איך לקבל דירוג גבוה במנוע החיפוש של גוגל

איך לקבל דירוג גבוה במנוע החיפוש של גוגל

"איך אפשר לדרג את האתר שלי בדף הראשון של גוגל?", "מה אני צריך לעשות באתר כדי לעקוף את המתחרים שלי בקידום האורגני?" למרות שאני לגמרי מבין את השאלות האלה, לענות עליהן זה ממש קשה. זה כמעט קשה כמו לקבל דירוג גבוה בגוגל. עם זאת, בפוסט זה, אעשה כמיטב יכולתי כדי לענות על השאלה הזו של מיליון דולר: איך לקבל דירוג גבוה בגוגל? 

איך להפוך להיות התוצאה הטובה ביותר?

רוצים להתחיל או לשפר את ה-SEO באתר שלכם?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

כל העצות לקידום אתרים שאני נותנים לקולגות ולקוחות או לקוראים של הבלוג הזה מסתכמות באותו הדבר: פשוט בנו אתר שהוא מעולה מבחינת הערך שהוא נותן. גוגל רוצה לתת למשתמש את התוצאות הטובה ביותר עבור שאילתת חיפוש מסוימת. אם אסטרטגיית ה-SEO שלכם מתמקדת בלהיות התוצאה הטובה ביותר, וליצור את האתר הטוב ביותר האפשרי, כנראה שאתם במסלול הקידום הנכון לאתר שלכם.

דירוג האתר בגוגל

למהירות טעינה יש פקטור מרכזי בקידום האתר

מהירות האתר היא אחד הגורמים שקובעים אם אתם מקבלים דירוג טוב בגוגל. בעוד שמהירות האתר לא הייתה החשובה ביותר מבחינה היסטורית, היא גוברת בחשיבותה יותר ויותר. אתר אינטרנט איטי יגרום לקצב סריקה איטי; לגוגל לוקח יותר זמן להעלות דפים באתר שלכם, ולכן עשוי לקחת זמן רב יותר כדי להוסיף תוכן חדש לאינדקס. הפיכת האתר שלכם למהיר יותר היא דרך קלה יחסית להגדיל את הסיכוי לקבל דירוג גבוה בגוגל. אתם יכולים להשתמש בדו"ח המהירות ב-Google Search Console כדי לבדוק אם הדפים שלכם נטענים מהר או לאט. בנוסף, מהירות הטעינה משפיעה על חווית המשתמש וטעינה איטית של עמודים תפריע לגולשים לנווט באתר ולבצע המרות.

עבודה עם אתרי וורדפרס

וורדפרס היא למעשה פלטפורמה ידידותית לקידום אתרים, כך שרוב ההיבטים הטכניים כבר מכוסים. לכל הדברים שלא, אתם יכולים להתקין את התוסף (חינם) Yoast SEO לוורדפרס, אשר מתקן כמה בעיות קלות שיש לוורדפרס. התקנת התוסף ושימוש בהגדרות ברירת המחדל כבר משפרות את ה-SEO הטכני שלכם באופן משמעותי. אם תדאגו להפעיל את כל העדכונים של תוסף ה-SEO, כל ההיבטים העיקריים של SEO טכני כבר יכוסו.

מבנה אתר והיררכיה ברורים

מבנה אתר ברור משפר את הסיכויים שלכם לקבל דירוג גבוה בגוגל. מנועי חיפוש, כמו גוגל, עוקבים אחר קישורים. לכן, האופן שבו אתם בונים את האתר שלכם, והאופן שבו אתם מקשרים באופן פנימי את הדפים שלכם זה לזה, הוא בעל חשיבות חיונית. דפים שיש להם הרבה קישורים שמפנים אליהם ייראו חשובים לגוגל, בעוד שעמודים שאין להם הרבה קישורים יהיו פחות משמעותיים לגוגל. חשבו על מבנה האתר שלכם כמדריך לגוגל, ולכן  המבנה וההיררכיה חשובים מאוד.

התוכן הוא עדיין המלך של האתר שלכם

תוכן איכותי לאתר הוא גם מרכיב מרכזי וגם אתגר גדול בכל אסטרטגיית SEO. בזמן שמנועי חיפוש סורקים דפי אינטרנט, יש להתאים את התוכן של האתר שלכם לאלגוריתמים – המשתנים ללא הרף – של מנועי החיפוש. בנוסף לכך, עליכם לשאוף לתוכן איכותי, ולכתוב בצורה ברורה כך שהקהל שלכם גם יהנה וגם יבין את האתר שלכם. אנחנו יודעים להגדי בוודאות שתוכן הוא הפקטור הכי מרכזי כיום בקידום אתרים בצורה אורגנית וכששואלים אותי מה זה SEO – התשובה שלי תמיד תהיה – תוכן איכותי לגולש.

