איך לשפר את קצב המכירות באיביי

איך לשפר את קצב המכירות באיביי

נכון לעכשיו, איביי היא אחת מפלטפורמות המכירה המקוונות הגדולות בארצות הברית ובעולם, אבל עם למעלה מ-35 מיליון מוכרי איביי בפלטפורמה, איך אתם יכולים להתחרות ולהישאר רווחיים? או, מה אתם עושים אם אתם מבחינים שכמות המכירות שלכם מתחילות לרדת? מוכרים רבים באיביי מדווחים על ירידה במכירות בתקופות שונות של השנה ללא קשר לניסיון שלהם בפלטפורמה. למרבה המזל, הצוות ב-Merchant Center דאג לכם, הכנו עבורכם מאמר שלם שמדבר על הגדלת קצב המכירה באיביי. עם האסטרטגיות המגובות בנתונים שלנו, והכלים שלנו לניתוח מקיף, אינכם צריכים עוד לנחש איך לשפר את המכירות של החנויות שלכם. מאמר זה יעזור לכם לזהות את הסיבה העיקרית להאטה במכירות שלכם ויסייע להחזיר את קצב המכירות שלכם למסלול.

רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

האם קצב המכירה באיביי ירד בשנים האחרונות?

שוק האיקומרס באונליין השתנה באופן משמעותי בשנים 2020, 2021 ו-2022. יותר צרכנים מבצעים רכישות באינטרנט מאי פעם, וזה הוביל לרבעון ראשון ענק לאיביי, שווי הסחורה הגולמי (GMV) גדל ב-29% לעומת השנה הקודמת. עם זאת, הם חוו רבעון שני איטי יותר, כאשר ה-GMV ירד ב-7% והקונים הפעילים ירדו ב-2% כפי שמתואר בדוח הרבעוני שלהם. עכשיו אם אתם מוכרים בפלטפורמת איביי, האם אתם צריכים לדאוג? בטח, ה-GMV ירד, אולם איביי זיהתה וצפתה זאת, מתוך הבנה שהרגלי הרכישה יהיו לא קבועים בגלל הכלכלה הבלתי צפויה במהלך המגיפה שהעולם עבר. העניין הוא שבסך הכל הנתונים הללו לא נראים מדאיגים יתר על המידה לצוות שלנו, ואנו מרגישים אופטימיים שהמכירות באיביי ימשיכו לעלות, כשהחברה תמשיך לחדש את המערכת ולהתמקד בשיפור הליבה שלהם, למרות גורמים חיצוניים המשפיעים על הכלכלה העולמית. אז אם נשלול ירידה במכירות בקנה מידה עולמי, בואו נסתכל מקרוב על מה שיכול להשפיע על המכירות שלכם ברמת החנות.

אבחון קצב מכירה איטי באיביי

לפני שנצלול לנושא זה ונבחן כיצד לשפר את המכירות שלכם, עלינו לאבחן מדוע המכירות שלכם יורדות מלכתחילה. החלק הראשון של מאמר זה יפרט כמה גורמים חשובים שאנו בוחנים כדי שנוכל לקבל הבנה מלאה של ביצועי החנות שלכם.

הבנת דירוג המוכר שלכם באיביי

פאנל הניהול שלכם בעצם מציג את הביצועים שלכם באיביי, שבו אתם יכולים לקבל פירוט יסודי של העסק שלכם כמו המכירות שלכם באיביי ומדדים חשובים אחרים בחנות. כאן תוכלו גם לראות אם אתם מצייתים לכל מדיניות איביי, וזה המקום הראשון שהייתי בודק כדי לוודא שאין לכם פגמים בחשבון שלכם. בעיקרו של דבר, זה כמו כרטיס דו"ח על הרווחיות והביצועים של כל החנות שלכם. חשוב מאוד שתעמדו בכל המדיניות של איביי כדי להבטיח שאתם עומדים במסגרת הכללים. כעת, פאנל הניהול של הביצועים שלכם נותן לכם תובנות לגבי מספר אינדיקטורים חשובים המשפיעים על דירוג המוכרים שלכם באיביי, כלומר:

