5 סיבות למה אסטרטגיית הסושיאל מדיה שלכם לא עובדת

5 סיבות למה אסטרטגיית הסושיאל מדיה שלכם לא עובדת

אם אינכם רואים את התוצאות הרצויות מהמדיה החברתית ככל הנראה יש קומץ דברים שאנחנו יכולים לחשוב עליהם מיד, שאולי אתם עושים או לא עושים, או לפחות לא עושים נכון. אז קראו עד סוף הפוסט הזה כדי לגלות מדוע האסטרטגיה החברתית שלכם לא עובדת. היום, אנחנו הולכים לכסות 5 דברים שאתם לא עושים נכון או לא עושים בכלל שיכולים להיות הסיבה שהאסטרטגיה שלכם בסושיאל מדיה לא עובדת.

רוצים לשווק את העסק עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

5 סיבות מדוע האסטרטגיה החברתית שלכם לא עובדת

1. העברתם את המדיה החברתית למישהו שאינו מומחה

זה עניין גדול שאנחנו רואים הרבה. אנו יודעים שכבעלי עסק קטן, לעתים קרובות אתם כבר חובשים כובעים רבים ומתרוצצים כמו מטורפים ומנסים למלא תפקידים מרובים כדי להעלות את החברה שלכם מהקרקע. הוספת המשימה של להיות מנהלי מדיה חברתית בנוסף לכל השאר יכולה להיות מרתיעה. אז קל יותר להעביר את זה לאדם הפנוי הבא – בין אם זה מנהל בתוך החברה, עמיתכם לעבודה, או אפילו האחיינית שלכם מדור ה-Z.

וזו לא תהיה בעיה אם מישהו מהאנשים האלה היה במקרה גם מומחי מדיה חברתית. אבל ברוב המקרים, הם לא. רק בגלל שמישהו יודע איך להחליף פנצ'ר, זה לא הופך אותו למכונאי, נכון? באותה צורה, רק בגלל שמישהו יודע איך לפרסם משהו בתוך הדף העסקי שלכם בפייסבוק, זה לא אומר שהוא מומחה למדיה חברתית. אז אם אתם רוצים לראות תוצאות גדולות וטובות יותר מהאסטרטגיה החברתית שלכם, האסטרטגיה שלכם צריכה להתממש באמצעות מאמצים גדולים וטובים יותר מהאדם שמנהל אותה. פתרון נחמד הוא לסגור לעצמיכם או לצוות שלכם הדרכה ברשתות חברתית כדי להפוך למומחים בעצמיכם.

אסטרטגיית סושיאל מדיה

2. אתם לא מצליחים לפרסם לעתים קרובות

חלק מבעלי עסקים כל כך מודאגים מפרסום הדברים הנכונים עד שהם בסופו של דבר לא מפרסמים שום דבר. והתוצאה היא שהדף שלכם נראה מיושן או לא פעיל. אז זה מעלה את השאלה הזו: כשאנחנו מדברים על פרסום לעתים קרובות, באיזו תדירות? חלק מכם שקוראים אולי חושבים, "אה, אנחנו מפרסמים כל שבועיים, אנחנו בסדר." ובכן לא באמת. למען האמת, אתם צריכים לפרסם כל יום במידה כלשהי, בין אם זה פוסט עדכון, פוסט שיווקי, לעלות ללייב או משהו אחר. בשביל תדירות הפרסום, אתם רק צריכים להיות נוכחים כל יום. במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים, אנשים מגיעים לדפי המדיה החברתית שלכם כדי לסקור אתכם, כדי לראות אם אתם אמינים וכדי לקנות מכם. הם מחפשים כל דבר שעלול להצביע עליכם כמעורפלים. זה כולל את העובדה שלא פרסמתם שום דבר במשך שבועות או חודשים ו/או לא היו לכם תגובות כלשהן או הגבתם לתגובות. בקיצור, דפי המדיה החברתית שלכם צריכים להיראות פעילים כמה שיותר. עכשיו יש אנשים שיש להם בעיה הפוכה שבה הם מפרסמים כל הזמן, אבל הם מפרסמים שום דבר עם ערך אמיתי לגולשים.

