקהל שלכם? מיקור הפוך מציע דרך אחת לחסל חלק מהסיכון הזה, מכיוון שאתם מתחילים עם מוצרים שאתם כבר יודעים שנמכרים היטב. דוגמה לאופן שבו פועל מיקור הפוך היא לחקור מוצרים בחנות של אמזון:

  • עיינו ברשימת הבסט סלרים של אמזון וחקרו קטגוריות שונות
  • צמצמו את החיפוש לפי נישה בהתאם לסוג המוצרים שאתם מעוניינים בהם
  • חפשו מוצרים שיש להם ביקוש גבוה או שאינם מוצגים היטב, עם אפשרויות של מעט מוכרים
  • עקבו אחר מותגים והשתמשו במחקר כדי להתחקות אחר מוצרים למקור האספקה שלהם
  • צרו קשר עם הספק כדי לראות אם אתם יכולים לרכוש את המוצר בכמויות גדולות

משם, החליטו אם ברצונכם לבקש דוגמה, לבצע הזמנה או להתחיל שוב בחיפוש המיקור ההפוך.

בסט סלרים של אמזון

3. שמרו על שרשרת לוגיסטית תקינה

שקלתם כיצד הספק החדש שלכם יכול להשתלב במודל העסקי שלכם? לפני שאתם פונים, ודאו שיש לכם מערכות מלאי מתאימות, עם מספיק מקום לארגון ולאחסן מלאי גם בתקופות שיא המכירות. שאלו את הספקים לגבי לוחות הזמנים שלהם עם יצרנים לשליחה וקבלה של מוצרים, וכמה מהר אתם יכולים לצפות לקבל הזמנות. עקבו אחר מתי תקבלו משלוחים וחשוב מכך, כיצד הלקוחות שלכם יקבלו את ההזמנה. בנוסף, שאלו את הספק שלכם לגבי תהליך ההחזרות שלו.

4. שאלו על עלויות ועמלות

אל תיתפסו לא מוכנים כשאתם רואים את המספר הסופי של הסכום לתשלום. העריכו את העלויות והעמלות עבור ספקים שאיתם תרצו לעבוד. חשוב מאוד לשאול על:

  • כמויות הזמנה מינימליות (MOQs)
  • מחיר ליחידה
  • כל עלויות אחרות, כגון עמלות PayPal או Payoneer


בדרך כלל, ככל שאתם מזמינים יותר, העלות שלכם ליחידה תהיה נמוכה יותר. זכרו, המטרה היא להוציא מספיק כדי לקבל את מלוא ההטבה של הנחה סיטונאית, אך לא להוציא יתר על המידה. לדוגמה, אם אתם רוצים לקנות 50 פריטים, אבל ירידת המחיר מתרחשת רק אם אתם קונים 200 פריטים, זה יכול להיות רעיון טוב לחפש עסקאות אחרות אצל ספקים אחרים.

5. עשו מחקר מקיף לפני בחירת ספק

כשאתם ממשיכים לחפש את האפשרויות הסיטונאיות שלכם, הנה קומץ של צעדים מועילים אחרים שאתם יכולים לנקוט לפני שאתם בוחרים ספק מוצרים לעסק:

  • בקשו טסטמוניאלס – בדקו אם יש ביקורות מלקוחות מרוצים, או שאלו קולגות שלכם כדי לראות אם לאנשים הייתה חוויה טובה עם הספק שמצאתם.
  • בדקו אם יש תלונות – שירות לקוחות גרוע, מוצרים פגומים או חסרים ובעיות אחרות עלולות להיות דגלים אדומים. שאלו את הספק לגבי מדיניות האחריות שלו.
  • רישיון העסק ומספר זיהוי המס שלכם – סיטונאים לא יכולים לדבר איתכם באופן חוקי מבלי לאמת את המידע הזה קודם.

משלוח ופולפילמנט

פולפילמנט

שיטת הפולפילמנט הנכונה לעסק שלכם עשויה להסתכם באיך אתם רוצים להעביר את ההזמנות של המוצרים ללקוחות. להלן הפרטים על שלוש אפשרויות פולפילמנט נפוצות:

Fulfillment על ידי אמזון

FBA (פולפילמנט על ידי אמזון – Fulfillment by Amazon) – זו שיטה למילוי הזמנות שבה אתם שולחים מוצרים לאחד ממרכזי הפולפילמנט של אמזון והם מקבלים את ההזמנות, אורזים ועושים משלוחים למוצרים, בנוסף למתן שירות לקוחות.

דרופשיפינג

אם אתם לא רוצים לאחסן, לארוז או לשלוח מוצרים, ספקים מסוימים יכולים לשלוח ישירות ללקוחות ולעשות עבורכם דרופשיפינג באמזון. עם זאת, שיטה זו עשויה להגביל את ההזדמנויות שלכם לבנות מותג או למתג את האריזות שלכם.

Fulfillment על ידי סוחר

FBM (פולפילמנט על ידי סוחרים – Fulfillment by Merchant) -זו שיטה למילוי הזמנות על ידי רשת סוחרים (כאשר אתם מציגים מוצרים בחנויות אמזון) היא אפשרות פולפילמנט שבה אתם מטפלים באחסון ומשלוח של הזמנות בתוך המערך שלכם. 

זהו! למדתם איך למצוא ספקים לחנות שלכם באמזון

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!