אמזון VS איביי – איפה עדיף למכור?

אמזון VS איביי איפה עדיף למכור

אמזון ואיביי הן חביבות הקהל בכל הנוגע למכירת מוצרים באינטרנט והן בין פלטפורמות המסחר האלקטרוני בדירוג הגבוה ביותר. איך אתם יודעים שאתם נרשמים למרקטפלייס הנכון? המשיכו לקרוא תוך כדי פירוט איזה שוק מתאים לעסק איקומרס שלכם, וכיצד הוא יועיל לכם.

רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

הכירו את הפלטפורמות

הכירו את אמזון

אמזון נוסדה בקיץ 1994 במכירת ספרים באינטרנט. רק בשנת 1998, כאשר אמזון הרחיבה מוצרים למוזיקה וסרטונים, היא החלה לשתף את הפלטפורמה שלה עם מוכרי ספרים אחרים. אמזון היא מותג בפני עצמו ולכן היא הבעלים של מאגר הלקוחות. המרקטפלייס פשוט חולק את הטראפיק שלו, אז החברה הולכת להיות קפדנית מאוד כשאתם נרשמים למכירה איתם. אם יש לכם מוצר מקורי למכור באמזון, אתם מוכרים תחת המותג שלהם. בטח, יהיה לכם רישום חברה, עם זאת, כל המשלוח ושירות הלקוחות נעשים דרך אמזון. אתם פשוט מבקרים בביתה. כמוכרי אמזון, יהיו מגבלות, כמו מידע על לקוחות ועיצוב חזית החנות. כשמדובר באימיילים של לקוחות, למשל, יש לה את המידע הזה נעול. מכיוון שאתם עובדים תחת המותג שלה, אתם מוגבלים להרחיב את שלכם.

הכירו את איביי

איביי נוסדה רק שנה לאחר מכן בשנת 1995, איביי נותנת לכם קצת יותר מרחב תמרון לעבוד איתו. מאחר שאתם אחראים על המשלוח ושירות הלקוחות, איביי לא מסתירה את פרטי הלקוחות. אתם אמורים להיות מסוגלים להגיע ללקוחות והם בהחלט יכולים להגיע אליכם. יש הרבה יותר הזדמנויות להקים מותג על ידי יצירת ניוזלטרים ועדכוני מלאי. עם איביי, אתם יכולים לעצב את חזית החנות שלכם קצת יותר. אם אתם רוצים לבנות עסק רציני מאיביי, אתם יכולים להתאים אישית את שמות החנויות והלוגו שלכם. החופש לשלוח הכל בעצמכם מאפשר לכם להתאים אישית את האריזה לעיצוב כיפי ומותאם למותג.

מי עדיף מבחינת פלטפורמה? סיבוב ראשון: הולך לאיביי.

כדי להקים עסק מכובד שאנשים זוכרים, אתם צריכים את ההזדמנות להתבלט, ואמזון לא מאפשרת הרבה יצירתיות או תמיכה במיתוג. עם המודל המבוסס על מכירות פומביות של איביי, הוא מאפשר לכם את החופש למכור כל דבר, מהבארבי הישנה שלכם ועד השולחן החדש שלכם. שלא לדבר על סיפורי ההצלחה של עסקים שפרחו מהאתר. אין הרבה עסקים שהתחילו באמזון והפכו למותג ענק.

קורס איביי מקיף

קטגוריות מוצרים בפלטפורמות

קטגוריות מוצרים באמזון

כצרכנים, אתם יכולים לקנות כמעט כל דבר באמזון – אפילו את המכונית הבאה שלכם. בסך הכל, לאמזון יש 37 קטגוריות מוצרים, אבל בהתאם לאיזה סוג המוכרים שאתם, אתם עשויים להיות זכאיים ל-20 קטגוריות בלבד. 17 קטגוריות המוצרים הנותרים זמינים עבור אלה שיש להם את תוכנית המכירה המקצועית.

5 הקטגוריות הנמכרות ביותר של אמזון

  1. צעצועים ומשחקים
  2. מכשירי חשמל
  3. מצלמות וצילום
  4. משחקי וידאו
  5. ספרים

עם זאת, מותגים מסוימים כמו דיסני, למשל, לא יהיו זמינים למכירה חוזרת בגלל הסימן המסחרי שלהם. אלא אם כן אושרתם על ידי דיסני – עם חשבוניות כדי להוכיח זאת – אל תעשו את הטעות של לקנות את הפריטים האלה ולמכור אותם מאמזון. פעולה זו תעמיד אותכם בסיכון להשבתת החשבון.

קטגוריות מוצרים באיביי

אז יש לנו את איביי,שמוכרת יותר במכירת מוצרים משומשים. עם 75 קטגוריות מוצרים בארצות הברית, יש אינספור הזדמנויות למוכרים.

