3 הפלטפורמות המובילות למכור בהם מוצרים

3 הפלטפורמות המובילות למכור בהם מוצרים

אם אתם רוצים למכור מוצרים באינטרנט, יש לכם בעצם 2 אפשרויות: מכירה במרקטפלייס או הקמת חנות פרטית. הקמת חנות איקומרס משלכם אינה קשה. אתם יכולים להשתמש בקלות בפלטפורמות כמו שופיפיי כדי להעלות ולמכור מוצרים בדומיין שלכם. עם זאת, מה שקשה בפתיחת חנות מסחר אלקטרוני משלכם, הוא קבלת תנועה אליה. אתם צריכים להריץ מודעות, לצבור תנועת SEO, או להפוך לאנשי מדיה חברתית כדי לגרום לאנשים לבקר באתר שלכם. מבין האנשים שבאמת לוחצים לאתר שלכם, מעטים יקנו. מה ששונה במכירה בשווקים מקוונים הוא שבעיית התנועה אינה קיימת. במרקטפלייסים כמו איביי ואמזון יש מיליוני משתמשים, ואם אתם יכולים להעלות את המוצר שלכם למכירה בשוק שבו בסיס המשתמשים חופף משמעותית את קהל היעד שלכם, יש לכם עסק. בטח, אתם עדיין צריכים להביא את המוצרים שלכם לעיני המשתמשים האלה, אבל זו משימה הרבה יותר פשוטה מאשר העברת תנועה לאתר חדש לגמרי. ישנם מקרים שבהם פתיחת חנות מסחר אלקטרוני משלכם היא האפשרות הטובה ביותר עבור העסק שלכם, אבל אם מרקטפלייס הוא הכיוון שאתם רוצים לקחת, הנה 3 דוגמאות למרקטפלייסים הטובים ביותר עם היתרונות והחסרונות שלהם.

רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

1. איביי

איביי היא מרקטפלייס עולמי מאז 1995, כשהיא נוסדה לראשונה על ידי פייר אומידיאר. מיקום המטה שלה נמצא בסן חוזה, קליפורניה, שם, עם הזמן, היא הפכה לאחת מעשרת המרקטפלייסים הגדולים בעולם.

יתרונות של מכירה באיביי

  • עם 75 קטגוריות מוצרים, איביי נותנת לכם מגוון של הזדמנויות למכור את המוצרים שלכם. קטגוריות מוצרים כוללות, בין היתר, אופנה, אלקטרוניקה, מוצרי ספורט ופריטי אספנות.
  • אתם יכולים למכור מוצרים חדשים ומשומשים כאחד. למעשה, רוב האנשים לא יודעים ש-81% מהמכירות של איביי מורכבות ממוצרים חדשים.
  • מודל מכירה פומבית יכול להניב לכם רווחים גבוהים – במיוחד על פריטי אספנות. פריטים בעלי ערך גבוה יכולים להתחיל מ-$1 ולהגיע עד $600, למשל.
  • התשלום מתבצע מיידי באיביי עם פיוניר. סוחרים המשתמשים בשוק יכולים לקבל תשלום מיידי דרך פיוניר עם עמלה של 1%. אתם יכולים להעביר את ההכנסה שלכם לחשבון הבנק שלכם (עובד תוך 2-3 ימי עסקים) או ל-CashCard.
  • באיביי אתם אחראים על המשלוח, מה שאומר שיש לכם גמישות באריזה ובעיצוב המשלוח שלכם.
דרופשיפינג במערכת של איבייי

