המדריך השלם למפות חום של Hotjar

המדריך השלם למפות חום של Hotjar

מפות חום זו דרך נוחה ויעילה להבין מה המשתמשים עושים בדפים של האתר שלכם – איפה הם לוחצים, כמה רחוק הם גוללים, על מה הם מסתכלים או מתעלמים. במדריך הזה, אתם תכירו את הסוגים השונים של מפות חום ב-Hotjar ואיך ליצור ולנתח אותם. אתם גם תקבלו דוגמאות לשימוש נכון במפות חום, בכדי שאתם תוכלו לראות בעצמכם כמה מפות חום יקרות ערך ושימושיות כשזה מגיע לשיפור וצמיחה של האתר שלכם.

מפות חום הוטג'אר1

מה זה מפת חום?

מפת חום (Heatmap) זה ייצוג גרפי של מידע כאשר הערכים מתוארים על ידי צבעים. הם הכרחיים בשביל זיהוי מה עובד או לא עובד באתר או דף מוצר. על ידי ניסוי של כמה כפתורים ואלמנטים ממוקמים באתר שלכם, מפת החום תאפשר לכם להעריך את הביצועים של המוצר שלכם ולהגדיל התקשרות ושמירה של משתמשים בעוד שאתם מתעדפים את העבודות שצריכות להיעשות שיתנו תמריץ לערך הלקוח. מפות חום הופכים את הוויזואליזציה של מידע מורכב לקל, וגורמים להבנה שלנו במבט אחד:

מפות חום הוטג'אר2

הכלי שאנחנו קוראים לו עכשיו מפת חום הוא מחשבה שנוצרה במאה ה19, איפה שהמדריכים בסולם צבעים אפורים היו בשימוש בשביל לתאר תבניות של מידע במתמטיקה וטבלאות. המונח מפות חום הגיע לראשונה בשנות 1990, איפה שמעצב התוכנה Cormac Kinney יצר כלי שמציג בצורה גרפית מידע בזמן אמת על השוק הפיננסי. בימים אלה, מפות חום עדיין יכולים להיווצר בקלות, על ידי גיליונות אקסל, או בעזרת כלים שמסיקים תובנות לגבי חווית מוצר – כמו Hotjar.

מה זה מפת חום של אתר ואיך אתם יכולים להשתמש בזה בשביל להחכים על המוצר שלכם?

מפות חום של אתרים ומוצרים מציגות את האלמנטים הכי פופולריים (חמים) ולא פופולריים (קרים) באתר שלכם בצורה וויזואלית באמצעות סולם צבעים מאדום לכחול.

מי משתמש במפות חום ואיך הם עובדות?

מפות חום נותנות לצוותי מוצר, משווקים, אנליסטים, מעצבים, מומחי רשתות חברתיות – וכל מי שמוכר כל דבר ברשת, הבנות עמוקות על ההתנהגות של המשתמשים באתר שלהם, עוזר להם להבין למה משתמשים לא מאמצים את המוצר שלהם, משתמש בכפתורים CTA (קריאה לפעולה) שלהם, או ממיר אותם.

על ידי צבירה של התנהגות המשתמשים, מפות חום מפיקות אנליזות על המידע, משלבות מידע איכותי וכמותי ומביאות לכם תמונת הבנה על איך קהל היעד שלכם מתממשק עם האתר או דף המוצר – על מה הם לוחצים, גוללים, או מתעלמים. מה שעוזר לכם לאפיין טרנדים ולייעל את המוצר והאתר שלכם בשביל להגביר הרשמות של משתמשים ומכירות. מפות חום בדרך כלל גם מציגות את ה-Average Fold, שזה המקום בדף שאנשים רואים ברגע שהם פותחים את הדף, בלי שהספיקו לגלול את המסך.

היתרונות של שימוש במפות חום באתר שלכם

מפות חום עוזרות למנהלי מוצר ובעלי אתרים להבין איך אנשים מבצעים אינטראקציות עם דפי האתר בשביל לגלות תשובות לשאלות עסקיות קריטיות ומטרות, כמו "למה המשתמשים שלי לא ממירים?" או "איך אני גורם לעוד מבקרים באתר לעשות פעולה?" שימוש במפות חום, יכול לקבוע אם משתמשים:

  • מגיעים למידע החשוב או שהם מפספסים אותו
  • מוצאים ומשתמשים בקישורים העיקריים של הדף, כפתורים ו-CTA.
  • מבולבלים על ידי אלמנטים שלא ניתן ללחוץ עליהם
  • חווים בעיות ברספונסיביות של מכשירים שונים

בתור כלי וויזואלי, מפות חום עוזרות לכם להיות מודעים ולקחת החלטות מבוססות ידע בשביל מבחני A/B, עדכונים או עיצוב מחדש של האתר שלכם. הם גם מאוד שימושיים בסולם רחב יותר של עסקים: פיננסים, השקעות, נדלן וכל תעשייה שדורשת ניתוח התנהגות של גולשים (רוב התעשיות בעולם).