  • אחוז הפגמים שקיבלתם (Defect)
  • אחוז המשלוחים המאוחרים שלכם
  • תיקים (קייסים) שסגרתם ללא החלטה
רמת הסוחר באיביי

אחוז הפגמים שקיבלתם

אחוז הפגמים שלכם באיביי מחושב לפי כמות הפגמים שנרשמה בחנות שלכם, חלקי סך המכירות של החנות שלכם. לדוגמה, אם מכרתם 100 פריטים בחנות שלכם החודש, והיו לכם 4 פגמים, אחוז הפגמים שלכם יהיה 4%. בחנות שלכם יכול להיות פגם מהסיבות הבאות:

  1. הפריט לא הגיע לפי התיאור
  2. הזמנת הפריט בוטלה על ידכם
  3. הייתה תביעה באמצעות מעבד התשלומים של המערכת (פיוניר במקרה הזה)
איך להפחית את כמות הפגמים באתר
  • תארו במדויק את הסחורה שלכם, ספקו תמונות, והבהירו כל היבט של המוצר שלכם – והבטיחו שאתם ממלאים את פרטי הפריט כמו שצריך.
  • בדקו באופן שגרתי את היצע הפריטים שלכם.
  • חדשו את המלאי שלכם ברגע שאתם רואים שהוא יורד.
  • אם אתם מרגישים שיקח יותר זמן כדי לחדש את המלאי שלכם, השתמשו באפשרות "אזל מהמלאי" מיד לאחר שהפריטים אזלו.
  • בכל פעם שהקונים שלכם מסמנים בעיה, דברו איתם על זה וראו אם אתם יכולים להגיע איתם לפתרון. התפשרות איתם בהקדם האפשרי יכולה למנוע דפקטים ובהרבה מקרים יכולה להוביל לפידבק חיובי.

אחוז המשלוחים המאוחרים שלכם

כעת, אחוז המשלוח המאוחר הוא כפי שהשם מרמז. אם אתם שולחים את הפריטים שלכם באיחור, מעבר לזמן שציינתם בליסט שלכם – תחויבו בתעריף איחור במשלוח. כאשר העסקאות שלכם נדחות באופן קבוע יותר, דירוג פאנל הניהול שלכם באיביי יקטן. לאחר מכן, כאשר המשלוחים שלכם מאחרים מספר מסוים של פעמים, איביי למעשה תטיל הגבלות על אפשרויות המשלוח שלכם. כדי לוודא שאתם פועלים בתוך הקווים עם מדיניות המשלוח שלכם.

איך להפחית את כמות האיחורים במשלוח
  • קבעו את משך ההזמנה שלכם (כולל משלוח וטיפול) כדי לספק תאריך הגעה מדויק להזמנות שלכם.
  • השתמשו במעקב הזמנות עבור המשלוחים שלכם.
  • תנו החזרים עבור משלוחים מאוחרים כאשר אתם יודעים שהלקוחות שלכם עומדים להיות מאתגרים ואולי להתלונן.
רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

לסיכום

אם הייתה לכם ירידה ניכרת במכירות, לא הכל אבוד. הכנו עבורכם מאמר ברור ויעיל שיעזור לכם להחזיר את המכירות שלכם מהמתים ולבנות שוב חנות משגשגת. הלב של כל האסטרטגיות שאנו מלמדים ושאיביי מעדיפה הוא שאתם מציעים מוצרים איכותיים שלקוחות אוהבים, שאתם מתקשרים עם הלקוחות שלכם ושאתם שולחים פריטים במהירות. אם תקפידו על כללי הזהב הללו, אין לנו ספק שתוכלו לבנות חנות משגשגת תוך זמן קצר.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על דרופשיפינג ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!