איך להבין ולתפעל הזמנות שנכשלו בחנות שלכם

איך להבין ולתפעל הזמנות שנכשלו בחנות שלכם

כאשר הזמנה נכשלת באתר שלכם, זה יכול להיות מתסכל ומבלבל גם לכם וגם עבור הלקוחות שלכם. למה זה לא עבר? האם משהו לא בסדר בחנות שלכם? האם הלקוחות מילאו משהו לא נכון? אילו צעדים עליכם לנקוט בשלב הבא? אנו הולכים להדריך אתכם בכמה משגיאות התשלום הנפוצות ביותר, מדוע הן מתרחשות וכיצד לפתור כל אחת מהן.

רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

כיצד לגלות מדוע תשלום נכשל ב-WooCommerce

אז איך יודעים אם הזמנה נכשלה? לקוחות עשויים לפנות אליכם ולהודיע לכם שהם קיבלו הודעת שגיאה בעת היציאה. ייתכן שתראו אזהרת "Failed (נכשל)" אדומה בפאנל ניהול ההזמנות שלכם, או שתקבלו אימייל המודיע לכם שהזמנה נכשלה. הצעד הראשון שלכם הוא לברר את הסיבה שהתשלום לא יצא לפועל. כדי לעשות זאת עברו אחר השלבים הבאים:

הזמנות כושלות
  1. עברו אל (הזמנות) WooCommerce → Orders → בפאנל הניהול של וורדפרס (WP Admin).
  2. מצאו את ההזמנה שנכשלה. תופיע הודעה אדומה Failed (נכשל) לצדה, או שתוכלו לחפש לפי שם הלקוחות או מספר ההזמנה. לחצו על מספר ההזמנה כדי למצוא מידע נוסף.
  3. בעמודה הימנית תראו תיבה שכותרתה Order Notes (הערות הזמנה) עם רשימה מלאה של פרטי הזמנה. שם תראו את ההודעה Order status changed from Pending payment to Failed (סטטוס ההזמנה השתנה מתשלום בהמתנה לנכשל) יחד עם הערה נפרדת המפרטת את הסיבה.

סיבות נפוצות להזמנות כושלות וכיצד לפתור אותן

בואו נחקור כמה מהשגיאות הנפוצות ביותר שאתם עשויים לראות בהערות הזמנה או בקצה הקדמי של האתר שלכם. שימו לב שהודעת השגיאה המדויקת שתראו תלויה בשער התשלום שבו אתם משתמשים. הערות הזמנה עשויות להראות גם קוד שגיאה ספציפי לשער שלכם, שבו תוכלו להשתמש למחקר או כאשר אתם מדברים עם תמיכת לקוחות.

כרטיס הלקוחות נדחה

  • איזו הודעת שגיאה תראו – הודעת השגיאה תגיד משהו כמו The card was declined (הכרטיס נדחה). ייתכן שתקבלו פרטים נוספים על מה השתבש, כגון קוד CVV לא חוקי או חריגה ממגבלת העסקאות.
  • מה גורם לשגיאה זו – ישנן המון סיבות לכך שכרטיס עשוי להידחות: ייתכן שבחשבון הבנק של הלקוחות אין מספיק כספים. ייתכן שהכרטיס שלהם פג. ייתכן שלכרטיס שלהם יש מגבלות הוצאה שהם חרגו. ייתכן שהם הזינו את המידע שלהם בצורה שגויה.
  • אילו צעדים עליכם לנקוט כדי לפתור את הבעיה – אם אתם מוכרים מנויים, מנויי WooCommerce ינסו אוטומטית את הכרטיס שוב מספר פעמים לפני שינוי הסטטוס ל-On Hold (בהמתנה). זה נותן ללקוחות מספיק זמן להוסיף עוד כספים לחשבון הבנק שלהם. בעת רכישת כל סוג של מוצר, הלקוחות יראו הודעת שגיאה בדף התשלום, המאפשרת להם להזין את המידע שלהם שוב או לעדכן את כרטיס האשראי בחשבון שלהם. אם חידוש מנוי נכשל, הם יקבלו אימייל המודיע להם שהתשלום שלהם לא עבר. עבור מוצרים ברכישה בודדת, כנראה שלא ניתן ליצור קשר עם כל אדם ולבקש ממנו לנסות שוב את הרכישה שלו. אבל, אם יש לכם מערכת יחסים מבוססת עם הלקוחות, אולי תרצו לפנות ולספק קצת סיוע. אפילו עם הודעות דוא"ל והודעות שגיאה, לא כולם מבינים שההזמנה שלהם לא יצאה לפועל.

