מה ההבדל בין אמזון FBA לדרופשיפינג?

מה ההבדל בין אמזון FBA לדרופשיפינג

נוף המסחר האלקטרוני מתפתח כל הזמן, עם מודלים עסקיים חדשים ואפשרויות Fulfillment שצצות מדי פעם. אם לוקחים בחשבון את הדינמיקה המשתנה ללא הרף, למצוא איזה מסלול לקחת עם החנות המקוונת שלכם באמזון יכול להיות אתגר גדול, ולפעמים אפילו מורט עצבים. ישנם שיטות שונות למסחר אלקטרוני איכותי באינטרנט, מהדפסה לפי דרישה (נקרא גם POD), דרופשיפינג בחנויות פרטיות, דרופשיפינג במרקטפלייסים וגם FBM ו-FBA של אמזון. עם זאת, נכון לעכשיו, המוצלחים שבהם הם 1) אמזון FBA, הכוללת רכישת מוצר תחת שם המותג שלכם ומסירת המשלוח לאמזון, ו-2) דרופשיפינג , שבה אתם מבקשים מהספק לשלוח את המוצר ללקוח שלכם בשמכם.

אז איך תדעו מהי האפשרות הטובה ביותר עבורכם? מה כדאי לשקול? במאמר הזה, נערוך ניתוח מעמיק של FBA ושל דרופשיפינג, נסקור את היתרונות והחסרונות שלהם ומה מייחד אותם.

מה זה אמזון FBA?

אמזון FBA הידוע גם בשם Fulfillment by Amazon, הוא שירות fulfillment שנעשה עבורכם המוצע על ידי אמזון. השירות כולל את עסקה לוגיסטית מלאה – מאחסון מוצרים במחסן ועד לאריזה, תיוג ומשלוח ללקוח. אפילו פעולות תמיכת הלקוחות מטופלות על ידי אמזון. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשלוח את הפריטים שלכם למרכזי fulfillment של אמזון .

FBA היא ללא ספק הבחירה האטרקטיבית ביותר עבור רוב המוכרים של אמזון מכיוון שהיא לא רק מפחיתה את כאב הראש ב-fulfillment אלא גם מעניקה לכם יתרונות כמו קבלת תג פריים ברישום שלכם. כאשר יש לכם את תג פריים, אתם יכולים לגשת למבצעי משלוח בלעדיים ולבסיס גדול של חברי פריים של אמזון, שידוע שהם מוציאים הרבה. בעוד אמזון FBA הוא שירות fulfillment, הוא משמש לעתים קרובות שם נרדף למודלים עסקיים שונים באמזון, כולל מותג פרטי ומכירה חוזרת.

רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

היכרות עם המותג הפרטי של אמזון (פרייבט לייבל)

Amazon Private Label הוא מודל מסחר אלקטרוני פופולרי. זה כולל מחקר על מוצר מנצח, מציאת יצרן צד שלישי שיכול לייצר עבורכם את המוצר, ואז מכירת המוצר תחת שם המותג שלכם.

במילים פשוטות, דרופשיפינג הוא מודל עסקי שבו מוכרים מעבירים את ההזמנה שהם מקבלים לספק (ברוב המקרים, סיטונאי או יצרן), ואז הספק שולח את המוצר ישירות ללקוח. אתם לא צריכים להחזיק את המלאי כשאתם מנהלים עסק דרופשיפינג. דרופשיפינג באמזון מתבצע באמצעות Fulfillment by Merchant (FBM). זהו דגם די פופולרי עבור מוכרי אמזון בעיקר בגלל התהליך הפשוט ועלויות התקורה הנמוכות. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לרשום את המוצר שלכם באמזון, לענות לפניות לקוחות, להודיע לצד השלישי בעת ביצוע הזמנה, והספק יטפל בכל השאר.

האם דרופשיפינג מותר באמזון?

כן, אמזון מאפשרת נוהל דרופשיפינג, אך בתנאי שתמלאו אחר ההנחיות. עבודה במסגרת ההנחיות חשובה מכיוון שאתם עלולים לקבל עונש אם לא תעשו זאת. הנה כמה הנחיות שיעזרו לכם להתחיל:

  • אתם צריכים שיהיה הסכם עם היצרן שהוא מזהה אתכם (ואף אחד אחר) כמוכר של המוצרים שלהם בכל החשבוניות הפונות ללקוח, תלושי האריזה והאריזה החיצונית.
  • לפני משלוח ההזמנה ללקוח, על הספק להסיר כל תלושי אריזה, חשבוניות, אריזה חיצונית או מידע אחר המזהה אותם כמוכר הראשי.
  • עליכם לקבל ולעבד החזרות של לקוחות ולא הספק שלכם.


כעת, לאחר שדנו בפירוט את היסודות של שני המודלים העסקיים, הגיע הזמן לבחון את היתרונות והחסרונות שלהם. נתחיל קודם עם אמזון FBA.

