כיצד ליצור את הדף העסקי המושלם בפייסבוק לקידום העסק הקטן שלך

כיצד ליצור את הדף העסקי המושלם בפייסבוק לקידום העסק הקטן שלך

פייסבוק היא פלטפומת המדיה החברתית הנפוצה ביותר עבור משווקים ברחבי העולם. לא משנה מהן המטרות השיווקיות שלכם, פייסבוק צריכה להיות חלק מהאסטרטגיה שלכם. זה חיוני ללמוד לא רק כיצד ליצור דף עסקי בפייסבוק אלא גם כיצד להשתמש בו ביעילות כדי לקדם את המותג שלכם. ריכזנו את המדריך שלנו להקמה והתאמה אישית של דף פייסבוק מקצועי ולשתף את העצות שלנו כיצד להשתמש בדף זה כדי להצמיח את העסק שלכם על ידי אינטראקציה עם קהל הפייסבוק שלכם.

התחילו עם הבסיס

כדי ליצור דף עסקי בפייסבוק, היכנסו לחשבון הפייסבוק האישי שלכם ועברו אל אזור יצירת דפים בפייסבוק. לאחר שאתם שם, ראו את שתי האפשרויות: עסקים או מותג וקהילה או אישיות ציבורית. לחצו על התחל תחת עסק או מותג.

יצירת דף עסקי בפייסבוק

מלאו את המידע העסקי הבסיסי שלכם

לאחר שתבחרו עסק או מותג, תתבקשו להזין שם דף וקטגוריה. זכרו שאתם יכולים לשנות את הקטגוריה שלכם מאוחר יותר, אבל שם הדף שלכם כמעט ובלתי אפשרי לשינוי. הקטגוריה שתבחרו תקבע אילו שדות נוספים תצטרכו למלא. לדוגמה, אם תבחרו במסעדה, תמלאו את הכתובת ומספרי הטלפון של המיקום או המיקומים שלכם יחד עם שעות הפעילות שלכם.

רוצים לקדם את העסק בפייסבוק עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

הוסיפו תמונת פרופיל ותמונת שער (Cover)

גודל תמונות של מדיה חברתית חשובים – אם אתם משתמשים בגודל הלא נכון, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם חיתוך מביך או תמונות מפוקסלות, אז שמרו את גדלי התמונות המומלצים האלה בהישג יד:

  • גודל תמונת פרופיל בפייסבוק –  170X170 פיקסלים
  • גודל תמונת קאבר פייסבוק – 820X460 פיקסלים


תמונת הפרופיל שלכם תופיע כאייקון שלכם בכל פעם שתוכן העמוד שלכם יופיע בניוז בפיד של פייסבוק וכאשר אתם מגיבים על פוסטים אחרים. באופן אידיאלי, זה יהיה לוגו החברה שלכם. מידות מרובעות הן הטובות ביותר, אבל פייסבוק תחתוך את התמונה לעיגול עבור מודעות ופוסטים, אז השאירו מקום ריק מסביב לקצוות. כאשר אתם מעלים את התמונה, אתם יכולים לצפות בתצוגה מקדימה של החיתוך ולבצע התאמות.

תמונת הקאבר שלכם בפייסבוק מופיעה בחלק העליון של הדף שלכם והיא מהווה הזדמנות מצויינת לספק אלמנט ויזואלי שתומך במיתוג שלכם, מושך תשומת לב או מעורר רגשות של המבקרים שלכם. לפי פייסבוק, תמונת השער שלכם מוצגת בגדלים שונים במחשבים שולחניים ובסמארטפונים – 820 פיקסלים רוחב על 312 פיקסלים גובה במחשבים שולחניים ו-640 פיקסלים רוחב על 360 פיקסלים בגובה בסמארטפונים. מניסיוננו, נראה כי 820 פיקסלים רוחב על 462 פיקסלים גובה עובדים בצורה הטובה ביותר הן לנייד והן למחשב שולחני. אבל הקפידו לשמור אלמנטים חשובים של טקסט ועיצוב במרכז התמונה והציגו בתצוגה מקדימה כיצד התמונה תופיע בנייד ובמחשב השולחני

אם אין לכם מעצב בצוות שיעזור בתמונות, לכלים חינמיים כמו Canva יש תבניות מוכנות מראש, שתוכלו להתאים אישית, או שאתם יכולים פשוט להזין את הממדים המותאמים אישית וליצור תמונה משלכם. אתם יכולים אפילו להעלות סרטון לאיזור של הקאבר או להציג מצגת תמונות..

תמונת הפרופיל בדף פייסבוק

מלאו את פרטי הדף שלכם

Google מכניסה לאינדקס דפים עסקיים של פייסבוק, כך שהטקסט שאתם כוללים בפרופיל שלם יכול לעזור לכם לקבל דירוג בתוצאות של מנועי חיפוש גלובליים ומקומיים. כאשר אתם יוצרים דף עסקי בפייסבוק, תראו טיפים שידריכו אתכם למילוי כל פרטי הדף שלכם. אם אתם צריכים לחזור כדי לבצע שינויים, עברו לכרטיסייה 'אודות' של הדף שלכם ולחצו על ערוך פרטי עמוד.