5 טיפים לדירוג האתר שלכם בגוגל

פוסט זה אינו מכיל מדריך שלב אחר שלב כיצד לדרג גבוה בגוגל. ואני מבין לגמרי שאנשים כן רוצים מדריך כזה. אני מאוד מצטער, אבל מדריך כזה פשוט לא קיים. עם זאת, אני יכול לתת לכם כמה עצות מעשיות כיצד לשפר את הדירוג שלכם.

ממוצע דירוגים קידום אורגני

1. הציבו יעדים ריאליים

לפעמים מילות המפתח שאתם מנסים לקבל דירוג עבורן פשוט תחרותיות מדי. אם כבר יש מספר אתרים חזקים עם תוכן איכותי המכוון לאותה מילת מפתח, תהיה עבודה קשה להתחרות בהם. אם זה המקרה, אתם יכולים לשקול לכוון למילות מפתח עם זנב ארוך יותר במקום זאת.

2. שפרו תכנים ללא ערך

לתוכן בלי ערך יש מעט קישורים פנימיים מדפים אחרים או פוסטים המקשרים אליו. גוגל מעריכה שסוג זה של תוכן פחות נותן ערך לגולש. לכן, אם מאמר חשוב לכם, עליכם להבהיר זאת גם לגוגל וגם למבקרים שלכם. קישור למאמר הספציפי הזה מתוכן רלוונטי אחר. קישור אליו ממאמרים שמייצרים תנועה רבה במנועי החיפוש יעזור לגוגל ולקהל שלכם להגיע לפוסט בבלוג שלכם.

3. התמודדו עם קניבליזציה של מילות מפתח

קניבליזם של מילות מפתח יכול להתרחש אם אתם מבצעים אופטימיזציה של שני פוסטים (או יותר) עבור מילות מפתח דומות מדי. עבור גוגל, קשה להבין איזה מהמאמרים האלה הוא החשוב ביותר. כתוצאה מכך, אתם יכולים בסופו של דבר להיות בדירוג נמוך עם שני המאמרים. מבנה הקישורים הפנימי שלכם יכולים לפתור חלק מבעיות הקניבליזם של מילות המפתח שלכם. חשבו איזה מאמר הכי חשוב לכם וקשרו אליו מהמאמרים הפחות חשובים עם זנב ארוך. זה מאפשר לגוגל לדעת איזה מהם לתעדף.

במקרים רבים, הדרך הטובה ביותר לפתור בעיות קניבלציה של מילות מפתח היא מיזוג התוכן שלכם. מצאו מאמרים המתמקדים בשאילתות חיפוש דומות. אם שני מאמרים מושכים את אותו קהל ובעצם מספרים את אותו הסיפור, כדאי לשלב ביניהם. כתבו מחדש את הפוסטים האלה למאמר אחד מדהים ובועט. זה ישפר את הדירוג שלכם ויפתור את בעיית הקניבליזציה של מילות המפתח שלכם. אחרי הכל, גוגל אוהב תוכן ארוך וכתוב היטב.

4. שפרו את מהירות האתר שלכם

כמו שכבר ציינו, מהירות היא היבט מכריע של SEO. גוגל פשוט אוהב אתרים מהירים, וכך גם משתמשים. אתם יכולים לשפר את מהירות האתר שלכם באמצעות מעבר לאחסון טוב יותר או על ידי התקנת תוספים של מטמון אתרים, CDN וכיווץ תמונות.

5. תקנו שגיאות ב-Google Search Console

בכלי של גוגל לגקידום אתרים אורגני (GSC), תוכלו למצוא בתפריט מצד ימין אפשרות של חווית משתמש ובה תמצאו את הטאבים: איכות פעילות הדפים, דוח ה-Web Vitals הבסיסיים ונוחות השימוש בניידים. פתרו את השגיאות המופיעות שם כדי לשפר את את חווית המשתמש באתר שלכם בצורה משמעותית.

רוצים להתחיל או לשפר את ה-SEO באתר שלכם?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

לסיכום

קידום אתרים הוא פשוט הרבה עבודה. אני לא יכול לתת לכם תשובה קלה לשאלה 'איך לקבל דירוג גבוה?" SEO הוא אסטרטגיה ארוכת טווח, והיא תעבוד רק אם האסטרטגיה הזו מתמקדת ביצירת אתר איכותי שנותן ערך לגולשים. בזמן שגוגל ממשיכה במאמציה לעזור למשתמשים כמיטב יכולתה, עליכם להתמקד בהכל: UX לא פחות ממדהים, SEO טכני ללא רבב, תוכן מעולה ומדויק לגולשים, מבנה אתר טוב ועבודה סבלנית.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על איך לעשות דרופשיפינג בשופיפיי ועל מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!