איך לחסוך זמן בביצוע פעולות SEO באתר

איך לחסוך זמן בביצוע פעולות SEO באתר

בין אם יש לכם אתר אינטרנט של חברה, בלוג או חנות איקומרס, רוב הסיכויים שיש לכם הרבה דברים לעשות. אתם כנראה עסוקים בהובלת החברה שלכם, בפרסום בלוגים או לגרום ללקוחות שלכם להיות מרוצים מהסחורה שהם רכשו. קידום אתרים עשוי לא להיות בראש מעייניכם כל הזמן. עם זאת, אתם גם יודעים שדירוג גבוה יותר בגוגל יועיל לעסק שלכם. אז איך לעשות SEO בצורה יעילה? כאן, Merchant Center תיתן לכם כמה טיפים כיצד לחסוך זמן בקידום אתרים!

הערה: עובדה ידועה היא ש-SEO הוא תחום שמייצג מאמצי קידום רבים, כך שלא תגיעו לפסגה רק על ידי ביצוע תיקונים מהירים. עליכם להתמקד בדברים החשובים באמת (יצירת תוכן טוב במיוחד, להפוך את האתר שלכם למהיר ולספק את חווית המשתמש הטובה ביותר, כלומר לבצע קידום אתרים מא' ועד ת'). אז כנראה שהחיסכון הגדול ביותר בזמן הוא בחירת הכלים הנכונים לקידום אתרים שיעזרו לכם לבצע משימות אלו.

רוצים להתחיל או לשפר את ה-SEO באתר שלכם?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

1. שפרו תוכן קיים

האם אתם שוקלים לכתוב עוד פוסט בנושא מסוים? תחשבו פעמיים. לפני שאתם מתחילים לכתוב משהו חדש, תמיד תבדקו אילו פוסטים כבר יש לכם בנושא זה. האם אתם מוצאים משהו דומה שכתבתם לפני שנתיים או שלוש? במקום לכתוב פוסט חדש לגמרי, אתם יכולים לרענן את הפוסט הקיים. הוסיפו תובנות חדשות, הוסיפו חדשות עדכניות, שפרו את האיכות ואולי אפילו תמזגו את הפוסט עם פוסט אחר באותו נושא באתר שלכם. עדכנו אותו ותוכלו אפילו לשתף אותו שוב בניוזלטר שלכם או ברשתות החברתיות.

פעולה זו מועילה ביותר מדרך אחת:

  • זה ימנע קניבליזציה של מילות מפתח: אם יש לכם מספר פוסטים דומים מאוד באותו נושא, הדירוג שלכם עבור מילת חיפוש זו עלול להידרדר.
  • נפטרתם מהמאמר הישן הזה ותראו למשתמשים את התוכן הטוב והמעודכן ביותר. זה משרת גם את המשתמשים שלכם וגם את גוגל.
  • וכמובן, תחסכו זמן על ידי שימוש חוזר בתוכן. ברוב המקרים, שכתוב ועדכון תוכן לוקח פחות זמן מאשר כתיבת משהו מאפס.

2. השתמשו ב-AI בצורה חכמה

אם אתם רוצים לקבל דירוג גבוה, יש דבר אחד שאתם באמת לא יכולים בלעדיו, וזה תוכן מעולה. אבל כולנו יודעים שליצור תוכן לוקח זמן. למרבה המזל, עזרה קטנה מכלי כתיבה בינה מלאכותית יכולה לעזור לכם כאן. עם זאת, בינה מלאכותית יכולה לעזור לכם ליצור פוסטים מאוד כלליים, למצוא כותרות טובות או קבלת טיוטה ראשונית כדי שתהיה לכם נקודת התחלה. כך זה יאיץ את תהליך כתיבת התוכן, אבל עדיין תהיו חייבים לכתוב עם סגנון משלכם, קול משלכם וכמובן עריכה מלאה לתוכן.