מפות חום הוטג'אר5

מפות החום הנמשכות (Continuous Heatmpas) של Hotjar  מפשרות לכם לפלטר מידע וליצור מפות חום מיוחדות בהתבסס על User Attributes – כמו התפקיד של המשתמש או התיאור שלו, המידע שהם ידעו בחשבון שלהם, אם הם בגרסה החינמית של המוצר שלכם, וכך שאתם תוכלו למצוא בקלות תובנות על המוצר. לדוגמה, צוותי מוצר עשויים להשתמש במפת חום כדי לבחון איך משתמשים מתממשקים עם הפיצ'רים החדשים או לתעדף תיקוני באגים, בעוד שמעצבי UX או UI יוכלו להשתמש במפות חום בשביל למדוד את הפופולריות או אי-הפופולריות של עיצובי דפים, ולממש שינויים שיעזרו ללקוחות לנווט באתר בקלות יותר.

עם פיצ'ר ה-Highlights של Hotjar, אתם יכולים "להעדיף" ובקלות לשתף תובנות ספציפיות של מפת חום עם מחלקות נוספות או יחידים בעסק שלכם, בשביל להשיג שיתוף פעולה בין התפקידים בצורה מוצלחת. אתם יכולים גם ליצור "אוסף" של מפות חום בשביל להדגיש אלמנטים ספציפיים שאתם רוצים שהעסק או הצוות שלכם יתעדפו. לדוגמה, משווק דיגיטלי עשוי ליצור אוסף של מפות חום בשביל לבחון את דף הנחיתה ואז להחליט להזיז את כפתור ה-CTA מעל הAverage Fold, שיפחית איבוד לקוחות קיימים ויגדיל את כמות הלקוחות החדשים בשביל האתר או המוצר שלהם.

מה הסוגים השונים של מפות חום?

המושג מפות חום הוא מטרייה רחבה של כלי מפות חום שונים: מפות גלילה, מפות לחיצה ומפות תזוזה. הבנה של המגוון היא שימושית, כל סוג יכול לעזור לכם להבין תובנה אחרת על אספקט אחר באתר שלכם ובביצועי המוצר שלכם

Scroll Maps - מפות גלילה

מפות גלילה יראו לכם את האחוזים המדוייקים של אנשים שגללו למטה בדף עד לנקודה מסויימת: ככל שהאיזור אדום יותר, כך יותר מבקרים ראו אותו.

מפות חום מפת גלילה

Click Maps - מפות לחיצה

מפות לחיצה יראו לכם מידע של איפה משתמשים לחצו עם העכבר שלהם במחשבים אישיים, או לחצו עם האצבע שלהם במכשירים ניידים (במקרה הזה קוראים להם מפות חום מסוג touch). המפה מקודדת בצבעים בשביל להראות את האלמנטים שלחצו עליהם הכי הרבה (אדום, כתום, צהוב).

מפות חום מפת קליק

Move Maps - מפות תזוזה

מפות תזוזה יעקבו אחרי העכבר של משתמשים שגולשים דרך המחשב, בזמן שהם גולשים בדף. הנקודות החמות במפות תזוזה מייצגות איפה משתמשים הזיזו את העכבר שלהם על הדף, והמחקרים מראים תיאום בין איפה שאנשים מסתכלים לאיפה שהעכבר שלהם-זה אומר שמפת תזוזה תביא לכם אינדיקציה איפה אנשים עשויים להסתכל כשהם בדף שלכם.

מפות חום מפת תזוזה

Desktop & Mobile Heatmaps - מפות חום של מובייל ומחשבים ניידים

מפות חום מסוג זה, עוזרות לכם להשוות את הביצועים של המוצר שלכם במכשירים שונים. לדוגמה, מידע שמוצג בדף של מחשב במיקום של ה-Average Fold שלו, יכול להיות הרבה יותר למטה במכשיר נייד ואתם תצטרכו לראות אם האינטרקציה אכן משתנה. ואם כן, איך.

מפות חום במובייל ובנייד

מוכנים ליצור מפות חום ולשפר את חווית האתר שלכם?

קל ליצור ולהבין מפות חום והם מאפשרות לכם לקבל תובנות מעשיות שיעזרו לכם לשפר את חווית המשתמש ואת דפי המוצר שלכם בשביל להגדיל את המשתמשים החדשים ולהפחית את העזיבה של וותיקים באתר שלכם.

זהו! למדתם כל מה שצריך לדעת מפות החום של Hotjar.

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!