טיקטוק אנליטיקס – מה משווקים צריכים לדעת

טיקטוק אנליטיקס - מה משווקים צריכים לדעת

האם אתם משתמשים בפלטפורמת טיקטוק? תוהים כיצד למדוד את התוצאות של מאמצי השיווק שלכם בטיקטוק? במאמר זה תלמדו כל מה שצריך על ניתוח מעמיק בטיקטוק (TikTok Analytics), כולל שימוש בכלי Pentos שעוזר לכם לנתח אפילו עמוק יותר.

רוצים לקדם את העסק בטיקטוק עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

עברו לחשבון טיקטוק Pro כדי לגשת לטיקטוק אנליטיקס

לטיקטוק יש בבעלותה כלי ניתוח מקורי עבור חשבונות Pro, הדומים לחשבונות Instagram Creator. לוח המחוונים הניתוח של טיקטוק מראה תובנות לגבי הקהל שיש לכם והביצועים של תוכן שפורסם. המעבר לחשבון Pro הוא קל. כדי להתחילו, עברו אל הגדרות הפרופיל שלכם והקשה על האפשרות Manage My Account. במסך הבא, הקישו על Switch to Pro Account. לאחר מכן, תתבקשו לבחור קטגוריה עבור חשבונכם. הקטגוריות כוללות דמות ציבורית, בלוג, איש חינוך, מדיה (כללי) ועוד. סשלב האחרון תצטרכו הוא להזין מספר נייד עבור החשבון שלכם לאימות ולאחר מכן להזין את הקוד שאתם מקבלים באמצעות הודעת SMS. לאחר שתגדירו את חשבון ה-Pro שלכם, נווטו חזרה לתפריט ההגדרות ותראו כעת אפשרות Analytics. הקישו על אפשרות זו כדי לפתוח את הדאשבורד שלכם לניתוח טיקטוק.

ניתוח טיקטוק יתחיל להקליט נתונים לאחר שתעברו לחשבון Pro. פאנל הניהול שלכם לא יציג נתוני עבר. תצטרכו לחכות עד שבעה ימים עד שהחשבון שלכם יפיק מספיק נתונים כדי להתחיל להציג תובנות. במהלך תקופה זו, Merchant Center ממליצה לפרסם כמה שיותר תוכן בטיקטוק כדי שתוכלו לקבל תובנות מעמיקות יותר. לאחר שנתוני הניתוח יתחילו להתמלא, תוכלו לצלול לתוך תובנות החשבון שלכם. כמו בכל ניתוח נתונים, הנתונים האלה יהיו מדויקים יותר עם הזמן ככל שתפרסמו יותר תוכן. ישנן שלוש קטגוריות עיקריות שטיקטוק מציג בפאנל הניהול של החשבון שלכם:

  • סקירה של הפרופיל
  • תובנות על תוכן
  • תובנות על עוקבים

הקישו על הלשוניות בחלק העליון של המסך בטיקטוק אנליטיקס כדי להגיע לרזולוציות עמוקות יותר לתוך כל קטגוריה ולגלות תובנות חדשות.

מעבר לחשבון פרו

סקירת פרופיל טיקטוק אנליטיקס

הכרטיסייה של סקירת פרופיל היא על מנת שתוכלו לזהות ביצועים כלליים של פרופיל הטיקטוק שלכם. נתונים אלה יכללו את כל הצפיות בסרטונים, הצפיות בפרופיל וספירת העוקבים.

צפיות בווידאו

החלק העליון של הטאב Overview (סקירה כללית) מציג את סך כל הצפיות בווידאו, שהוא סך כל הפעמים שבו סרטוני הטיקטוק שלכם נצפו ב-7 או 28 הימים האחרונים. נתונים אלה מחולקים לפי יום.

