CPC (עלות לקליק) ו-CPA (עלות להמרה) – מה ההבדל ביניהם?

CPC VS CPA מה ההבדל ביניהם

אנחנוו מקבלים את השאלה הזו לעתים קרובות למדי – מה ההבדל בין מחיר לרכישה ומחיר לקליק? או מה עדיף למדוד, CPA או CPC? אין באמת תשובה טובה מה עדיף למדוד כי הם שונים ומייצגים מדדים שונים שאת שניהם צריך למדוד באופן קבוע בקמפיינים שאתם מריצים. למי שמחפש תשובות, תוכלו למצוא את ההבדלים ביניהם ולמה חשוב להתייחס בנפרד לכל אחד מהמדדים. בנוסף, במאמר זה נעמיק בשאלת המחיר לקליק לעומת המחיר לpgukv.

רוצים לשווק את העסק עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

מה זה CPA?

CPA (עלות לפעולה – Cost Per Acquisition) מייצג עלות לכל פעולה – יש שיטענו ש-CPA מייצג עלות לכל רכישה ואחרים רואים בכך עלות להמרה. אבל אם אנחנו טכניים, רכישה והמרה הן שתיהן פעולות איכות ולכן אנחנו אוהבים להישאר עם המונח CPA כלומר עלות לפעולה. בימים הראשונים של הפרסום הדיגיטלי היו מקרים שבהם פלטפורמות לא גבו מכם, אלא אם ננקטה פעולה ספציפית שהגדרתם או בחרתם במערכת. אבל ככל שפלטפורמות המודעות התקדמו, מודל CPA נעשה רחב יותר לגבי אילו פעולות שננקטו נחשבו לפעולה שמצריכה תשלום. לכל פלטפורמה יש קבוצה ייחודית משלה של פעולות שעוקבים עליהן ומשלמים עליהן כמו Facebook, Google Ads ו-LinkedIn Ads. חלק מהפעולות הן קליקים, מעורבות, טראפיק לאתר והמרות.

הדבר הגדול במודל CPA הוא שאתם יכולים להגדיר יעד CPA עבור הפלטפורמה כדי לבצע אופטימיזציה מולו. לדוגמה , אני יכול להגדיר מחיר יעד לרכישה של $35 ופלטפורמת ההפרסום תציג את המודעות ללקוחות פוטנציאליים ספציפיים עם הסבירות הגבוהה ביותר ליצור המרה במחיר הזה של $35 או נמוך יותר. הפרטים על האופן שבו פלטפורמות המודעות הללו עושות את זה מורכבים ואינם ידועים ב-100% לגבי אופן האופטימיזציה שלהן. גוגל למשל תדרוש מכם מספר מסוים של המרות לפני שתוכלו לנצל את מלוא היתרונות של מודל ה-CPA.

עלות להמרה

מה זה CPC?

CPC (עלות לרכישה – Cost Per Click) מיצג את העלות שנשלם עבור כל קליק. בעולם הפרסום, אנשים רבים חושבים על מחיר לקליק ביחס ל-Google Ads (לשעבר Google AdWords) מכיוון שהם היו הפלטפורמות שבאמת הביאו את מודל תשלום המודעות הזה להיות פופולרי. מודל העלות לקליק (CPC) נוצר כך שמפרסמים יחויבו רק כאשר לקוח פוטנציאלי לוחץ על המודעה שלהם. זה נבדק בצורה חיובית מאוד בקהילת המפרסמים כי זה הבטיח שלקוחות פוטנציאליים יראו את המודעה, יקראו אותה ושהם הרגישו שהיא מספיק רלוונטית כדי ללחוץ עליה כדי ללמוד עוד. במקרים רבים משווקים מתייחסים לפעמים למודל העלות לקליק כ-PPC או תשלום לפי קליק. האמת המצערת היא שיש כל כך הרבה ראשי תיבות במרחב השיווק הדיגיטלי שתמצאו הרבה חפיפה ודעות או אמונות סותרות לגבי המשמעות של דברים מסוימים. אבל זה ככה בכל תעשייה. CPC או PPC הם בעצם ההיפך ממודל ה-CPM (עלות ל-1000 חשיפות). באמצעות המודל הזה, מפרסם ישלם סכום כסף ספציפי עבור כל 1,000 הופעות. זה הגיע מאמצעי פרסום ישנים יותר כמו עיתונים, רדיו, שלטי חוצות וטלוויזיה כאשר אומדן התפוצה, ההאזנה והצפייה, כשהמפרסמים שילמו על סמך אותם "חשיפות".

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר לפרסום במחיר לקליק הוא היכולת לחזות תנועה. על ידי תשלום עבור הקליק תוכלו להקצות תקציב שיניב כמות מבקרים צפויה לאתר שלכם. משווקים דיגיטליים אוהבים את הניבוי הזה לתכנון ותחזית. משהו מאוד ייחודי להצעות מחיר לקליק בסביבת המודעות המופעלות על ידי מילות מפתח של Google Ads הוא שככל שמונח תחרותי יותר כך הקליק יעלה לכם יותר ברוב המקרים. התמחור הדינמי הזה נשלט על ידי מספר גורמים שלא ניכנס אליהם במלואם כאן, אבל אולי שווה את הזמן שלכם לבדוק את זה אפילו יותר. רוב פלטפורמות המודעות הגדולות נותנות לכם אפשרות להשתמש במודל עלות לקליק כולל Google Ads, LinkedIn Ads, Facebook Ads ועוד.

עלות לקליק
רוצים לשווק את העסק עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

אז מה ההבדל בין CPC ל-CPA?

בעוד שהסברנו את הפרטים על CPC או עלות לקליק ו- CPA או עלות לפעולה/עלות לרכישה, אנו יכולים כעת לפשט זאת להבדל קל להבנה בין CPC ל-CPA:

  • CPC משלם עבור הקליק
  • CPA משלם עבור הפעולה

    זה באמת כל כך פשוט. ההבדל העיקרי בין עלות לקליק למחיר לרכישה הוא תשלום עבור הקליק לעומת תשלום עבור הפעולה/הרכישה. במציאות יש לא מעט ניואנסים למודלים אלה של הצעות מחיר ואלמנטים אחרים שישפיעו על העלות ופוטנציאל ההמרה. חפשו בבלוג שלנו מאמרים רלוונטיים על קבוצות מודעות, מתחרים בקמפיינים ועוד גורמים רלונטיים שמשנים את העלויות במערכות הפרסום.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!