הטעויות הכי גדולות שמשווקים עושים ביוטיוב

הטעויות הכי גדולות שמשווקים עושים ביוטיוב

האם צמיחת ערוץ היוטיוב שלכם נעצרה? מחפשים דרכים כדי למצוא את המקומות בהם אתם טועים בשיווק ביוטיוב? במאמר זה, תלמדו על הטעויות הנפוצות של משווקים בפלטפורמת יוטיוב ומה לעשות במקום זאת. בנוסף, תגלו גם כמה מדדים שבדרך כלל משווקים מתעלמים מהם שיכולים לעזור לכם לצמוח מהר יותר.

רוצים לקדם את העסק ביוטיוב עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

מהם המדדים המרכזיים למשווקים ביוטיוב?

כשאתם מתחברים ליוטיוב אנליטיקס, תראו הרבה אפשרויות שחלקן גם עלולות לסבך אנשים שלא מכירים את האנליטיקס של יוטיוב. היום אנחנו נתמקד רק בכמה מדדים מרכזיים.

  • שיעור קליקים (CTR). כמה אנשים לוחצים כדי לצפות בסרטון שלכם מהתמונה הממוזערת?
  • אחוז צפייה ממוצע (AVP). בכמה אחוז מזמן סרטון אנשים צופים? האם הם יוצאים אחרי 10 שניות או נשארים עד הסוף?
  • משך צפייה ממוצע (AVD). זה מעט שונה מאחוז הצפייה. אם אתם מפרסמים תוכן ארוך יותר, ייתכן שיש לכם AVD גבוה אבל AVP נמוך יותר.
  • צופים ייחודיים. כמה אנשים יחודיים צופים בסרטונים שלכם.
  • ממוצע צפיות לכל צופה. אם אנשים צופים מחדש בסרטונים שלכם. זהו מדד חזק מאוד לתוכן טוב.


אם התוכן שלכם מקבל באופן שוטף שיעורי קליקים גבוהים, אחוזי צפייה, משך צפייה ארוך, צופים ייחודיים וכמות צפיות יחסית גדולה לכל צופה, אז האלגוריתם של יוטיוב מקבל איתות חזק שאנשים אוהבים את התוכן שאתם מייצרים. יותר אנשים יראו את זה מופיע בהמלצות שלהם והערוץ שלכם יגדל מהר. זכרו שהאלגוריתם משתמש בכל נקודות הנתונים הללו כדי להגיע למסקנה, אז זה בסדר אם לא כל סרטון מקבל ציון גבוה בכל מדד.

לדוגמה, למדריכים פרקטיים עשויים להיות מספר נמוך של צופים ייחודיים אך מספר גבוה מאוד של צפיות לכל צופה. אלו עדיין ביצועים טובים עבור האלגוריתם. ישנם מדדים נוספים המעידים גם על שביעות רצון הצופים. אם מישהו נרשם לערוץ שלכם, עיין ברשימות ההשמעה שלכם או משתף את הסרטונים שלכם באינטרנט, רוב הסיכויים שהוא אוהב את התוכן שלכם. אבל אם אתם מתכוונים להתמקד רק בהיבט אחד של הניתוח שלכם, התמקדו במדד חשיפות. זה המדד החזק ביותר לכך שהערוץ שלכם יגיע ליותר צופים. שום דבר לא פשוט עם יוטיוב אנליטיקס. כשאנחנו אומרים אומרים את המילה חשיפות (Impressions), זה כולל בתוכו מספר מדדים שונים. וחשיפות יכולות להגיע ממגוון רחב מאוד של מקורות.

אז מה ביוטיוב נחשב כחשיפות?

טעויות נפוצות ביוטיוב
  • צפייה ישירה בסרטון שלכם (לדוגמה, על ידי לחיצה על קישור לסרטון).
  • צפיות בתמונה הממוזערת של הסרטון שלכם בתוצאות החיפוש.
  • צפיות בתמונה הממוזערת של הסרטון שלכם בהמלצות ממוקדות בזמן שאנשים גולשים באפליקציה.
  • צפיות בתמונה הממוזערת של הסרטון שלכם בהמלצות בסוף סרטון אחר.
  • צפיות בתמונה הממוזערת של הסרטון שלכם בסרגל הצד של הסרטונים המוצעים.