3. אתם מפרסמים רק כדי לפרסם

אולי אתם מפרסמים תוכן מדי שבוע, אבל זה לא נותן ערך ספציפי. זה רק סוג של מידע שלא תורם הרבה. או שאולי התוכן שלכם נותן ערך, אבל הוא נמצא בכל מקום מבחינת נושאים, ואתם צריכים לשלוט בו כדי לספק ערך לקהל הספציפי שלכם. אבל באופן כללי, גילינו שעסקים שמזהים את הנישה שלהם ופונים לקהל הספציפי שלהם הם אלו שמתפקדים הכי טוב ורואים החזר על ההשקעה שלהם. אז אם אתם מפרסמים הרבה ועדיין לא מגיעים לשום מקום, אתם צריכים לחשוב מה אתם מפרסמים ולמי אתם מפרסמים את זה. אם תבדקו את עצמיכם ואת העבודה שלכם ברשתות החברתיות השונות (טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק וכו'), אתם תעשו זאת בכל מקרה עבור האסטרטגיה החברתית שלכם.

4. אתם לא מכירים היטב את הפלטפורמה

אולי אתם מפרסמים באינסטגרם או מפרסמים בטיקטוק כי אתם יודעים שהרבה אנשים נמצאים שם, אבל אתם לא ממש מכירים את הפלטפורמה בעצמיכם. המשמעות היא שאינכם יודעים ממקור ראשון כיצד נעשה שימוש בפלטפורמה או מה אנשים נוטים לפרסם או לעסוק בפלטפורמה זו. אולי אינכם משתמשים בכל תכונות הפלטפורמה במלואן כי אינכם יודעים שהן קיימות או כיצד להשתמש בהן. זוהי טעות נוספת שאנו רואים לעתים קרובות כאשר האסטרטגיה למדיה החברתית של עסקים אינה משתמשת בתכונות שיכולות להרקיע שחקים. או משתמשים בהם ממש גרוע כי הם לא מבינים למה הם נועדו.

כאן נכנסים לתמונה סוגי תוכן. אם אתם לא יודעים מה זה אינסטגרם Reels, או מה ההבדל בין סטוריז לפוסטים בפיד או ההבדל בטון דיבור בפלטפורמות בין לינקדאין לטיקטוק, יהיה קשה ליצור תוכן חכם ויעיל עבור כל מיקום ופלטפורמה. אם אתם לא מכירים את הפלטפורמה שבה אתם משתמשים כדי לצמוח, התוצאה תהיה פוסטים חסרי ערך שלא עושים כלום לעסק שלכם. אז אם אתם לוקחים את האסטרטגיה החברתית שלכם לידיים שלכם, וודאו שאתם מבינים היטב את הפלטפורמה שאתם ממנפים כדי לצמוח.

רוצים לשווק את העסק עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

5. אתם לא מבצעים A/B טסטינג

בדיקת A/B, בהקשר זה, היא כאשר אתם משווים שתי אפשרויות זו מול זו כדי לראות איזו מניבה ביצועים טובים יותר. זה יכול להיות בדיקת תמונות מול וידאו, כתוביות ארוכות מול כתוביות קצרות, נושא א' מול נושא ב' וכן הלאה. אם עשיתם את כל השאר נכון ואתם עדיין לא רואים צמיחה נורמלית, אתם צריכים להתחיל לבדוק דברים שונים כדי לראות למה זה לא מתחבר עם הקהל שלכם. ברגע שתמצאו את החור במשפך השיווק של המדיה החברתית שלכם, תדעו מה לעשות כדי להימנע מהבעיה הזו ולהתקדם הלאה.

לסיכום

עברנו על חמישה סיבות מדוע אסטרטגיית הסושיאל מדיה שלכם מקרטעת או לא מניבה עבורכם את התוצאות הרצויות. המון עסקים רוצים להראות נוכחות דיגיטלית בכל פלטפורמה אפשרית כדי לנסות לייצר כמה שיותר טראפיק מבלי לוודא שיש להם את האפשרות ליצור תוכן בצורה רציפה עבור כל הפלטפורמות. כדי לבנות אסטרטגיית סושיאל מדיה מדויקת, חשוב מאוד להתמקדם בפלטפורמה אחת או שתיים, כמובן בהתאם ליכולת התקציב וכוח אדם שיש בחברה בשביל הנושא הזה.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות (כולל אימייל מרקטינג) כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!