צפיות בוידאו

צפיות בפרופיל

המדד צפיות בפרופיל הוא מספר הפעמים שפרופיל הטיקטוק שלכם נצפה במהלך שבעת הימים האחרונים או 28 הימים האחרונים. מכיוון שמידע זה נחתך לפי יום, אתם יכולים לראות איזה תכנים מושך משתמשים לבקר בפרופיל שלכם.

צפיות ברפופיל

ספירת עוקבים

הגרף של ספירת עוקבים מציג את ספירת העוקבים הכוללת שלכם על פני תקופה של 7 או 28 ימים. תובנות עוקבים מאפשרות לכם לשייך כל סרטון טיקטוק פופולרי לעוקבים הכוללים בחשבון. על ידי הסתכלות על הימים שבהם אתם מפרסמים תוכן והתאמה של תוכן זה לצמיחת עוקבים, אתם יכולים לאמוד אם התוכן שלכם היה מרתק מספיק כדי לגרום לגולשים בפלטפורמה לעקוב אחר החשבון שלכם.

ספירת עוקבים

סקירת הפרופיל בטיקטוק - טיפ למקצוענים

אתם יכולים להשתמש בנתוני סקירת הפרופיל כדי לבנות משפך המרה עבור גולשים בטיקטוק, החל מאנשים ששכבר מכירים אתכם ורוצים לצרוך את התוכן שלכם ועד לאלה ששכבר במעקב אחריכם ומגיבים בתדירות גבוהה בתוכן שלכם. זה מאפשר לכם להעריך את שיעור ההמרה שלכם מכלל הצפיות בסרטון ועד למשתמשים שביקרו בפרופיל שלכם, ולאחר מכן את שיעור ההמרה של אלה שבאמת עקבו אחר הפרופיל שלכם. הניתוח הנ"ל מסייע לכם לבנות אסטרטגיית תוכן לטיקטוק שתהיה יעילה. כאשר יש לכם את המידע הרלוונטי שמספק עבורכם תובנות בקשר לאחוז ההמרה בתוכן, אתם יכולים להתחיל לתכנן גאנט פרסום בטיקטוק ולהבין בצורה המדויקת ביותר את אחוז הגדילה של החשבון שלכם. אז בעוד שהנתונים המוצגים בלשונית Overview הם לא הניתוח ההכי טוב שיש עבורכם, אתם יכולים להשתמש בהם בדרכים שונות כדי למקסם את האפשרות.

נתוני העוקבים של טיקטוק אנליטיקס

כרטיסיית העוקבים בטיקטוק אנליטיקס מציגה את התצוגה בשורה העליונה של דמוגרפייית הקהל שלכם. אתם יכולים לראות חלוקה מגדרית וחלוקה באחוזים של הקהל שלכם לפי מיקום. מכיוון שטיקטוק התרחב במספר מדינות, אתם יכולים לצפות לראות פירוט מגוון של טריטוריות.

נתוני תוכן של טיקטוק אנליטיקס

לשונית התוכן בניתוח טיקטוק מציעה את התובנות העשירות ביותר. בתצוגה בחלק העליון, אתם יכולים לראות את סך הצפיות של כל סרטון וידאו מ-7 הימים האחרונים, המוצגים בסדר מהחדש ביותר לישן ביותר. זה גם חושף אילו מהסרטונים שלכם היו פופולריים והגיעו לעמוד הפור יו במהלך תקופה זו, כמו גם את המספר הכולל של הצפיות שהסרטונים האלה צברו לאורך התהליך. האפשרות האהובה עלינו ב-Merchant Center, בניתוח התוכן היא היכולת לצלול לתוך כל פוסט ולגלות תובנות עשירות יותר. כדי להציג את הניתוח של פוסט בודד, פשוט הקישו על התמונה הממוזערת של הפוסט כדי לפתוח את הדאשבורד הייחודי שלו. הניתוח של כל פוסט מציג:

  • סה"כ לייקים של הפוסט
  • סה"כ תגובות של הפוסט
  • סה"כ השיתופים של הפוסט
  • זמן ניגון כולל של הסרטון
  • סך כל הצפיות בסרטון
  • זמן צפייה ממוצע
  • סוגי מקורות תנועה
  • דמוגרפיית קהל

הנתונים בדמוגרפיית הקהל עוזרים לכם לזהות אם תוכן מסוים מהדהד עם דמוגרפיה שונה של קהל. על ידי סקירת המעורבות לפי טריטוריה עבור פוסטים בודדים, תוכלו להשוות נתונים אלה לדמוגרפיית הקהל הכוללות שלכם שמצאתם בכרטיסייה עוקבים בניתוח בטיקטוק אנליטיקס. לאחר מכן בדקו אם צורות שונות של תוכן עובדות לכם טוב עם קהלים חדשים ממקומות שונים. אם אתם מבחינים בפוסטים מסוימים בביצועים טובים יותר במיקומים מסוימים, אתם יכולים להגדיל את החשבון על ידי יצירת תוכן דומה.

רוצים לקדם את העסק בטיקטוק עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

נתחו חשבונות טיקטוק אחרים עם Pentos

על אף שהכלי לניתוח המקורי של טיקטוק יעיל עבור איסוף של נתונים על פרופיל הטיקטוק שלכם, הוא לא יכול לספק תובנות לגבי ביצועים של פרופילים שלא שלכם. אם בא לכם לראות תובנות עבור מתחרים שלכם, או שאולי עבור משפיענים שאיתם תרצו לעבוד בשיתוף פעולה, טיקטוק לא יכולה לשתף את הנתונים הללו. ללא מפתח API ציבורי, פלטפורמות קיימות חסרות כיום את היכולת להציג נתונים בעלי ערך על חשבונות ציבוריים. היינו נחושים למצוא פתרון לסרקית הנתונים של משפיעני טיקטוק, ולאחרונה מצאנו פלטפורמה בשם Pentos, הממנפת נתונים  של פרופילים ציבוריים המוצגים לציבור בשביל להראות את התובנות על חשבונות הטיקטוק השונים.

פנטוס אפשרות ניתוח מתקדמת היחידה שמצאנו שמודדת את הנתונים הרלוונטיים מתוך חשבונות הטיקטוק החיצוניים. מה שמאפשר לכם לבצע ניתוח שלביצועים לחשבונות הטיקטוק השונים, ובנוסף גם מאפשרת לכם לקבל ניתוח מלא על אזכורים והאשטאגים. הרשמה לחשבון Pentos חינמי תאפשר לכם לעקוב אחר עד שלושה חשבונות. לפונקציונליות נוספת וניתוח האשטאג מתקדם, תצטרכו לשדרג לאחת מהחבילות בתשלום, שמתחילות כ-$20 החודש. בניגוד לכלי הניתוח המקורי של טיקטוק, Pentos תתחיל להראות נתונים של פרופילים כולל נתוני עבר מיד כשהתחלתם לעקוב אחר חשבון. כדי להתחיל להשתמש בכלי זה, היכנסו לחשבונכם והקלידו את השם של פרופיל המשתמש שאחריו תרצו לעקוב. לבסוף, אתם תראו דאשבורד שמציג נתונים עבור חשבון טיקטוק זה. הנתונים הללו יכללו:

  • אחוז מעורבות ממוצע עבור הפרופיל
  • סך הכל לייקים
  • מספר הסרטונים שפורסמו
  • כמות לייקים ממוצעת
  • הערות
  • מספר החשבונות שהחשבון עוקב אחריהם

מתחת לתובנות ההתחלתיות הללו, Pentos תציג גרף שמציין כיצד נתונים אלה מיוחסים היסטורית. תשימו לב שבשונה מהניתוח המקורי של טיקטוק , Pentos מחשב את אחוז המעורבות הממוצע עבור פרופילי טיקטוק. אם אתם מעוניינים בשיתוף פעולה עם משפיען, זה יכול להיות מדד מאוד חשוב להערכה שלכם. בהתבסס על ניתוח של עשרות אלפי פרופילים בטיקטוק, מרכז השיווק של משפיענים מצא את אחוזי המעורבות הממוצעים הבאים על סמך גודל, ותק ועוקבים בחשבון:

  • 0 עד 10 אלף: 9.38%
  • 10 אלף עד 100 אלף: 8.43%
  • 100 אלף עד 500 אלף: 7.23%
  • 500 אלף עד 1 מיליון: 4.88%
  • 1 מיליון עד 5 מיליון: 4.99%
  • 5 מיליון עד 10מיליון : 3.35%
  • 10 מיליון ומעלה: 3.07%


    ניתן להבחין שאחוזי המעורבות הממוצעת פה הם מעל יחסית הרבה ממה שהייתם מקבלים ברשתות חברתיות אחרות כמו אינסטגרם. טיקטוק מציגה הזדמנות חשובה למותגים שעובדים עם משפיענים באסטרטגיית השיווק. מעבר לניתוח פרופילים, פנטוס מציגה גם תובנות לגבי האשטאגים. זהו אחד הכלים האיכותיים עבור מותגים המחפשים לעבוד בצורה מהירה וליצור תוכן עבור נושאים בעלי עניין רב. על ידי ניטור של ביצועים של האשטאגים הפופולריים, אתם יכולים להחליט אם ההאשטאג שווה את המאמץ שלכם ליצור תוכן עבור נושאים רלוונטיים. פאנל הניהול של מחקר ההאשטאגים יחשוף תובנות חשובות, כולל:

  • אחוז מעורבות ממוצע להאשטאג
  • סך כל הצפיות בתוכן לפי האשטאג
  • סך כל הפוסטים
  • כמות לייקים ממוצעת


    נניח שאתם עסק איקומרס שמוכר קאברים לטלפון בהתאמה אישית ואתם שמים לב שההאשטאג #newphone נמצא במגמה בעמוד Discover של טיקטוק. מכיוון שההאשטאגים של טיקטוק יכולים להגיע במהירות לעמות דיסקאבר ולהתבסס על המגמות הנוכחיות, חשוב לכם לפרסם במהירות תוכן לפני שההאשטג הופך לעמוס או חרוש.באמצעות השימוש באפשרות של תובנות האשטאגים, תוכלו לזהות בכמה פוסטים בסך הכל נעשה שימוש בהאשטאג, בנוסף לאחוז המעורבות הממוצעת שלו.

לסיכום

כפלטפורמה מתפתחת, טקטוק מייצרת אפשרות מעולה לעסקים ומותגים שמעוניינים להניע יותר מעורבות עם קהלים צעירים יותר. לפי מחקרים רבין, טיקטוק קיבלה יותר ביקורות חיוביות מאינסטגרם בשנים האחרונות. על אף שלטיקטוק יש כמות משתמשים גדולה יותר, הסיבה המרכזית לכך שהמותגים נרתעו מהוספת טיקטוק לאסטרטגיית השיווק שלהם הייתה שלא היו לפלטפורמה אפשרויות ניתוח. ללא כלים עבור ניתוחים מתקדמים בתוך המערכת, זה כמעט בלתי אפשרי עבור עסקים ומותגים ללנתח פעולות בפלטפורמה מהמשאבים שהם הקצו. זה גם גרם לכך שמותגים שעבדו עם משפיענים לא היו מסוגלים לבצע מדידה את הביצועים של העבודה המשותפת. באמצעות השימוש בטיקטוק אנליטיקס תוכלו לקבל תובנות בסיסיות אך יעילות על חשבון הטיקטוק שלכם ובאמצעות הכלי Pentos, תוכלו לקבל תובנות על חשבונות של מותגים ומשפיענים.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על איך לעשות דרופשיפינג באיביי, מידע על מערכת CRM מתקדמת, מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!