איך לצלם תמונת מוצר באיכות טובה

איך לצלם תמונת מוצר באיכות טובה

תמונות מרתקות ומצולמות היטב הן גורם מכירות קריטי מאז ימי הקטלוגים של הזמנה בדואר. לקוחות צריכים להיות מסוגלים לראות את המוצר שלכם מכמה זוויות, לבחון פרטים, להשוות אפשרויות צבע ומידות ולראות את המוצר בהקשרים של העולם האמיתי – כך שהחנות איקומרס שלכם צריכה לשאוף לחווית קניה אישית ככל האפשר. זה חיוני שהתמונות שלכם יהיו מוארות היטב ומורכבות כדי להציג את המוצר בצורה ברורה ומדויקת ככל האפשר, תוך כדי שיקוף הסגנון של המותג שלכם. עבור עסקים מסוימים, הפתרון הטוב ביותר הוא העסקת צלם מקצועי. אבל אם אתם בתקציב מצומצם, כל מה שאתם צריכים כדי לצלם תמונות מוצרים באיכות גבוהה בעצמכם הוא ציוד זול יחסית וידע בסיסי בעקרונות הצילום.

רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

הציוד שתצטרכו לצילום תמונת מוצר

  • מצלמה דיגיטלית עדשה אחת (DSLR) או סמארטפון ברזולוציית 12 מגה פיקסל לפחות
  • נייר לבן סוויפט (עבור הרקע)
  • חצובה
  • משטח להנחת המוצר שלכם (פלטפורמה, שולחן, בובת ראווה וכו')
  • מקור אור טבעי
  • חדר או אזור של חדר שתוכלו להקדיש לצילום
  • נייר דבק 
  • תוכנת עריכת תמונות או אפליקציית סמארטפון

טיפים לצילום תמונת מוצר ברמה גבוהה

1. הכירו את המצלמה שלכם

הקדישו זמן ללמידה על התכונות וההגדרות של המצלמה. בין אם אתם משתמשים בסמארטפון או במצלמת DSLR דיגיטלית, תרצו לדעת למה הכלי שלכם מסוגל וכיצד למקסם את הפונקציונליות שלו. קחו את הזמן כדי ללמוד על חשיפה, מיקוד ואיזון צבעים. אם אתם עובדים עם סמארטפון, הורידו אפליקציה המאפשרת לכם לשלוט בהגדרות אלה באופן ידני כדי שתוכלו ליצור תמונות עקביות יותר. נוחות עם תכונות המצלמה שלכם וללמוד כיצד להשתמש בהגדרות המתאימות לסוג התמונות שאתם מצלמים לא רק יעזור לכם להפיק תמונות טובות יותר, זה יזרז את התהליך שלכם וימשיך לעבוד ביעילות רבה יותר.

2. בחרו את העדשה המתאימה לעבודה

אם אתם משתמשים במצלמת SLR, תרצו לפחות עדשת 35 מ"מ סטנדרטית ועדשת מאקרו 100 מ"מ לצילומי פרטים. יש גם יצרני צד שלישי שמייצרים תוספות עדשות לסמארטפונים. בהתאם לצרכים שלכם, אתם יכולים להוסיף עדשות מאקרו, טלפוטו, זווית רחבה ואנומורפית לסמארטפון שלכם כדי לעזור לשפר את איכות התמונות שלכם.

3. להשתמש בחצובה

אף אחד לא אוהב תמונה מטושטשת. חצובה תשאיר את המצלמה שלכם יציבה בצורה מושלמת כך שהתמונה שלכם תהיה ברורה יותר וממוקדת יותר. הציבו את החצובה שלכם במיקומים עקביים עבור כל זווית שאתם מצלמים. סמנו את עמדות החצובה שלכם כך שתוכלו להציב אותה באופן זהה בכל פעם. שמירה על זוויות עקביות ומרחקי צילום בכל המוצרים שלכם תעזור ללקוחות שלכם להשוות ביניהם ולספק חווית משתמש חלקה יותר בעת הגלישה באתר שלכם.

