7 דרכים לשפר המרות בחנות שלכם בזמן החגים

7 דרכים לשפר המרות בחנות שלכם בזמן החגים

החגים מביאים פוטנציאל צמיחה רב לחנויות מקוונות והשנה, עם ירידה במכירות בחנויות פיזיות בשל נגיף הקורונה שהיה בשנים הקודמות וגרם לנהירה כוללת לאונליין, אנחנו יכולים לצפות לתקופת חגים שוברת שיאים. אבל כדי להפיק את המרב מהחגים, חשוב שתהליך ההזמנה בחנות שלכם יהיה יעיל. בואו נסתכל על שבע דרכים לגרום לזה לקרות.

1. פשטו את חוויית הצ'קאאוט שלכם

לפי מחקרים רבים בארצות הברית וישראל, לפחות 21% מהמשתמשים שנטשו את העגלה שלהם עושים זאת בגלל שתהליך התשלום מסובך או ארוך מדי. למה? כי כשגולש באתר שלכם נתקל בהרבה שלבים לפני הרכישה זה יכול לגזול זמן ולהיות מתסכל עבורו. בדקו את דף הצ'קאאוט שלכם לפני עונת החגים והפכו אותו למהיר וקל ככל האפשר. הנה רק כמה רעיונות כיצד לעשות זאת:

רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

עברו לתשלום של עמוד אחד

פשטו את טופס התשלום על ידי הצבה של הכל בדף אחד. לקוחות יכולים להוסיף ולהוריד פריטים מהסל שלהם, למלא את פרטי המשלוח שלהם ולהשלים תשלום מבלי לחכות לטעינת דף נוסף. קונים יכולים לבצע רכישה מהר יותר ועם פחות תסכול ואתם מיד לאחר מכן תתחילו לראות יותר המרות.

אפשרו צ'קאאוט לאורחים באתר

בעוד שאנשים רבים ירצו ליצור חשבון כדי לעקוב אחר ההזמנה שלהם, לקבל הטבות ונקודו תשאתם מציעים או לנהל את שיטות התשלום שלהם, דרישת רישום רק מאריכה את התהליך עבור אלה שרוצים לבצע צ'קאאוט במהירות. הפעלת התשלום לאורחים מעניקה ללקוחות פוטנציאליים את ההזדמנות להשלים את הרכישה שלהם מבלי למלא את כל פרטי החשבון שלהם. אתם יכולים להפעיל את התשלום לאורחים בפאנל הניהול שלכם בוורדפרס על ידי מעבר אל: WooCommerce – Settings – Accounts.

הציעו אמצעי תשלום מהירים

הלקוחות שלכם הם אנשים עסוקים. אם הם צריכים ללכת לחפש את כרטיס האשראי שלהם כדי לבצע צ'קאאוט בחנות שלכם, הם עלולים לעולם לא להשלים את הרכישה שלהם. שקלו להציע אמצעי תשלום מהירים כמו פייפאל או Apple Pay. לאחר מכן, כל מה שהם צריכים לעשות הוא להיכנס לחשבון צד השלישי שלהם כדי לבצע את הרכישה. למעשה, הנתונים מראים כי Apple Pay מהיר ב-60% משיטות תשלום מסורתיות ומכפיל את ההמרות לבעלי חנויות איקומרס.

הסירו שדות מיותרים בשלב התשלום

בעוד ש-WooCommerce מספקת את כל השדות הדרושים לאיסוף מידע בעל ערך מלקוחות, ייתכן שיהיו מקרים שבהם לא כולם נחוצים. לדוגמה, אם אתם בדרך כלל לא מוכרים לחברות, ייתכן שתרצו להסיר את השדה שם חברה. ככל שיש פחות שדות, כך לקוח יכול לבצע צ'קאאוט מהר יותר, והסיכוי שהוא יעשה קניות במקום אחר קטן יותר.

2. תמליצו על מוצרים בחנות שלכם

במהלך החגים, סביר להניח שאחוז גדול יותר מהלקוחות שלכם יקנו מתנות. הם יודעים במה יכול להתעניין חבר או בן משפחה שלהם, אבל אולי לא בטוחים מה לקנות להם. זה המקום שבו המלצות מוצרים יכולות להיות מועילות במיוחד. השתמשו בשילוב של מכירות נוספות, מכירות צולבות ומוצרים ממולצים כדי לעזור ללקוחות למצוא את מה שהם צריכים בפחות זמן ולהגדיל את ערך ההזמנה הממוצע שלכם. נניח שאתם חנות למוצרי בית ומישהו מבקר ומחפש עיצוב למתנת חג. הם מוצאים סט גרביים שהם אוהבים, ובמקום להסתכל על כל הקטלוג שלכם כדי למצוא פריטים תואמים, הם גם רואים פג'ימה תואמת מומלצת בתחתית עמוד המוצר. ואז, כשהם עושים צ'קאאוט, הם מגלים שהם יכולים להוסיף את הפיג'מה שהם ראו שיכולה להתאים לגרביים שהם קנו והם יכולים להוסיף אותה ישירות לקנייה שלהם. הם עוזבים עם מתנת החג המושלמת ובסופו של דבר אתם מרוויחים יותר כסף.