5 הקטגוריות הנמכרות ביותר של איביי

  1. מכשירי חשמל
  2. אופנה
  3. פריט אספנות
  4. סגנון חיים
  5. בית וגן


באיביי, אתם לא מוגבלים למותגים שאתם יכולים למכור מחדש בשיטת הדרופשיפינג, ובאמת יכולים לשחק עם המוצרים המתאימים ביותר לנישה שלכם. זה מאפשר לכם למכור מכל מקום, כולל מהמוסך או הדירה שלכם. הגמישות שאיביי מאפשרת לכם היא מדהימה כשאתם עסק קטן. עם זאת, ככל שאתם גדלים יותר, זה יותר מסובך לסווג את כל הפריטים שלכם.

מי עדיף מבחינת קטגוריות מוצרים? סיבוב שני: הולך לאיביי.

שני הפלטפורמות מאוד בכך שלשתיהן יש מגוון גדול של מוצרים, אבל לאמזון חסר משחק בקטגוריות כמו פריטי אספנות וציוד תעשייתי. בהשוואה לחוקים הנוקשים של אמזון, איביי מגיעה בעמדת יתרון. המדיניות שלה גמישה יותר בכל הנוגע לרישום המוצרים שלכם וכיצד אתם יכולים למכור אותם.

רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

סוגי צרכנים בפלטפורמות

צרכנים באמזון

אמזון הוא אתר מסחר אלקטרוני של עסק לצרכן (B2C) ושל עסק לעסק (B2B). הטבע של שני המודלים העסקיים הללו הוא שהקונים נמשכים למחירים נמוכים, מה שאומר שהמוצרים שלכם צריכים להיות במחיר תחרותי. זה עלול לפגוע בשולי הרווח שלכם אם לא תיזהרו. נכון לעדכון האחרון שלהם, לאמזון יש מאות מיליוני משתמשים פעילים בפלטפורמה. נכון לשנת 2023, ל-190 מיליון משתמשים בארה"ב יש מנויי פריים, ול-600 מיליון ברחבי העולם. המשמעות היא ששליש מהקונים באמזון משלמים עמלה שנתית כדי לבצע את הרכישות שלהם בצורה מהירה וקלה יותר. בנוסף, אמזון מספקת למוכרים מדיניות משלוח בינלאומית סטנדרטית, מה שמקל על המוכרים להעביר את המוצרים שלהם למדינות נתמכות בלבד. מתוך 105 המדינות, 55 נתמכות, ואמזון תדאג להזמנות עם תוכנית הייצוא של ה-FBA.

צרכנים באיביי

איביי, לעומת זאת, היא פלטפורמת צרכן לצרכן (C2C) וצרכן לעסקים (C2B). המודל העסקי המקורי שלהם היה מכירות פומביות של מוצרים, מה שהקל על מסחר וסחר חליפין. המודל של האסכולה הישנה הוא מה שהופך אותה לאטרקטיבית כל כך לקונים. נכון לרבעון האחרון שלה ב-2022, לאיביי יש 379 מיליון קונים פעילים כאשר למעלה מ-64% מהם הם משתמשי נייד. זה דירג אותם ב-3 אפליקציות הקניות הניידות הפופולריות ביותר בארצות הברית. נכון לעכשיו, איביי מגיעה ליותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. הפלטפורמה מציעה תוכנית משלוחים גלובלית שבה הם דואגים ללוגיסטיקה עבורכם ברגע שאתם זכאים לתוכנית, בדומה ל-FBA.

מי עדיף מבחינת סוגי צרכנים? סיבוב שלישי: הולך לאמזון.

שני הפלטפורמות מאוד בכך שלשתיהן יש כמות עצומה של קהל, יותר מכל הפלטפורמות מרקטפלייס האחרות הקיימות. היתרון המרכזי של אמזון זה המכירה B2B ישירות לעסקים מה שמאפשר לסוחרים באמזון למכור בנפח מכירות גבוה יותר, גם אם במחיר נמוך יותר.

לסיכום

כפי שאתם יכולים לראות, גם לאיביי וגם לאמזון יש יתרונות וחסרונות. שתיהן מדורגות ממש גבוה כפלטפורמות מסחר אלקטרוני, אבל בסופו של דבר, אתם באמת צריכים להסתכל על העסק שאתם רוצים לייצר. מצאו את הנישה שלכם ושלטו בה. אני אישית ממליץ לכם להתחיל עם מכירה באיביי מכיוון שהיא מצריכה הרבה פחות משאבים מאשר למכור בפלטפורמה של אמזון.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על דרופשיפינג ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!