שימוש בחצובה

4. לצלם בגודל הקובץ הגדול ביותר האפשרי

אתם תמיד יכולים להקטין את התמונות שלכם, אבל אם תצלמו אותן ברזולוציה נמוכה, לא תוכלו להגביר את הבהירות והאיכות שלהן. ייתכן שתרצו להשתמש בתמונות שלכם עבור חומרי שיווק מודפסים או כתמונות באתר האינטרנט שלכם. תמונות אלו יצטרכו להיות ברזולוציה גבוהה יותר כדי להופיע היטב בהקשרים אלו, כך שתמיד עדיף להתחיל עם גודל הקובץ הגדול ביותר וליצור גרסאות קטנות יותר לפי הצורך. אם יש לכם מצלמת SLR דיגיטלית, צלמו בפורמט RAW ושמרו עותקים ערוכים כ-jpg. אם אתם משתמשים בסמארטפון, השתמשו במצלמה הפונה לאחור כדי לצלם את התמונה האיכותית ביותר וודאו שההגדרות שלכם מוגדרות בגודל הקובץ הגדול ביותר.

5. צלמו עם רקע מאחורה (סוויפ)

אם אינכם מכירים מה זה סוויפ, זהו רקע חלק המספק רקע נקי שלא נשבר בצילום המוצר שלכם. הנחת מוצר על רקע עם פינה קשה (היכן שהמישור האופקי והאנכי נפגשים) מייצרת קו לא נוחים לצילום. סוויפ מבטל את הבעיה הזו. בעוד שאתם יכולים ליצור סוויפ עם מגוון חומרים, גיליון גדול של כרטיסים לבנים או גליל נייר לבן יהיו האופציה החסכונית ביותר. עבור מוצרים קטנים, אתם יכולים פשוט להדביק קצה אחד של הנייר שלכם על הקיר והשני על הרצפה או על השולחן, כדי לוודא שיש עיקול הדרגתי לנייר. כמו כן ודאו שהנייר שלכם גדול מספיק כדי למסגר את המוצר שלכם בתוך החלל הלבן עם מעט רקע חיצוני בתמונה. אתם תמיד יכולים לחתוך קצת רקע המופיע בפריים כאשר המצב הוא בלתי נמנע – כמו צילום רהיטים גדולים – אבל מזעור רקע נוסף בתמונות שלכם יקל על העריכה בהמשך. סוויפים יכולים להיות במגוון צבעים, אבל רוב תמונות המוצר מצולמים על רקע לבן בגלל:

  • הם שומרים את הפוקוס על המוצר – רקע לבן נקי מבטל הפרעות חזותיות ומשאיר את עין הלקוח ממוקדת בתמונות המוצר שלכם.
  • אתם יכולים בקלות לגזור ולהדביק – הם מאפשרים לחתוך בקלות רבה יותר את האובייקט מהרקע ולהזיז אותו או להרכיב אותו עם תמונות אחרות.
  • הם שומרים על עקביות צבע – שימוש באותו סוויפט לבן עבור כל המוצרים שלכם ישמור על עקביות הצבעים שלכם. סוויפים צבעוניים ישליכו את הגוונים שלהם על האובייקטים המצולמים ולמרות שהם עשויים להיות מהנים, הם יכולים לתת תיאור לא מדויק של הצבע האמיתי של המוצר שלכם.
  • הם ממזערים את גודל הקובץ  למרות שאתם יכולים וצריכים לבצע אופטימזיציה של כל התמונות שלכם לפני הוספתן לאתר, רקע לבן גם יעזור לשמור על גודל קבצים קטן.
רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

לסיכום

צילום תמונת מוצר ברמה איכותית יכול לעזור לכם להציג את המוצרים באתר שלכם בצורה מקצועית. במאמר הזה עברנו על טיפים מרכזיים שיעזרו לכם לצלם תמונת מוצר איכותית וגם על רשימת הדברים שאתם צריכים כדי שהצילום באמת יצליח. אני ממליץ בחום לשים דגש על יצירה או רכישה של רקע לבן לצילום (סוויפ) שבעצם עוזר לכם לנטרל קווים והצללות בתהליך הצילום ועוזר לכם לייצר תמונות חדות ומדויקות.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על דרופשיפינג ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!