יש בעיית אימות

  • איזו הודעת שגיאה תראו – הודעת השגיאה תאמר משהו כמו Authentication required (נדרש אימות) או The request could not be authorized (לא ניתן לאשר את הבקשה).
  • מה גורם לשגיאה זו – זה קורה בדרך כלל כאשר האתר שלכם מתקשה להתחבר לשער התשלום שלכם. פרטי החשבון שלכם (כמו שם משתמש וסיסמה) עשויים להיות שגויים, למשל.
  • אילו צעדים עליכם לנקוט כדי לפתור את הבעיה – התחילו על ידי בדיקה כפולה של הגדרות שער התשלום ב-WooCommerce. ודאו שמפתח ה-API שלכם פועל וששם המשתמש והסיסמה שלכם נכונים. אם זה לא פותר את הבעיה, נסו להתנתק לגמרי משער התשלום שלכם ואז להתחבר מחדש. במידת הצורך, פנו לצוות התמיכה של הספק שלכם.

הוגשה עסקה כפולה

  • איזו הודעת שגיאה תראו – הודעת השגיאה תגיד משהו כמו, A duplicate transaction has been submitted (נשלחה עסקה כפולה).
  • מה גורם לשגיאה זו – שגיאה זו מתרחשת כאשר מספר עסקאות עם אותו מידע (מספר כרטיס אשראי, שם, כתובת וכו') מבוצעות תוך דקות ספורות אחת מהשנייה. זה יכול לקרות אם מישהו מנסה לבצע את אותה הזמנה מספר פעמים בפרק זמן קצר – אינדיקטור פוטנציאלי להונאה.
  • אילו צעדים עליכם לנקוט כדי לפתור את הבעיה – אם לקוחות לגיטימיים יוצרים קשר לאחר שקיבלו הודעת שגיאה, עודדו אותם לנסות שוב בעוד מספר דקות. אולי הם הכניסו את קוד ה-CVV שלהם בצורה שגויה וניסו לתקן אותו, ובשוגג הפעילו את מסנן ההזמנה הכפולה. אם אתם רואים שגיאות מסוג זה שוב ושוב מאותו אדם, זו עשויה להיות הונאה. ייתכן שתרצו לחסום את כתובת ה-IP או את שם המשתמש שלהם באמצעות תוסף firewall או להתקין תוסף למניעת הונאה.

פג תוקף מפתח ה-API שלכם

  • איזו הודעת שגיאה תראו – הודעת השגיאה תאמר משהו כמו, API key expired (פג תוקפו של מפתח API).
  • מה גורם לשגיאה זו – מפתחות API משמשים לחיבור שער התשלום שלכם לחנות WooCommerce שלכם. בדרך כלל, אתם מזינים אותם בהגדרות שער התשלום בפאנל הניהול של וורדפרס שלכם. הודעת שגיאה זו יכולה להופיע אם מפתחות ה-API שלכם הוזנו בצורה שגויה או אם החשבון שלכם נותק.
  • אילו צעדים עליכם לנקוט כדי לפתור את הבעיה – היכנסו לשער התשלום שלכם וקבלו את מפתחות ה-API החדשים שלכם – לכל ספק צריך להיות תיעוד על מציאת אלה. לאחר מכן, עדכנו אותם בהגדרות WooCommerce שלכם.

יש בעיה באתר

  • איזו הודעת שגיאה תראו – הודעת השגיאה תשתנה במידה רבה. חפשו את קוד השגיאה מהערות ההזמנה שלכם באמצעות התיעוד של שער התשלום שלכם – זה יעזור לכם לקבוע אם הבעיה היא באתר שלכם.
  • מה גורם לשגיאה זו – בדרך כלל, שגיאות באתר נגרמות מתוכנה מיושנת (כמו ליבת וורדפרס, תבניות ותוספים), בעיות בשרת והתנגשויות תוספים.
  • אילו צעדים עליכם לנקוט כדי לפתור את הבעיה – הנה כמה צעדים נהדרים שיש לנקוט בעת פתרון בעיות. בין כל שלב, בדקו את תהליך התשלום שלכם כדי לראות אם השגיאה נפתרה לפני שתנסו את השגיאה הבאה.