חסרונות של מכירה באיביי

  • התחרות היא עצומה. לא רק שאתם מתחרים עם 25 מיליון המוכרים האחרים, אלא שעכשיו איביי מיישמת קופסה לבנה המכילה את כפתור Add To Cart (הוסיפו לעגלה) או Buy It Now (קנו עכשיו). המשמעות היא שהם עשויים להציג רק מוכר אחד לכל ליסט, מה שיכול להגביל את הניראות שלכם בפלטפורמה. בעוד שהקופסה הזו – יחד עם האספקה המובטחת של איביי – מקלה מאוד על הקונים, אבל היא מסבכת את השוק למוכרים שביססו את העסק שלהם על מודל המכירה הפומבית. 
  • זה יכול לקחת זמן עד שאתם מוכרים את הפריטים הניתנים למכירה במכירה פומבית. זה לא תמיד קופץ מ-$1 ל-$1,000 אלא אם כן אתם רוצים לחכות בסבלנות.
  • יש כמה הוצאות חובה. המשלוח הוא עליכם, ולמרות שזה מציע לכם גמישות רבה, תצטרכו לכסות את עלויות המובילים וההחזרות. מדיניות ההחזרה של איביי באמת נופלת עליכם. הם נותנים לכם חמש אפשרויות שונות לרשום את המוצרים שלכם ובכולם אתם תהיו אחראי לספק החזרות ללקוחות במידת הצורך.
  • אתם מבצעים שירות לקוחות. כל ההחזרות ופניות המוצרים נופלות על החברה שלכם. כולנו יודעים שהחלק הזה יכול להיות קצת מייגע ומתסכל לפעמים. עם זאת, זה חשוב מכיוון שרבים חושבים שאיביי בקרוב תבסס את תוצאות החיפוש על החנות בעלת הדירוג הגבוה ביותר.

1. אמזון

אמזון נוסדה בשנת 1994 על ידי ג'ף בזוס בסיאטל, וושינגטון. הפלטפורמה החלה במכירת ספרים עד שהרחיבה את המבחר שלה למוזיקה וסרטונים, יחד עם זאת אפשרה לספקים אחרים למכור את הספרים שלהם באתר. נכון לעכשיו, לסוחרים המעוניינים למכור באמזון יש אפשרויות לתוכנית מכירה אישית או מקצועית.

יתרונות של מכירה באמזון

  • קהל לקוחות רחב. נכון לעכשיו, לאמזון יש בסך הכל 300 מיליון חשבונות פעילים, עם ממוצע חודשי של 30 מיליון משתמשי אפליקציה בנייד. האפשרות לבצע מכירות היא 100% שם, במיוחד אם אתם מוכרי פריים.
  • יש לכם 37 קטגוריות מוצרים לבחירה לבחירה. זה לא כל כך הרבה כמו איביי, אבל קטגוריות המשנה הן כמעט אינסופיות. קטגוריות המוצרים כוללות, בין היתר, צעצועים ומשחקים, אלקטרוניקה, מצלמות וצילום, משחקי וידאו וספרים. ממש מתחת לקטגוריית הספרים, יש לכם קטגוריות משנה של כריכה רכה, כריכה קשה ואודיו, למשל.
  • ביצוע על ידי אמזון (FBA) כלול בחשבון המוכר שלכם. FBA הוא שירות פולפילמנט הכל כלול הזמין למוכרים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשלוח להם חלק מהמלאי שלכם והם דואגים לבחור, לארוז ולשלוח את המוצרים הנמכרים.
פלטפורמת אמזון

חסרונות של מכירה באמזון

  • כולם מתחרים – כולל אמזון. אמזון בנתה את המותג שלה עם מוצרים כמו אלקסה והקינדל, והוסיפה תחרות ל-2 מיליון המוכרים האחרים בשוק. מוכרים רבים גילו שאמזון חתמה עם כמה חברות כדי לקבל את המחיר הנמוך ביותר.
  • המודעות למותג שלכם תפגע. כשאנשים קונים מכם, הם יספרו לחברים שלהם שהם קנו מאמזון, לא מהחנות שלכם.
  • לא תהיו זכאים למכור בכל קטגוריות המוצרים אלא אם כן אתם מוכרים מקצועים. 
  • לאמזון יש קבלת תשלום של שבועיים למוכרים בארה"ב. זה נועד כדי להדוף רמאים מטרידים שמוכרים עשרות הזמנות ולא מספקים שום מוצר, אבל זה יכול להעמיס על תזרים המזומנים שלכם.