3. השתמשו בכלי לקישורים פנימיים

אחד הדברים הראשונים שאנשי קידום אתרים רבים עושים בעת סריקת אתר בפעם הראשונה הוא לבדוק את פרופיל הקישור הפנימי של אתר האינטרנט. אתם יכולים לכתוב אלף מאמרים אבל אם הם לא יקבלו קישורים (חיצוניים כמו גם פנימיים), מעט אנשים ימצאו אותם, מה שהופך את כל הכתיבה שעשיתם לבזבוז זמן. מבנה אתר טוב יכול באמת לשפר את הדירוג שלכם, במיוחד אם אתם בונים את האתר שלכם לפי עקרון התוכן של אבן הפינה (Cornerstone). עקרון התוכן של אבן הפינה אומר שאתם מקשרים פוסטים קשורים זה לזה. והכי חשוב, קשרו את הפוסטים האלה למאמר הכי טוב והכי שלם שכתבתם בנושא זה. זהו המאמר aנוגע בכל ההיבטים של הנושא. זה המאמר שאתם בוודאי רוצים לקבל בו את הדירוג למיל המפתח. מכיוון שהפוסט (או העמוד) הזה מקבל הכי הרבה קישורים פנימיים, הוא שולח סימן לגוגל שזהו הפוסט החשוב ביותר בנושא זה.

קישורים פנימיים עם Yoast SEO Premium

פריסה של קישורים פנימיים בכל האתר שלכם זו עבודה רבה: לברר אילו פוסטים קשורים אחד לשני, לוודא שהם מקושרים ובדיקה ידנית אם כולם מקשרים למאמר הראשי – המון פעולות מתישות. ניתן להשתמש ב-Yoast SEO Premium שבתוגו יש כלי נחמד שיעזור לכם לחסוך זמן: כלי הצעות לקישורים פנימיים. זה ימצא ויציג לכם הצעות למאמרים קשורים כדי שתוציאו קישור פנימי אליהם, ליד עורך הפוסטים, בסרגל הצד של Yoast SEO. אתם רק צריכים לבחור ידנית את התכנים שאתם חושבים שהכי מתאימים בהקשר של הפוסט שלכם.

בנוסף, אתם יכולים לסמן את הפוסטים שלכם כתוכן אבן פינה עם Yoast SEO. אם עשיתם זאת ואתם כותבים פוסט עם הקשר מסוים לפוסט הראשי, מאמר הקורנרסטון הזה יופיע בראש ההצעות.כמובן שלא ניתן להסתמך רק על קישורים פנימיים לקידום אתרים. למעשה, אין כמו לקבל קישור חיצוני מאתר בעל סמכות גבוהה. לכן, בניית קישורים נכנסים נותר המפתח להשגת תוצאות טובות ב-SEO. למרבה הצער, אין כאן ממש קיצורי דרך. תזדקקו לתוכן יוצא דופן ומקורי באמת כדי להרוויח קישורים נכנסים בימינו. לצד זה, אתם צריכים להשקיע מאמץ בהסברה הדרושה כדי להעביר את הבשורה על הדברים המדהימים שאתם עושים, יוצרים או כותבים.

גילוי נאות: אני משקיע בקישורים פנימיים מרגע הקמת האתר ולא עושה שימוש בגרסת הפרימיום של יוסט. זה בעיקר מומלץ למקדמי םשניגשים לאתר קיים שיש בו כמות גדולה של דפים ופוסטים ושלא הוציאו מתוך התוכן קישורים פנימיים.

יואסט פרימיום

4. השתמשו בכלים למיקוד משימות

אף פעם לא סיימתם עם SEO והמשימות שאתם רוצים או צריכים לעשות יכולות להיערם. כתוצאה מכך, אתם יכולים לאבד את המעקב אחר כל שאר הדברים שאתם מתעסקים בהם, וזה יכול אפילו להוביל למצב של בלבול. זה מלחיץ, ובהחלט לא מועיל אם אתם רוצים לחסוך זמן. כדי למנוע תחושת כאלה או כדי להחזיר תחושת שליטה, כדאי לקבל סקירה כללית של שיפורי ה-SEO שאתם רוצים לעבוד עליהם. כלים למיקוד המשימות שלכם, כגון Trello או Todoist, יכולים לעזור לכם להשיג ולשמור על סקירה זו. לאחר שתארגנו את פאנל הניהול שלכם, תצטרכו לתעדף משימות. אבל אתם עשויים לתהות: אילו משימות באות קודם? ובכן, כמו תמיד בקידום אתרים התשובה היא: זה תלוי. האם יש פגמים טכניים גדולים, המונעים מגוגל לסרוק ולהוסיף את האתר שלכם לאינדקס כראוי? התשובה המתבקשת היא להתחיל עם זה. האם אתם משתמשים בתמונות ענק באתר שלכם, מה שגורם לדפים להיטען לאט? גם זו עשויה להיות נקודת התחלה טובה.

