מטא מזהירה את מנהלי הקבוצות לשמור על פעילות ברשתות אחרת הם יוחלפו

מטא מזהירה את מנהלי הקבוצות לשמור על פעילות ברשתות אחרת הם יוחלפו

השבוע, פייסבוק התחילה להודיע לחלק ממנהלי הקבוצות שצריך להיות להם פעילות גבוהה יותר בהנהגה של הקבוצות שלהם, אחרת פייסבוק תעביר את הניהול לחבר קבוצה אחר. כפי שניתן לראות בהודעה זו ששותפה על ידי המומחה לרשתות חברתיות מאט נבארה, האזהרה של פייסבוק אומרת שמנהלי הקבוצות צריכים להיות יותר קשובים ופעילים, אחרת הם ימצאו מישהו אחר שמנהל את הקבוצה שלהם בתוך שבוע, מהלך שככל הנראה לא יתקבל בתגובה חיובית על ידי מנהלי הקבוצות. זה גם נראה כמו שינוי מובהק בגישה, מאחר שהמדיניות שמופיעה כרגע במדריך של מטה היא:

מחפשים ספקים לחנות המוצרים שלכם?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

"אם קבוצה מתקיימת ללא מנהלים, פייסבוק עשויה להציע לחלק מהחברים להפוך למנהלים בהתבסס על סימנים רבים. הסימנים הללו כוללים את רמת הנוכחות של השתתפותם ואם הם הם מנהלים של קבוצות פייסבוק אחרות. פייסבוק עשויה גם להשעות את הקבוצה לזמן קצוב שתבחר אם אין לה מנהלים בטווח זמן מסוים."

היא תציב את הקבוצה "בהול" אם אין מנהל נוכח, אך אין אזכור מוסכם להוספת מחליף באופן אוטומטי. אולי, לכן, הבעיות שנוצרו ב-Reddit גרמו לחברת Meta לשנות את הגישה שלה בנוגע לנושא זה. לאחר החלטת Reddit להעלות את מחיר הגישה ל-API שלה, בנוסף לשינויים נוספים באפליקציה, מנהלי תתי הפורומים השונים ברדיט השתתפו בפעולות הפגנה אינטרנטית, שנעשתה באמצעות נעילת הקהילות שלהם באמצעות דרכים שונות. זו בעיה עבור הניהול של Reddit, מכיוון שכל תתי הפורומים שנמחקים מהגישה הציבורית מבלי עדכון מיידי אינם זכאים לפרסומות, וזה גורם לפלטפורמה להפסיק למקסם את ההזדמנויות שבהן ניתן לשים פרסומות רלוונטיות ובעצם פוגע לחברה בהכנסות.

על מנת להתמודד עם זה, Reddit החלה לקחת על עצמה את משמרת הניהול של חלק מתתי הפורומים, וגם עדכנה את הכללים שלה כדי להקל על הפעולה בעתיד, אם מנהלי פורומים ישחקו עם הכללים של הפלטפורמה. זה עלול להשפיע על קהילת Reddit בצורה משמעותית, כאשר מנהלים מתבקשים בפועל להתחלף לפי בחירתה Reddit, ביחס לענייני העסקים הפנימיים שלה. Meta גם מציעה אפשרויות פרסום עבור קבוצות, ואולי המצב ב-Reddit הביא לחשיפת הדאגות הפנימיות שלה בנוגע לנושא זה, שייתכן שיובילו בתיאוריה לסגירת קבוצות מסוימות ונרחבות בפייסבוק, אם מנהלים יעברו הלאה או יפסיקו להיות פעילים.

השפעת השינוי ביחס של חברת מטא לניהול קבוצת פייסבוק

במקום לאבד את ההתערבות הזו ואת ההזדמנויות הקשורות לפרסומות, נראה כי Meta משנה את פעולות האכיפה שלה, וכך ייתכן שהיא תגרום למנהלים נוכחיים להיות פעילים, ומי שלא יהיה פעיל מספיק לפי השקפת העולם של ההנהלה יאבד חלק משליטה שלהם בקבוצה. כלומר, זה יהיה ממש מציק ללכת לחופשה ולחזור ולמצוא את הקבוצה שבנית שנים רבות נמצאת כעת בניהול של המשתמש המציק שתמיד שלח לך הרבה הודעות או פרסם את התכנים שלו בקבוצה שלך. זו אינה דרך אידיאלית לשלב שיתופי פעולה של מנהלי הקהילות עם משתמשים בקבוצה, למרות שזה יחול רק על קהילות שלא ראו פעילות מנהלים לאורך זמן. כנראה גם שיהיו פרמטרים של גודל קבוצה עבור מהלך שכזה. קבוצות קטנות עם מספר מצוצמם של חברים ועם עניין לא רב, כנראה לא בסכנת איבוד הניהול, אך אולי Meta עובדת על מספר סף של חברים בקבוצה כדי לנסות להציל קבוצות משמעותיות שאבד בהם העניין עקב חוסר ניהול.

זה הגיוני ש-Meta לא תרצה לאבד את הקבוצות האלו, למרות שנראה שהפתרון שלהם לוקח יותר מדי את השליטה מהמשתמשים ומעביר אותה לפלטפורמה. בכל אופן, ייתכן ש-Meta כבר ניסו לעשות העברות ניהול מהסוג הזה בקבוצות קטנות ובקבוצות שאבד בהם העניין זמן רב והמהלך לא זכה להרבה תשומת לב מצד מנהלי קהילות בפייסבוק, ולכן החליטו לעבור לצעד הבא. בכל אופן, כדאי לשים לב, במיוחד בהקשר הרחב של הקבוצות המקוונות בשאר רחבי האינטרנט, ואיך מנהלי הפלטפורמות יכולות כיום להקפיא את האפשרויות להמשיך לנהל קהילות משמעותיות בהתבסס על פעילות המנהלים.

מנהלי קהילות בפייסבוק
מחפשים ספקים לחנות המוצרים שלכם?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

לסיכום

מהלך קיצוני של חברת מטא בכל מה שקשור לניהול של קבוצות פייסבוק אבל זה לא מפתיע. בעקבות מהלך דומה של Reditt שלקח בעצם את הניהול מפורומים שהפכו ללא פעילים והעביר את הניהול לחברי פורום בכירים ולפעמים אפילו להנהלה של רדיט עצמה, מטא מתחקה אחריה ומנסה לשמר את הקבוצות המשמעותיות במערכת (עם הרבה תוכן ונפח חברים גדול) כדי לא לאבד אותן. אם אתם שואלים אותי – כל התערבות קיצונית מהסוג הזה של מנהלי פלטפורמות רק מוציאה יותר משתמשים מהמערכת ובטווח הרחוק גם מטא וגם רדיט ייפגעו.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על דרופשיפינג ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!