Hotjar – גלו איך גולשים חווים אתכם ואיך אפשר לשפר את חווית המשתמש

הכירו את המערכות - Hotjar

Hotjar הוא כלי שיווקי המאפשר לכם לנתח את התנהגות המבקרים באתר באמצעות תכונות מתקדמות. האם אתם רוצים לדעת אילו נקודות באתר שלכם מושכות את תשומת הלב של הגולשים באתר? האם אתם רוצים לשפר משמעותית את אחוז ההמרה באתר? הוטג'אר היא תוכנת אנליטיקה שהטביעה חותמת בעולם השיווק עם מספר תכונות שימושיות שנותנות לכם ראייה ברורה וחד משמעית של מה מושך את תשומת הלב של הגולשים שלכם, מה מונע מהם לנקוט בפעולה ואיתור נקודות לשיפור בתוך אתר האינטרנט שלכם. תתחילו לגלות את תוכנת השיווק Hotjar שמאפשרת לכם להיכנס לראש של הלקוחות שלכם.

מה זה Hotjar?

הוטג'אר היא תוכנה שהוקמה בשנת 2014 ומספקת פתרון לניתוח התנהגות של אתר אינטרנט עם ניתוח לחוזקות שצריך להבליט וחוזקות שצריך לשפר. Hotjar מאפשרת לכם לאסוף נתונים על התנהגות המשתמשים באתר שלכם ולעקוב אחר כל פעולה שלהם. בעוד שגוגל אנליטיקס רק מזין נתונים ומספרים, שלעיתים קשה להבין אותם או להפיק מהם תובנות, הוטג'אר מאפשרת לכם לעקוב אחר מסע הלקוח של המבקרים כדי לקבל הסבר חזותי מדויק של הנתונים שמספק גוגל אנליטיקס, מה שהופך את הוטג'אר לתוכנה משלימה מצוינת.

Hotjar 200X200

4 פיצ'רים ב-Hotjar שחייב להשתמש בהם

הסיבה שהוטג'אר הצליחה להתברג בעולם השיווק הדיגיטלי ללא עוררין זה בעיקר בגלל האפשרויות המתקדמות שיש למערכת להציע בכל מה שקשור לניתוח נתונים והתנהגות של גולשים. יש 4 פיצ'רים מרכזיים שעוזרים לה-Hotjar להפוך לכלי שיווק דיגיטלי מאוד איכותי:

  1. מפות חום
  2. זיהוי סוג מכשיר
  3. הקלטות מסך
  4. פידבקים וסקרים

1. מפות חום ב-Hotjar

אתם לא מצליחים להבין מדוע גולשים באתר שלכם לא מבצעים פעולות? רוצים לדעת איזה חלק בדף נצפה הכי הרבה. מפת החום של Hotjar מדגישה את הנקודות החמות באתר שלכם, אלו שהמבקרים שלכם באתר ממקדים בהן את תשומת הלב שלהם. תכונה זו שימושית מאוד מכיוון שהיא גורמת לכם להיות מודעים לאילו אזורים באתר מעניינים את הגולשים ובאיזה אזורים הם לא מתעניינים. Hotjar מציעה 3 סוגי מפות חום:

  • מפות החום של הקישורים שקיבלו הכי הרבה קליקים – מפת החום הזאת בהוטג'אר מאפשרת לכם לראות את ההקלקות של המשתמשים המובילים כדי להבין אם הדרך שהם עוברים במסע הלקוח שלכם נכונה ואם הקריאה לפעולה עובדת כמו שצריך.
קישורים עם הרבה קליקים

מפות החום של המקומות שנצפו הכי הרבה – מפת החום הזאת ב-Hotjar מבוססת על תנועת העכבר ומאפשרת לזהות את האזורים עליהם משתמשים מתעכבים בזמן הגלישה באתר שלכם. באילו אזורים הם גוללים מבלי לעצור ועל אילו אזורים הם מתעכבים יותר.

מיקומים שנצפו הכי הרבה

מפות חום של גלילה – מפת החום הזאת ב-Hotjar מאפשרת לכם לראות כמה רחוק הגולשים בדף מסוים יורדים ולזהות במדויק היכן הגולשים מפסיקים את הגלילה ויוצאים מהדף או עוברים לדף אחר.

מפות גלילה

מפות חום זו התכונה המוכרת ביותר בהוטג'אר וגם המעניינת ביותר בכלי, מכיוון שהיא מאפשרת לכם לדעת מה תופס את העין ומה עובד טוב עבור הגולשים שלכם. תוכלו לבצע ארגון מחדש ולבצע אופטימיזציות לדף על מנת להשאיר גולשים זמן רב יותר , למשל – על ידי הזזת פסקה או כפתור קריאה לפעולה שזיהיתם במפות החום שגורם לגולשים לנטוש את האתר.