לגבי שיפורי תוכן, אי אפשר לתת עצות חד משמעיות. המלצה עיקרית אחת, ואולי מציינת את המובן מאליו: ודאו שסדרי העדיפויות שלכם מתאימים למטרות העסקיות שלכם. האם אתם מתמקדים בלהשיג יותר מכירות עכשיו? אופטמזציה של דפי המוצר שלכם כנראה תהייה הגיונית. האם אתם רוצים לבסס צמיחה קיימת של המותג או העסק שלכם? התמקדו ב-SEO לטווח הארוך. האם אתם עדיין מרגישים אובדי עיצות? אז להתחיל רק עם משימות קטנות יותר שקלות לביצוע יכול להיות רעיון טוב. 

5. בצעו אופטימיזציה של הפוסט שלכם עבור מילים נרדפות ומילות מפתח קשורות

מה אם אתם רוצים לקבל דירוג עבור מילות מפתח מרובות עם פוסט אחד? זה יהיה חיסכון עצום בזמן, נכון? החדשות הטובות הן שאתם יכולים ואולי אפילו כבר עושים זאת. כמובן, יש אילוץ אחד גדול: השאילתות צריכות להיות מאוד דומות. לדוגמה, אם אתם כותבים על מה זה דרופשיפינג, אולי כדאי לבצע אופטימיזציה עבור מילה דומה אך שונה כמו דרופשיפינג מה זה. שימוש במילים נרדפות הוא לא רק שיטה מומלצת לקידום אתרים, אלא גם לכתיבה שיווקית. באופן כללי, אנשים לא אוהבים לקרוא את אותה מילה שוב ושוב בטקסט.

שימוש במילים נרדפות גם יעזור לגוגל להבין את הנושא טוב יותר. אתם מספקים לו יותר הקשר על הנושא, ומקלים על זיהוי הנישה שעליה אתם כותבים. אותו דבר לגבי מילות מפתח קשורות, זה יספק לגוגל את ההקשר שהוא צריך כדי להציג את הפוסט או הדף שלכם עבור מילת המפתח הנכונה. אם אתם רוצים לייעל את הפוסט שלכם עם מילות מפתח קשורות או נרדפות, שילוב של הכלי Semrush יכול גם לחסוך זמן במציאת מילים אלו. זה יציג לכם שאילתות הקשורות למילות המפתח שלכם, עם נפחי חיפוש רלוונטיים.

סמראש

6. וודאו שהפוסטים שלכם נראים טוב גם ברשתות החברתיות

שיתוף התוכן שלכם ברשתות החברתיות צריך להיות חלק ממאמצי ה-SEO שלכם. כשכתבתם פוסט בבלוג ואתם מתכננים לשתף אותו ברשת החברתית, אתם רוצים לוודא שהוא ייראה טוב על ציר הזמן שלכם, נכון? אבל אם אתם צריכים לעשות את זה בפלטפורמה של הרשת החברתית עצמה, זה לוקח קצת זמן. תצטרכו לעבור הלוך ושוב בין פלטפורמות, להתאים ולהעלות תמונות משופרות וכן הלאה.

אתם יכולים אפילו להגדיר תבניות ברירת מחדל עבור סוגי פוסטים מסוימים. לדוגמה, אצלנו במרצ'נט סנטר, הכנו מראש תבנית ברירת מחדל מדריכים. אנחנו לא משתפים אותם לעתים קרובות ברשת החברתית ולכן לא ניצור תמונות בודדות עבור כל המדריכים באתר. אבל קביעת תמונת רשתות חברתיות טובה מונעת מהפוסטים האלה להיראות על הפנים כשהם משותפים על ידכם על ידי מישהו אחר.

רוצים להתחיל או לשפר את ה-SEO באתר שלכם?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

לסיכום

קידום אתרים אורגני מצריך עבודה רבה גם על דברים בתוך האתר שלכם (קידום אתרים On Site) וגם עבודה שמתבצעת מחוץ לאתר שלכם (קידום אתרים Off Site). במאמר עברנו על פעולות קצרות מבחינת זמן עבודה שניתן לבצע כדי לשפר את ה-SEO שלנו באתר. אלו הטיפים שלנו לחיסכון בזמן בקידום אתרים. זה מסתכם בעיקר בהתמקדות בדברים החשובים ובשימוש בכלים הנכונים. 

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על איך לעשות דרופשיפינג באיביי ועל מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!