יתרונות של אמזון FBA

  1. לוגיסטיקה קלה – היתרון הגדול ביותר בשימוש ב-FBA הוא שאתם לא צריכים לדאוג לגבי תהליך fulfillment. אמזון מנהלת הכל, מאחסון המוצר ועד אריזתו ומשלוחו. זה לא רק מוריד עומס משמעותי מהכתף שלכם, אלא זה גם מאפשר לכם להתמקד בתמונה הרחבה יותר, כלומר להגדיל את החנות שלכם באמזון ולהביא יותר מכירות.
  2. גישה לפריים – דבר נהדר נוסף בשימוש ב-FBA הוא שהרישום שלכם כשיר למשלוח פריים. עם פריים, הלקוחות שלכם מקבלים משלוח חינם תוך יום אחד. אפשרות זו גורמת ללקוחות לתת לכם יותר העדפה כשהם עושים קניות באינטרנט. הם בוחרים את הרישום שלכם על פני המתחרים שלכם, אתם מקבלים יותר מכירות, הדירוג שלכם משתפר, והרישום שלכם מקבל יותר תנועה. יתרה מזאת, תג הפריים גם מאפשר לכם לקבל גישה לבסיס משתמשי הפריים של אמזון הכולל למעלה מ-112 מיליון חברים שיש להם הוצאה שנתית ממוצעת של יותר מ-$1,400.
  3. הזדמנויות צמיחה נוספות – FBA נותן לכם הזדמנויות רבות לצמוח כמוכרים. המוכרים יכולים להפעיל פרסום בתשלום, ליצור זהות מותגית באמצעות חלונות ראווה, תוכן וכו' ולקבל דחיפה בתנועה שלהם. סקייל של העסק הופך להיות קל. כאשר עושים זאת נכון, מכירה דרך FBA יכולה להניב לכם רווחים אדירים.
אמזון FBA

חסרונות של אמזון FBA

  1. נדרש הון עצמי גדול – יש הרבה עלויות תקורה שמוכרים מתמודדים איתם בעת פתיחת עסק של אמזון FBA. מרישום סימן מסחרי ועד למקור, ייצור, רישום, קופירייטינג, תמונות ומשלוח המוצר שלכם למחסן של אמזון. כל זה יכול להיות יקר מאוד ועשוי לדרוש הון רב, שיכול להיות קשה לניהול, במיוחד כשאתם רק מתחילים.
  2. עמלות גבוהות – העלות הגדולה ביותר של אמזון היא הפעילות הלוגיסטית שלה, והיא גובה עליה עמלה כבדה. כשאתם הולכים על מסלול ה-fulfillment באמצעות אמזון, אתם צריכים לשלם עמלות עבור טיפול במלאי, אחסון ומשלוח.
  3. תחרות גבוהה – מספר הקונים באמזון גדל בשנים האחרונות, וכך גם התחרות בתחום ה-FBA. תחרות גבוהה יכולה להקטין את הסיכויים שלכם להשיג מכירות ואולי לפגוע בנראות שלכם, כלומר, לקבל תשומת לב כמוכרי FBA יכול להיות קשה.


כעת, לאחר שדיברנו על היתרונות והחסרונות של אמזון FBA. בואו נעבור לדרופשיפינג והיתרונות והחסרונות שלו.

יתרונות של דרופשיפינג

  1. נדרשת פחות השקעה – דרופשיפינג לא דורש הרבה השקעה מלכתחילה, מכיוון שאינכם צריכים ללכת על הכל ולבנות נוכחות משמעותית. אתם פשוט צריכים לנהל משא ומתן עם הספק שלכם ולטפל בעמלת ההפניה. אז אם חסר לכם תקציב או רק אתם מתחילים בקטן, דרופשיפינג היא דרך ידידותית לכיס להרוויח רווחים.
  2. פחות מלאי פגום – עם דרופשיפינג, יש לכם מידה בריאה של שליטה על חווית הלקוח שלכם. הסיכוי שהקונים שלכם יקבלו מלאי פגום או לא מטופל קטן יותר מכיוון שהמוצרים עוברים דרך מעט מאוד ידיים בדרכם ליעדם. אתם יכולים גם לחסוך לעצמכם את הטרחה של מכירות איטיות במהלך חודשי החג ושיא המכירות, מכיוון שאתם שולחים ישירות את המלאי במקום להילחם על מקום במרכזי fulfillment של אמזון.
  3. מאמץ קטן – סיבה נוספת לאהוב דרופשיפינג היא המאמץ המועט עד ללא המאמץ שאתם צריכים להשקיע כדי להפעיל אותו. אתם לא צריכים לנהל רישומים, לדאוג למשלוח המלא ועוד. ספק הצד השלישי שלכם עושה הכל בשבילכם. אז אם אתם מחפשים מודל עסקי שחוסך זמן, זו יכולה להיות בחירה טובה.
דרופשיפינג יתרונות וחסרונות

חסרונות של דרופשיפינג

  1. שול רווח נמוך – בואו נודה באמת, דרופשיפינג עשוי לדרוש פחות עבודה והון קטן יותר, אבל בהשוואה לאמזון FBA, הוא לא נושא תשואות גבוהות.
  2. מידע לא שלם – כאשר אתם מבצעים דרופשיפינג, ברוב הפעמים, הספק שלכם לא יספר לכם כל פרט ופרט של המוצר שלו, ומותיר מאחוריו פערי מידע. זה יכול להקשות מאוד לענות על שאלות של לקוחות ומתעניינים, מה שעלול להשאיר רושם שלילי על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
  3. צמיחה מוגבלת – מעט מאוד אנשים יכולים לגרום לדרופשיפינג לעבוד לטווח ארוך מכיוון שיש מעט עד אין מקום לצמיחה או לבניית מותג. בטח, אתם יכולים להרוויח, אבל העסק שלכם תמיד חסר את הצמיחה שאתם יכולים להשיג עם FBA.
רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

לסיכום

דנו בצדדים הטובים והרעים של ה-FBA של אמזון ומודלים עסקיים של דרופשיפינג וההבדלים הכרוכים בהם. אנו מקווים שעכשיו יש לכם הבנה הרבה יותר טובה של איך השניים עובדים ותוכלו להבין מה מתאים לכם יותר.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!