2. זיהוי סוג מכשיר

בדומה לגוגל אנליטיקס, תכונה זו מאפשרת לכם לזהות את סוג המכשיר איתו המבקרים מתחברים לאתר שלכם ולנתח את ההתנהגות שלהם בכל סוג של מכשיר (נייד, מחשב, טאבלט, סמארט TV וכו'). כך תוכלו לראות אילו ערוצי שיווק עובדים בצורה הטובה ביותר עבור כל מכשיר ותוכלו לבנות אסטרטגיות מותאמות מכשירים באתר שלכם כדי להגדיל את יחס ההמרה.

זיהוי סוג מכשיר

3. הקלטות מסך

לאנשים שלא מצליחים להבין את הקלט של כלי הניתוח או רוצים לראות בעיניים שלהם את המסע שהלקוח עובר באתר יכולים להשתמש בהקלטות מסך. תכונה זו היא תכונה חדשנית המאפשרת לכם לצפות בסרט של כל סשן שהתקיים באתר שלכם. תוכלו לעקוב שנייה אחר שנייה אחר הניווט של המשתמש בדף (לאיפה העכבר זז, מקום עצירה, לחיצות וכו') על מנת להבין את המסע שלו כאילו אתם גולשים באתר. ככה תוכלו להבין טוב יותר מה בדיוק הגולש מחפש כשהוא מגיע לאתר שלכם.

4. פידבקים וסקרים

אפשרות נוספת במערכת של Hotjar שעוזרת לכם להבין מה הלקוחות שלכם חושבים ומה הם אוהבים על ידי פיזור סקרים באתר שלכם כדי לקבל פידבקים מהגולשים בזמן אמת. את הסקרים באתר מפזרים בצורה שמייצרת חוויה מסוימת עבור הלקוח ולא מטריחה אותו במשימה ארוכה לביצוע. הסקרים נבנים על ידי:

  • לחיצה על אימוג'י
  • דירוג מספר של כוכבים
  • תגובות
  • סקרים
  • סקרים מעמיקים

כך תוכלו לדעת בדיוק מה המבקרים באתר שלכם חושבים והניתוח שלכם בעזרת הכלי של Hotjar כבר לא מסתמך רק על ניתוח מאחורי הקלעים אלא מצטלב עם התוצאות שמגיעות ישירות מדעת הקהל.

המטרות העיקריות של Hotjar

תצוגה ברורה של המסע של כל משתמש באתר שלכם מאפשרת לכם לזהות אילו דפים משכו את תשומת הלב של הגולשים ובאילו דפים הם לא התעניינו בכלל או יצאו ישר כשנחתו בדף. נתונים אלו מאפשרים לכם לשפר את חוויית ה-UX באתר, להתאים את האסטרטגיה השיווקית שלכם ובעזרת השינוים להגדיל את יחס ההמרה.

לשפר את חווית המשתמש (UX - User Experience)

אפשרויות של הקלטת קליקים, גלילה או אפילו צפייה בקליקים של גולשים יאפשרו לכם להבין את בצורה פשוטה את הנקודות שבהם הגולשים באתר שלכם לא השתכנעו ואת הנקודות באתר שלא עבדו בצורה טובה עבור הגולשים וגרמו להם לנטוש את האתר או להאט את הפעולה הקדמת להמרה. כשיש לכם את הנתונים הללו, תוכלו לשנות בקלות את הדפם באתר שלכם כדי להפוך אותם לאטרקטיביים יותר (החלפת כפתור קריאה לפעולה, הזזת פסקה למעלה או למטה, להתאים הממשק לסוג המכשיר ועוד).

לשפר את יחס ההמרה

על ידי שינוי המקום של אלמנטים מסוימים ושיפור מתמיד של חווית המשתמש באתר שלכם בזמן הגלישה, אתם מגדילים משמעותית את הסיכוי שאותו מבקר יתעכב על המידע שחשוב לו ולחץ על הקישורים שחשובים לכם ובכך תשפרו את היחס ההמרה, מה שישפר את ההכנסה של העסק.

האם Hotjar הוא כלי חינמי?

הוטג'אר מספקת 2 תוכניות תשלום לצרכים שלכם ושל העסק שלכם. אם האתר שלכם מקבל מעט גולשים ביום, תוכלו להירשם לתוכניות בחינם. אם אתם מקבלים כמות גדולה יותר, יש לכם מספר תוכניות לבחירה. 2 המוצרים המרכזיים ב-Hotjar עליהם תשלמו מנוי חודשי הם Hotjar Observe (צפייה בגולשים) ו-Hotjar Ask (סקרים ופידבקים מהגולשים).