להלן השדות למלא:

  • שם משתמש — הוספת שם משתמש מקלה על מציאת הדף שלכם מכיוון שהשם מופיע בכתובת האתר שלך (Facebook.com/YourUserName) במקום במחרוזת של מספרים שנוצרו באקראי.
  • תיאור – תנו לאנשים תקציר על מה הדף שלכם ב-255 תווים.
  • קטגוריות – קטגוריות יכולות לעזור לאנשים למצוא את הדף שלכם. בחרו עד שלוש קטגוריות.
  • פרטי יצירת קשר – אם יש לכם מספר טלפון עסקי, אתר אינטרנט וכתובת דוא"ל, הוסיפו אותם כאן.
  • מיקום – אם יש לכם חנות פיזית, שתפו את הכתובת שלכם כאן. אתם יכולים גם לכלול אזור שירות.
  • שעות פעילות – אם אתם פתוחים רק בשעות נבחרות, ציינו אותן כאן.
  • עוד – כאן תוכלו להוסיף רשימה של המוצרים שלכם, טווח מחירים וקישור למדיניות הפרטיות שלכם.


כל הפרטים הללו יופיעו בחלק 'אודות' של עמוד הפייסבוק שלכם, שם תוכלו להוסיף עוד מידע, כגון הסיפור של העסק שלכם, פרסים, תפריט וכו'.

הוסיפו שותפי עריכה לדף שלכם

אם אתם מתכננים לחלוק את משימות השיווק שלכם בפייסבוק עם צוות, תרצו להעניק גישה ולהקצות תפקידים לאנשים שונים. כדי להוסיף שותפי עריכה, עברו להגדרות הדף שלכם ולקטע תפקידים בדף. אתם יכולים להקליד את השם של כל חבר או אדם בפייסבוק שעשה לייק לעמוד שלכם. לחלופין, אתם יכולים להקליד כתובת דואר אלקטרוני המשויכת לחשבון פייסבוק. כך או כך, אתם חייבים להיות חברים בפייסבוק עם כל מי שאתם מוסיפים כמשתף פעולה.

אפשרויות התפקיד כוללות:

  • מנהל – גישה מלאה ומוחלטת לכל דבר.
  • עורך – יכול לערוך את הדף, לשלוח הודעות ולפרסם בדף, ליצור מודעות בפייסבוק, לראות איזה מנהל יצר פוסט או תגובה ולהציג תובנות.
  • מגשר – יכול להגיב ולמחוק תגובות בדף, לשלוח הודעות בתור הדף, לראות איזה מנהל יצר פוסט או תגובה, ליצור מודעות ולהציג תובנות.
  • מפרסם – יכול לראות איזה מנהל יצר פוסט או תגובה, ליצור מודעות ולהציג תובנות.
  • אנליסט – יכול לראות איזה מנהל יצר פוסט או תגובה ולהציג תובנות.
תפקידים בדף פייסבוק

בצעו אופטימיזציה של הדף העסקי שלכם בפייסבוק

לאחר שתמלאו את הפרטים הבסיסיים, תוכלו לבצע אופטימיזציה נוספת של הדף שלכם עם אפשרויות התאמה אישית. בדף שלכם, לחצו על התפריט הנפתח ובחרו ערוך כרטיסיות. משם, אתם יכולים לבחור תבניות שמתאימות לסוגים שונים של עסקים כמו קניות, שירותים, מסעדות ובתי קפה וכו'. לכל תבנית יש כפתור ברירת מחדל קריאה לפעולה (CTA) וכרטיסיות שתוכלו להציג בתצוגה מקדימה על ידי לחיצה על התבנית. לדוגמה, התבנית של מסעדות ובתי קפה משנה את כפתור הקריאה לפעולה הראשי שלכם ל-"דרכי הגעה" וכוללת כרטיסיות עבור התפריט, ההצעות, הביקורות והתמונות שלכם. לאחר שתבחרו תבנית, תוכלו להתאים אישית את הכרטיסיות שלכם על ידי הסרת אלו שאינכם צריכים או סידור מחדש כדי לרשום את החשובים ביותר תחילה.

עשו שימוש בתובנות בדף פייסבוק

החל מה-30 ביוני 2021, פייסבוק סגרה את הכלי Facebook Analytics, שאפשר לכם לבנות דוחות גם לדפים עסקיים של פייסבוק וגם לחשבונות עסקיים באינסטגרם. עם זאת, Facebook Insights עדיין זמין. כאשר אתם מסתכלים בדף העסקי שלכם בפייסבוק, תראו לשונית תובנות בצד שמאל של תפריט הפייסבוק שלכם, בין התראות וכלי פרסום. בחלק העליון של דף התובנות, תראו את הנתונים הסטטיסטיים שלכם כגון לייקים, טווח הגעה לפוסטים ומעורבות לשבוע, יחד עם השוואה לאותם נתונים סטטיסטיים מהשבוע שעבר.

Facebook Insights גם נותן לכם מבט מקרוב על הדמוגרפיה של הקהל כמו גיל, מגדר ומיקום. בנוסף, אתם יכולים לבדוק באילו ימים ושעות המעריצים שלכם מחוברים על ידי מעבר ל-Page Insights ואז לפוסטים. אין זמן אחד טוב ביותר לפרסם בפייסבוק, אבל פרסום כשהקהל שלכם פעיל באינטרנט הוא התחלה מצוינת. 

רוצים לקדם את העסק בפייסבוק עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

לסיכום

דף עסקי בפייסבוק הוא שלב התחלתי שכל עסק חדש עובר מיד לאחר הקמת העסק. נוכחות בזירה של פייסבוק היא חובה גם אתם לא מתכננים להשקיע תקציבי פרסום גבוהים בתחילת הדרך. דרך הדף תוכלו להציג את העסק שלכם עם המידע הרלוונטי, לקבל ביקורות מגולשים, לעדכן את הקהל הנאמן שלכם ובהמשך לבצע קמפיינים דרך הדף העסקי.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על דרופשיפינג, מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!