המלצות על מוצרים

3. שפרו את הניווט באתר שלכם

עזרו ללקוחות העסוקים שלכם למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים עם תפריט יעיל ומאורגן וכלי ניווט אחרים:

  • השתמשו בשפה ברורה ומשמעותית. המבקרים שלכם צריכים להיות מסוגלים לדעת בדיוק אילו מוצרים יהיו בדף מסוים לפני שהם לוחצים.
  • הוסיפו פירורי לחם. פירורי לחם הם מערכת ניווט משנית שמונעת מהמשתמשים ללכת לאיבוד בזמן הגלישה. הם מקלים עליהם להבין היכן הם נמצאים ולחזור לעמוד האחרון שבו היו.
  • בנו תפריטים מרחפים. תפריטים מרחפים הם חיצים קטנים בתפריט הראשי שלכם המאפשרים למבקרים לדעת שהם יכולים לרחף כדי לראות דפים נוספים מבלי ללחוץ ולעבור בין דפים.
  • אל תשכחו את החיפוש! יש סיכוי גבוה יותר שמבקרים יקנו מוצר אם הם משתמשים בחיפוש כדי למצוא את מה שהם צריכים, אז כללו תמיד סרגל חיפוש במקום ברור – בהדר, בפוטר או סרגל צד.

4. אפשרו רשימת משאלות (Wishlist)

איזו דרך טובה יותר לעודד לקוחות לחזור לאתר מאשר לאפשר להם לשמור פריטים למועד מאוחר יותר? כאשר מחפשים מתנות, אנשים רוצים לבחון הרבה אפשרויות שונות לפני שהם מקבלים החלטה. על ידי הפעלת רשימות משאלות באתר איקומרס שלכם, לקוחות פוטנציאליים יכולים ליצור ווישליסט משלהם של מוצרים שאליהם יוכלו לחזור כשהם מוכנים לרכישה. בנוסף, כאשר לקוח מוסיף פריט לרשימת המשאלות, זה מרגיש כמו התחייבות קטנה לקנות אותו מאוחר יותר, מה שיכול להגביר את הסיכויים שלכם לבצע את המכירה.

ווישליסט

5. בצעו אופטימיזציה של האתר לנייד

מכשירים ניידים הופכים במהירות לדרך המועדפת על אנשים להשלים הזמנות מקוונות. בשנת 2021, 94% מצמיחת הקניות המקוונות לחגים הגיעה מסמארטפונים. ואם החנות שלכם לא מותאמת למשתמשים ניידים, אתם מפסידים מכירות פוטנציאליות. ודאו שהאתר שלכם נראה נהדר במכשירים בכל הגדלים. לקוחות צריכים להיות מסוגלים לנווט, ללחוץ על כפתורים, לקרוא טקסט, לצפות בתמונות ולעשות צ’קאאוט בקלות בנייד כפי שהם יכולים במחשב. כמו כן, ודאו שהאתר שלכם נטען במהירות בטלפונים ובטאבלטים.

6. שפרו את דפי המוצר שלכם

אתם רוצים לתת ללקוחות שלכם סיבות להרגיש בטוחים לגבי החלטת הרכישה שלהם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לכלול כמה שיותר מידע מועיל בדפי המוצרים שלכם, במיוחד מכיוון שהמבקרים לא יכולים להחזיק את הפריטים שלכם פיזית.

  • תמונות מכל הזוויות. זה מאפשר לקונים אונליין לדמיין את המוצר מבלי להיות מסוגלים להחזיק אותו בידיהם.
  • טבלאות מידות. מועילות במיוחד עבור בגדים ואביזרים נלווים.
  • חומרים, מרכיבים ופרטים נוספים. אנשים לא יכולים להרגיש את הבדים שלכם, לטעום את החטיפים שלכם או להריח את הנרות הריחניים שאצלכם באתר. אבל עם כמה מילים, אתם יכולים ליצור חוויה נהדרת לא פחות. ודאו שאתם כוללים את כל הפרטים שהקונים רוצים לדעת לפני ביצוע הרכישה.
  • ביקורות והמלצות. קונים סומכים על ביקורות כמעט כמו המלצות אישיות. כאשר אתם מעוניינים ליצור אמון, ביקורות עשויות להיות הכלי החזק ביותר שלכם.
רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

7. ספקו אפשרויות משלוח מרובות

ללקוחות עשויים להיות מגוון צרכים בכל מה שקשור למשלוח במהלך החגים. חלקם עשויים לרצות משלוח רגיל בחינם – מכיוון שהם מוציאים הרבה על מתנות, בעוד שאחרים עשויים לרצות לשלם תוספת עבור משלוח אקספרס כי הם חיכו לרגע האחרון. מתן אפשרויות משלוח מרובות מבטיח שכל לקוח יוכל לקבל את המתנות שהוא קנה לאהובים שלו בזמן.

לסיכום - הפכו את תהליך הצ’קאאוט לקל השנה

יצירת חווית קניות מקוונת לחג קלה ונטולת מתח חשובה השנה יותר מאי פעם. הקדישו זמן לעשיית ביקורת באתר שלכם, ובעזרת כמה שינויים קטנים תוכלו ליצור חוויה טובה יותר ללקוחות שלכם ולהגדיל את המכירות לחגים.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center ישראל – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!