*ב-2 סוגי התוכניות המחיר עלול להשתנות בהתאם לכמות הצפיות היומית

Hotjar Observe (צפייה וניתוח של גולשים)

בגרסה החינמית של הוטג'אר אובסרב תהנו ממעקב של 35 סשנים ביום (עד 1050 סשנים בחודש), גרסת ה-Plus תעלה לכם 31$ לחודש והיא תספק לכם 100 סשנים ביום (עד 3000 סשנים בחודש) כולל אפשרות ליצור איוונטים ב-API ולעקוב אחר פעולות גולשים. בגרסת הביזנס תהנו ממעקב על 500 סשנים ביום (עד 15,000 בחודש), אינטגרציות בהתאמה אישית ואפשרויות מורחבות נוספות. אם אף אחת מהחבילות לא בסדר גודל של העסק שלכם תוכלו לדבר ישירות עם Hotjar ולבצע סקייל חבילות הקיימות בהתאם לצרכים שלכם.

תמחור חבילת צפייה

Hotjar Ask (סקרים, פידבקים ודעת קהל)

בגרסה החינמית של הוטג'אר אסק תהנו מיצירה של 3 סקרים בחודש ואפשרות לקבלת 20 תגובות מלקוחות. בחבילת הפלוס תצטרכו לשלם 47$ לחודש עבור 250 תגובות גולשים בחדש עם אפשרות ליצירה של סקרית ללא הגבלה ופידבק במעל ל-40 שפות. בחבילת הביזנס תקבלו 500 תגובות גולשים בחודש עבור 63$ כולל אפשרויות לחיבור API, להסרה של המיתוג של Hotjar מהסקרים ועוד מספר אפשרויות. גם כאן תוכלו לפנות להוטג'אר אם אף אחת מהחבילות לא מתאימה לגדול העסק שלכם כדי לקבל הצעת מחיר עבור חבילת ה-Scale שלהם.

תמחור חבילת מעורבות

5 יתרונות מרכזיים למערכת של Hotjar

  1. הצעת מחיר חסכונית – היתרון המרכזי של Hotjar הוא שהתוכנה משלבת קבוצה של כלים משלימים לתוך תוכנה אחת, כשלפני כן היה צריך לשלם על כמה כלים שונים כדי להנות מכל התכונות שהוטג'אר מספקת. זה הופך את הכלי לפתרון מעולה מבחינה כלכלית. Hotjar מציעה מגוון הצעות תשלום התלויות במספר הצפיות היופי באתר ובשימוש שלכם עם הכלי.

  2. קל נוח לשימוש – יתרון נוסף של הוטג'אר זו הקלות שבה ניתן להשתמש במערכת, כולל משתמשים ללא ידע טכני. התוכנה אוספת נתונים ביעילות ובפשטות. Hotjar תוכננה להיות נוחה מאוד להפעלה מכיוון שכל המטרה של הכלי זה לסייע בחווית המשתמש באתר שלכם אז אין סיכוי שחווית המשתמש בכלי תהיה לא טובה.

  3. שירות לקוחות זמין – באינטרנט יש המון כלים במחיר מופקע שלא מספקים שירות לקוחות הוגן ואדיב למשתמשים שלהם. הזמינות הגבוהה של שירות הלקוחות ב-Hotjar היא אפשרות שכל הלקוחות נהנים ממנה (גם הלקוחות החינמיים) ולכן החברה מוערכת מאוד.

  4. מסתנכרן מעולה עם וורדפרס ומערכות CRM – רוב העסקים יבנו אתר לעסק בוורדפרס או שיעבדו עם מערכת CRM מסוימת ולכן יש צורך באינטגרציה מובנית בתוך Hotjar עבור מערכות CRM ואתרי WordPress.

  5. קל להתקנה באתר – לא מספיק שהוטג'אר יציע הסתנכרנות מהירה עם וורדפרס, חשוב מאוד שההתקנה תהיה נוחה למשתמשים. גם כאן מדגישה Hotjar את פשטות השימוש בה והתקנת התוסף והטמעה שלו לוקחים מספר דקות בלבד הודות לקוד המעקב שמתקינים בתוך הדפים.

איך מתחילים לעבוד עם Hotjar?

Hotjar היא תוכנה שמשפרת את האסטרטגייה השיווקית שלכם ובזכות פיצ'רים רבים עוזרת לכם להבין את התנהגות המשתמשים באתר שלכם כדי להתאים את חווית המשתמש (UX) בהתאם לתובנות מהמערכת ולשפר את יחס ההמרה מיד לאחר יישום התובנות וביצוע שינויים באתר. עקבו באדיקות אחר מפות החום של הוטג'אר כי בעזרתם אתם כבר לא צריכים לפרש את המספרים בעצמכם אלא אתם מקבלים את כל התובנות הרלוונטיות שחור על גבי לבן.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!