1. וולמארט

וולמארט קיימת מאז 1962, אך התאגדה רק 7 שנים מאוחר יותר ב-1969. סם וולטון היה המייסד של וולמארט וגם של סאם קלאב – שכיום נמצא תחת התאגיד של וולמארט. המטה שלהם נמצא בבנטונוויל, ארקינסו. וולמארט ידועה בעיקר כחנות כלבו מוזלת. בעוד שידוע כי אמזון מצטיינת בשירות לקוחות, העיקר של וולמארט הוא המחיר הנמוך יחסית שלה. לאחר שוולמארט רכשה מספר חברות אחרות, היא החלה להרחיב את זמינותה לעסקים אחרים כמרקטפלייס.

יתרונות של מכירה בוולמארט

  • אין עמלות הקמה להתחיל למכור בוולמארט. במקום עמלה חודשית או שנתית, יש לכם רק עמלה לכל מכירת מוצר. כל עמלה תלויה במחיר המוצר, ולכן היא תשתנה לפי האחוז.
  • יש לכם פוטנציאל להגיע לקהל לקוחות רחב מאוד באופן מיידי. אנחנו מדברים על ממוצע של 289 מיליון משתמשי וולמארט מדי חודש.
  • עם בסיס לקוחות כה גבוה, הסיכוי לחשיפה למותג גבוה יותר. מוכרים רבים ב-Walmart.com גילו שהביקורים באתר האיקומרס הפרטי שלהם גדלים לאחר שהצטרפו לשוק.
רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

חסרונות של מכירה בוולמארט

  • ייתכן שיש לכם שולי רווח נמוכים. בהתחשב בכך שאתם צריכים לדבוק במוטו המחיר הנמוך של וולמארט, ייתכן שתרצו לבחור את המוצרים הנכונים להעלאה למכירה באתר שלהם.
  • מוצרים למכירה בוולמארט הם כל הקודם זוכה. בניגוד לאמזון, שם המקום שלכם בתוצאות החיפוש תלוי בעיקר בביקורות הלקוחות שלכם, וולמארט מתמקדת בסדר כרונולוגי.
  • אם המחירים שלכם גבוהים מדי, אתם מסתכנים בהסרה על ידי מתחרים.
  • אין אפשרות דרופשיפינג. לוולמארט יש מדיניות משלוחים קפדנית שלא מאפשרת לשלוח רכישות באריזה שאינה ממותגת. אסור שהחבילה תכלול חומרים נוספים שאינם קשורים לוולמארט.
  • למרות שאתם מקבלים חשיפה למותג דרך האתר שלהם, אין הרבה יותר שאתם יכולים להוסיף לאריזה כדי לקדם את המותג שלכם או לייצר הזמנות מחדש.
  • תמיכת המוכרים אינה הטובה ביותר. בניגוד לאיביי, שם יש לכם צורות רבות של יצירת קשר – או אפילו אמזון, שבה תוכלו לדבר או לשוחח עם מישהו – לוולמארט יש רק אימייל. זה יקשה על קבלת סיוע מיידי.

לסיכום

יש מספר רב של פלטפורמות מרקטפלייס שבהם אתם יכולים למכור את המוצרים שלכם. בשונה מחנות רגילה שאתם בונים, מעצבים ומביאים לתוכה קהל על מנת שירכוש מוצרים – במרקטפלייס אתם נכנסים לתוך מערכת מכר קיימת, שבה אתם יכולים לפתוח חשבון ולהעלות מוצרים למכירה לקהל שכבר יש בפלטפורמה. רוב המרקטפלייסים בעולם הם קטנים מאוד, לא מוכרים ולא יהיה לכם יעיל לפתוח שם חנות אך לצידם יש שמו תגדולים כמו איביי, וולמארט ואמזון – מרקטפלייסים עם מיליוני אנשים, שם מאוד משתלם למכור.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על דרופשיפינג ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!