מה זה SEO? מדריך קידום אורגני למתחילים

מה זה SEO קידום אורגני למתחילים

מגיפת הקורונה גרמה לעסקים רבים להתמקד בנוכחותם המקוונת. אבל עוד הרבה לפני כן ראינו עלייה מתמדת בכל מה שזז באינטרנט. אז, אולי אתם רוצים להצטרף והחלטתם להקים במהירות אתר אינטרנט עבור העסק שלכם. לחלופין, החלטתם להחיות את האתר הקיים שלכם. אחת הדרכים להשיג (ולשמור) אנשים באתר שלכם היא באמצעות SEO. רוב הסיכויים שכבר נתקלתם במונח הזה איפשהו. אבל במה זה בעצם כרוך? בפוסט הזה נסביר מה זה SEO ואיך אתם יכולים להתחיל

מה זה SEO?

רוצים לדרג את האתר בגוגל במהירות?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

SEO קיצור של 'אופטימיזציה (ייעול) למנועי חיפוש'. זו עבודה של מיטוב של דפי האינטרנט באתר שלכם כדי לגרום להם לטפס למיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש נוספי כמו יאנדקס או בינג. משמעות הדבר היא שסביר יותר שאנשים יתקלו באתר שלכם בחיפוש מקוון. SEO מתמקד בשיפור הדירוגים בתוצאות החיפוש האורגניות – לא בתשלום . אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם רוצים לקבל יותר תנועה, אין ספק בכך: SEO צריך להיות חלק ממאמצי השיווק שלכם.

בתמונה למטה, אנו רואים את התוצאות הראשונות כאשר מישהו מחפש את ביטוי המפתח 'שמיים'. במקרה זה, אתר שמיים הוא התוצאה הראשונה וזה אומר שהדף שלהם  מדורג במקום הראשון במונח החיפוש הזה. הרעיון מאחורי SEO הוא שכאשר אתם מבצעים אופטימיזציה של הדף שלכם כדי להפוך לתוצאה הטובה ביותר, אתם יכולים לטפס על הדירוגים הללו ולהפוך לאחת התוצאות הראשונות שאנשים רואים. מה שיביא לכם יותר קליקים ותנועה לאתר שלכם. למרות שהדוגמה הזו מציגה לנו רק תוצאות אורגניות, זה לא תמיד המקרה. בהתאם למונח החיפוש שמישהו משתמש בו, יכולות להיות גם כמה מודעות ממומנות בחלק העליון, Rich Results, או כמה מוצרים של גוגל שופינג. יש הרבה אפשרויות שונות, ומה שגוגל מראה יכול להיות תלוי גם במה שהוא יודע על המחפש (המדינה שבה הוא חי, למשל).

תוצאה ראשונה בגוגל

האלגוריתם של גוגל

גובה הדירוג של כל תוצאה נקבע על ידי האלגוריתם של גוגל. ולמרות שחלקים מהאלגוריתם של גוגל נשארים סודיים, ניסיון עשיר בקידום אתרים העניק לי תובנות ומסקנות לגבי גורמי הדירוג שיש להם משקל גדול יותר המשפיע על דירוג האתר אל מול המתחרים. ניתן לחלק את גורמי הדירוג הללו לשתי קטגוריות:

1. גורמי קידום אתרים בדף

דירוג הדפים שלכם נקבע בחלקו על ידי גורמים בדף. גורמי SEO בדף הם כל הדברים באתר שלכם שיש לכם השפעה ישירה עליהם. גורמים אלה כוללים היבטים טכניים הנמצאים בתוך את האינטרנט שלכם (למשל איכות וכמות הקוד באתר ומהירות האתר שלכם) והיבטים הקשורים לתוכן, כמו מבנה האתר שלכם או איכות התוכן באתר שלכם. כל אלה הם גורמי SEO חיוניים בדף שאתם יכולים לעבוד עליהם.

2. גורמי קידום אתרים מחוץ לדף

בנוסף לגורמי SEO בדף, הדירוג שלכם נקבע גם על ידי כמה גורמי SEO מחוץ לדף. גורמים אלה כוללים קישורים מאתרים אחרים, תשומת לב במדיה חברתית ופעילויות שיווקיות אחרות המתרחשות מחוץ לאתר שלכם. למרות שזה לא בלתי אפשרי, קשה יותר להשפיע על גורמי SEO מחוץ לדף. החשוב ביותר מבין גורמים אלה מחוץ לדף הוא כמות ואיכות הקישורים המפנים אל האתר שלכם. ככל שיותר אתרים איכותיים ורלוונטיים מקשרים לאתר שלכם, כך המיקום שלכם בגוגל יהיה גבוה יותר.

גורם נוסף מחוץ לדף שמשחק תפקיד ב-SEO הוא התחרות שלכם הקשורה לנישה של העסק הספציפי שלכם. בנישות מסוימות, הרבה יותר קשה לקבל דירוג מאשר באחרות. התחרותיות של השוק שלכם משפיעה גם על סיכויי הדירוג שלכם.

קידום אתרים אורגני אמיתי

עם SEO אמיתי, המטרה העיקרית שלכם היא לבנות ולתחזק את האתר הכי טוב שניתן. אתם לא מנסים לרמות את גוגל אלא משקיעים את זמנכם ומאמציכם באסטרטגיה ארוכת טווח ברת ביצוע. עבודה על שיפור הדפים שלכם ותכנים איכותיים ישפרו את סיכויי הדירוג שלכם. מכיוון שגוגל רוצה להציע למשתמשים שלה את התוצאות הטובות ביותר לשאילתת החיפוש שלהם והתוצאות הטובות ביותר הן אלו שיש להן תוכן מעולה, אבל הן גם ידידותיות למשתמש, מהירות ונגישות בקלות.

דירוג טוב במנועי חיפוש כמו גוגל דורש אסטרטגיית SEO נרחבת המתמקדת בכל היבט של האתר שלכם והשיווק שלו. הצד הטכני, חווית המשתמש (UX), התוכן באתר שלכם – כולם צריכים להיות ברמה הגבוהה ביותר. כדי לשמור על דירוג טוב בגוגל, עליכם לפתח – מה שאנו מכנים – גישת קידום אתרים אורגני אמיתי. גישת SEO אמיתית לא רק טובה יותר לדירוג שלכם – היא גם עוזרת למשתמשים למצוא את מה שהם צריכים מהר יותר. וזה עדיף גם להגדלת המרות ומשתנים נוספים.

רוצים לדרג את האתר בגוגל במהירות?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

לסיכום

קידום אתרים הוא הפרקטיקה של אופטימיזציה של אתרים כדי לגרום להם להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל – או של מנוע חיפוש אחר. אנו מאמינים ש-SEO שנבנה בצורה נכונה ואמיתית הוא הדרך הטובה ביותר לדרג את הדפים שלכם מכיוון שאתם מתמקדים באופטימיזציה של כל היבט באתר שלכם. אל תשתמשו בטריקי SEO כובע שחור, כי בסופו של דבר, יהיו לכך השלכות שליליות על הדירוג שלכם. במקום זאת, תרגלו SEO שניתן לבצע, תוך מחשבה על חווית משתמש שלכם, ותרוויחו בטווח הארוך.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!