  1. התחילו על ידי עדכון וורדפרס, יחד עם כל התבניות והתוספים שלכם.
  2. עברו לתבנית ברירת מחדל כמו Storefront או Twenty Twenty-One.
  3. השביתו באופן זמני את כל התוספים שלכם, מלבד WooCommerce ושער התשלום שלכם.
  4. בדקו את סטטוס מערכת WooCommerce שלכם לאיתור שגיאות ופתרו בעיות שצצות.
  5. בדקו את תקינות אתר הוורדפרס שלכם עבור כל בעיה אפשרית ותקנו כל מה שאתם מוצאים.

סיבות נפוצות להזמנות כושלות וכיצד לפתור אותן

כמובן, אין דרך למנוע את כל התשלומים שנכשלו, אבל באופן אידיאלי, תרצו כמה שיהיו לכם כאלה בחנות כמה שפחות. הנה כמה צעדים שתוכלו לנקוט:

1. הקלו על הלקוחות לעדכן את פרטי כרטיס האשראי

ודאו שלקוחות יכולים לעדכן את המידע בחשבון שלהם אם פג תוקפו של כרטיס האשראי שלהם או בוטל. הם יכולים לעשות זאת כברירת מחדל עם חשבון, כך שאם מופעל רק תשלום כאורחים, ייתכן שתרצו להפעיל גם את יצירת החשבון. אתם יכולים לעשות זאת על ידי מעבר אל (WooCommerce ← הגדרות ← חשבונות ופרטיות) WooCommerce → Settings → Accounts & Privacy ← וסימון התיבה שליד Allow customers to create an account during checkout (אפשר ללקוחות ליצור חשבון במהלך התשלום).

2. הפעילו הודעות אימייל על תשלומים שנכשלו

אמנם הודעות דוא"ל לאחר הזמנה שנכשלה אינן מונעות ממנה לקרות, אך הן יכולות לעזור לכם לשחזר את המכירה. אתם יכולים להפעיל אותם עם הרחבה כמו AutomateWoo, המאפשרת לכם לשלוח מיילים כאשר מתרחשים טריגרים מסוימים – כמו סטטוס הזמנה נכשל. לחלופין, תוכלו ליצור אימייל מעקב לתשלומי מנויים שנכשלו עם מערכת אימייל מרקטינג כמו מיילצ'ימפ. בחרו מסגרת זמן לאחר תשלום שנכשל (כמו 30 דקות או יומיים והוסיפו כל תוכן שתרצו לאימייל. זוהי דרך מצוינת ליידע לקוחות קבועים שאולי לא יודעים שהמינוי שלהם בהמתנה. ואם תכללו קוד קופון ל-10% הנחה או משלוח חינם לחבילה שלהם, קונים שתכננו לבטל עשויים לעדכן את פרטי התשלום שלהם ולהישאר מנויים לשנים הבאות.

רוצים להקים עסק איקומרס עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

3. בדקו באופן קבוע את תהליך התשלום שלכם

מדי פעם, קחו את הזמן כדי לעבור את כל תהליך התשלום שלכם ותוודאו שהכל עובד כמו שצריך. זה יעזור לכם לתפוס בעיות פוטנציאליות לפני שהלקוחות שלכם נתקלים בהן.

4. עדכנו באופן עקבי את וורדפרס, תוספים ותבניות

על ידי עדכון כל התוכנה שלכם כאשר הגרסה העדכנית ביותר זמינה ועדכון תוספים שבאמצעותם אתר הוורדפרס הופך לחנות, אתם יכולים למנוע סתירות פוטנציאליות ולתקן באגים לפני שהם הופכים לבעיה. אם אתם לא רוצים לדאוג לזכור, אתם יכולים להפעיל עדכונים אוטומטיים בוורדפרס או להשתמש בתוסף כמו Jetpack כדי לעדכן הכל באופן אוטומטי.

לסיכום

עברנו על התקלות הנפוצות ביותר בעת מצבים שבהם המערכת של וורדפרס + ווקומרס לא מצליחה לסלוק את הלקוחות מסיבה כלשהיא וההזמנה מופיעה בוורדפרס כ"הזמנה שנכשלה". הסיבות המרכזיות לאי הצלחה של הזמנה במערכת הן בעיות כלליות באתר עצמו, בעיות בכרטיס האשראי של הלקוח ובעיות אימות בין החיבור ביניהם. בנוסף, דיברנו במאמר גם על הפעולות שנאחנו יכולים לעשות כדי למנוע בעיות סליקה מהסוג הזה.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center ישראל – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!