האם קידום ממומן בגוגל אדס עוזר לקידום האורגני?

האם קידום ממומן בגוגל אדס עוזר לקידום האורגני

האם הפעלת פרסומות בגוגל אדס עוזרת לקידום אתרים אורגני? זו שאלה חשובה שאנשים רבים שאלו במהלך השנים. התשובה הקצרה היא לא. פרסום בגוגל אדס לא עוזר לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). הפעלת קמפיינים ומודעות בחשבון גוגל אדס שלכם, המופיעות בגוגל, לא תעזור לכם לדרג גבוה יותר את מילות המפתח שלכם באופן טבעי בדירוג של גוגל. למרבה הצער, עסקים רבים הוטעו על ידי סוכנויות מסוימות בנוגע ליתרונות של פרסום בגוגל וכיצד הוא מסייע בשיפור תוצאות החיפוש הטבעיות. והם עושים את זה כדי למכור יותר שירותים ללקוחות שלהם.

רוצים לפרסם את העסק בגוגל עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

כפי שוודאי ידוע לכם, גוגל אדס היא פלטפורמת פרסום של תשלום לפי קליק (PPC), כך שאתם משלמים על כל קליק שאתם מקבלים על המודעות שלכם. וזה גם מניע ההכנסות העיקרי של גוגל שמכניס למעלה מ-80% מההכנסות ב-2021 שמוערך בכ-209 מיליארד דולר. אבל זה שונה עבור קידום אורגני (SEO), אשר מוביל תנועה חופשית לאתר שלכם. שניהם חשובים מאוד לאסטרטגיית השיווק שלכם, אבל הם שונים במובנים רבים ובפרמטרים כמו עלויות, הגדרה, מסגרות זמן, מיקוד, בקרה ועוד.

מדוע אנשים מסוימים מאמינים שמודעות גוגל עוזרות לקידום אתרים?

לפעמים מבחינים בעלייה בתוצאות האורגניות

חלק מהאנשים שמו לב לעלייה בתנועה האורגנית שלהם לאחר שפרסמו במשך זמן מה. הסיבה לכך היא שפרסום בגוגל אדס עוזר להגביר את המודעות למותג ולכן אנשים רבים יתחילו לחפש עם שם המותג ושם הדומיין בגוגל ולאחר מכן ללחוץ על התוצאות באורגני. בנוסף, גוגל לא מציגה תוצאות חיפוש עבור קליקים אורגניים ולכן לא תמיד ברור אילו חיפושים מניבים את הקליקים הללו.

תוצאות אורגניות

שתיהן פלטפורמות של גוגל

מטבע הדברים, הרבה אנשים מאמינים שגוגל אדס אכן עוזר לקידום אתרים מכיוון ששניהם מופיעים בתוצאות של מנועי החיפוש ולפעמים מדורגים לפי גורמים דומים כמו מילות מפתח ורלוונטיות. המודעות מופיעות בחלק העליון של דירוג ה-SEO וחלקן יהיו בחלק התחתון. ואנשים רבים לא יכולים להבחין בהבדל בין השניים. אבל המודעות שמתויגות עם המילים 'פרסומת' או 'sponsored' לעולם אינן נכללות בדירוגי ה-SEO בגוגל. 

בשניהם משתמשים במילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא חלק חשוב בפרסום במודעות של גוגל וגם להופיע בתוצאות ה-SEO. לכן, אנשים רבים חושבים שהם מאוד דומים בגלל זה, ושהם עובדים באותו אופן, רק שאחד מקבל תשלום והשני לא. אבל גוגל אדס ו-SEO שונים מאוד כאשר אתם מסתכלים מאחורי הקלעים כדי לראות איך אתם יכולים לדרג את האתר שלכם בשניהם. הראשון הוא מערכת מכירות פומביות עם מפרסמים שמגישים הצעות על מילות מפתח ומשלמים עבור קליקים. בעוד שעם SEO אתם צריכים לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם ולרכוש קישורים כדי להופיע בראש עבור מילות המפתח שבחרתם. כמו כן, עם גוגל אדס אתם צריכים ליצור חשבון כדי ליצור פרסומות ולהציע הצעות למילות מפתח בקמפיינים שאתם יוצרים. עם SEO לא יוצרים חשבון, ובמקום זאת, אתם עובדים רק באתר האינטרנט שלכם כדי לבצע אופטימיזציה של הדפים שלכם וגם לרכוש קישורים רלוונטיים באמצעות אופטימיזציה מחוץ לדף.

רוצים לפרסם את העסק בגוגל עם המומחים?
קבלו הצעת מחיר ללא עלות >>

לסיכום

גוגל אדס ו-SEO הם ערוצים שונים ואינם משפיעים על השני. לכן, יצירת חשבון גוגל אדס ופרסום לא יעזור למאמצי ה-SEO שלכם בצורה אקטיבית. אבל, בצורה פאסיבית, כאשר יותר ויותר גולשים ייחשפו לאתר שלכם יכול מאוד להיות שלאחר מכן יחפשו אתכם ישירות בגוגל מה שישפיע על הקידום האורגני. שניהם חשובים לאסטרטגיית השיווק שלכם במנועי החיפוש וכדאי לעבוד על שניהם.

במידה ופספסתם משהו במאמר:

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים (SEO). הבעלים של Merchant Center – אתר המנגיש ספקים לקהל ישראלי ומספק מדריכים למערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס. מרצ'נט סנטר גם מאפשר למנהלי חנויות להתחבר עם סוכן מסין לתפעול מלא של חנויות מסחר אלקטרוני מרחוק.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

קבלו מדריך SEO בחינם שיקפיץ את העסק שלכם למעלה!

בסוף המדריך אתם מקבלים במתנה 5 קרדיטים לשימוש עם ההרשמה למערכת הקידום האורגני LazySEO להוצאת קישורים וכתיבת תכנים – בחינם!
ללא הגבלת זמן שימוש!