יותר מ-70% מהצפיות היומיות ביוטיוב מגיעות מגלישה בפלטפורמה, המלצות בסוף הסרטון ומסרגל הצד של ההצעות. לכן העבודה עם האלגוריתם כל כך חשובה כי הוא אחראי לרוב המכריע של הצפיות בסרטונים שלכם.

איך אתם מנבאים אם סרטון יצליח?

תוכן יכול להישאר ביוטיוב לאורך זמן. עם זאת, אם סרטון הולך להפוך לוויראלי, כלי החיזוי הטוב ביותר הוא שיעור הקלקה (CTR) גבוה ב-30 הדקות הראשונות עד שעתיים לאחר פרסום הסרטון. אם סרטון מקבל מעורבות רבה באותו חלון מכריע של שעתיים, סביר להניח שהוא ישיג ביצועים טובים מאוד. למרבה הצער, יוטיוב לא מודד סוג זה של מומנטום. מסגרת הזמן הקטנה ביותר הזמינה ביוטיוב אנליטיקס היא יום אחד – לא שעות. יחד עם זאת, כדאי לבדוק את המומנטום שלכם באופן ידני. אם אתם רואים שסרטון לא זוכה לתגובה, אולי כדאי לשפר את הכותרת והתמונה הממוזערת. כך תזהו כיצד לפנות ליותר צופים והסרטון הזה עדיין יכול להיות להיט.

אל תשוו את המדדים שלכם לערוצים אחרים

יש הרבה אנשים מאוד מצליחים ביוטיוב. יש להם אלפי או אפילו מיליוני צופים בערוץ היוטיוב שלהם. התוכן שלהם מקבל קליקים, שיתופים ותגובות בצורה שוטפת. אם אתם רוצים להגדיל את הערוץ שלכם, אז אתם מתחרים בעצמכם. אל תדאגו לגבי איך נראים מדדים של אנשים אחרים. התמקדו בהגדלת החשיפות, יחס הקלקה ומשך הצפייה שלכם עבור כל סרטון חדש שאתם מפרסמים. הצמיחה תגיע בהמשך.

רוצים לקדם את העסק ביוטיוב עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

מה לעשות כשהסרטונים שלכם לא זוכים לתגובה

אולי אתם חושבים שניסיתם הכל אבל אם הערוץ שלכם עדיין לא גדל, הגיע הזמן לחשוב על הדברים הבאים:

  • נושא. האם לכל סרטון יש נושא ברור? האם זה נושא שלאנשים באמת אכפת ממנו?
  • תמונה ממוזערת. האם התמונה הממוזערת ברורה, צבעונית ומושכת תשומת לב? אם משעמממת מדי או עמוסה מדי, הצופים עלולים לא להיכנס לסרטון מראש.
  • כותרת. הכותרת של כל סרטון צריכה לעורר את רגשות הגולשים ולתת לאנשים לדעת בדיוק במה הם צופים. כותרות מעורפלות או משעממות יציגו ביצועים גרועים.
  • לעולם אל תשכחו: אתם מתחרים מול הרבה ערוצים אחרים על תשומת לב הצופים. אמרנו שאתם לא צריכים לדאוג לגבי מדדים של אנשים אחרים. אבל אתם צריכים לדאוג לגבי התוכן שלהם. ודאו שאתם יודעים בדיוק עבור מי אתם משתפים תוכן ואז בדקו שאתם עושים את התוכן הזה קל לגילוי.

לסיכום

עברנו על הטעויות הנפוצות שמשווקים עושים בערוץ היוטיוב שלהם ואלו גם הסיבות העיקריטתת שהסרטונים בערוץ היוטיוב שלהם נכשלים. כדי לעבוד בצורה האופטימלית בערוץ יוטיוב, אתם צריכים לשפר ולחדד את הסרטונים שלכם ואת המסר לקהל שלכם ולא להסתכל על עבודה שמתבצעת בערוצים אחרים. לכל ערוץ יוטיוב יש קהל יעד שונה, מסרים אחרים ומטרות שונות ולכן זה לא מומלץ לנסות להעתיק את שיטת העבודה של המתחרים שלכם.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על דרופשיפינג באיביי ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!